Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Forrett: Råmarinerte kamskjell med ingefær, soya og pepperrot fra www.godt.no

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-15, 10:12   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Forrett: Råmarinerte kamskjell med ingefær, soya og pepperrot fra www.godt.no

Ser ut som en herlig forrett, spør du meg!
Råmarinerte kamskjell med ingefær, soya og pepperrot



Tilberedningstid:15min
Du kan lage sashimi med fisk og sjømat etter ønske. Bare husk å bruke råvarer av god kvalitet. Kamskjellene får en nydelig smak marinert i lime, soya og litt ingefær. Toppet med pepperrot får retten den perfekte piffen.

Server gjerne som en lekker forrett!


Ingrediens

4 personer





8 stkkamskjell3 stklime0.5 dlsoyaolje2 sssyltet ingefær50 gpepperrot3 ssgressløk

Elsk din niste som deg selv.
- Dag Evjenth


Slik gjør du
  1. 1. Kutt kamskjellene i tynne skiver og legg på tallerkenen.
  2. 2. Lag marinaden ved å blande limejuice, soya og finhakket syltet ingefær. Smak eventuelt til med litt av laken fra den syltede ingefæren.
  3. 3. Hell marinaden over kamskjellene rett før servering.
  4. 4. Dryss revet pepperrot og finhakket gressløk over ved servering.
(Publisert16.07.2014, endret14.01.2015)

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 10:44   #2
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forrett: Råmarinerte kamskjell med ingefær, soya og pepperrot fra www.godt.no

Åååå, det så godt ut det! Elsker kamskjell!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 10:50   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Forrett: Råmarinerte kamskjell med ingefær, soya og pepperrot fra www.godt.no

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Åååå, det så godt ut det! Elsker kamskjell!

Mee too! Og så elsker jeg thai-smakene, så det må jo bli en god kombinasjon dette!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 11:48   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Forrett: Råmarinerte kamskjell med ingefær, soya og pepperrot fra www.godt.no

Nam....denne må prøves. Helt klart.
Takk😊

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt jeg kan lage av kamskjell? index Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 11-02-13 08:29
Pepperrot på tube Charl8 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 03-06-10 13:48
Forrett Orkide Festmat 8 29-12-09 21:51
Fylte sjampinjonghatter, forrett Skippy Festmat 1 06-12-08 22:09
Dip med pepperrot Iset Annen mat 0 06-05-04 13:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no