Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-07, 20:52   #26
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Ååååja ! DA skjønner jeg !

Fantastisk at det fremdeles finnes folk der ute som ikke har fått med seg fakta - dødsårsak, vekt og det hele har jo blitt dokumentert og fastslått i media gang på gang på gang.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:55   #27
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Ja det er helt utrolig. Det verste er jo måten de skriver på, som regel. Feks: "jeg vil ikke anbefale Atkins-dietten, for som kjent så døde jo han av overvekt og hjerteinfarkt", akkurat som om det var et vitenskapelig faktum. De har som regel lest VG og that's it. Hvorfor MÅ folk uttale seg når de ikke vet hva de snakker om? DET irriterer meg! Dersom jeg er kritisk til noe, prøver jeg i det minste å sjekke opp fakta før jeg uttaler meg til andre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:20   #28
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

blir veldig irritert over dette selv... for jeg føler som at de trekker bare fram det negative.. men de som har fått det så godt med seg selv- ikke bare vektnedgang men livet etter med lavkarbo generelt kommer jo nesten aldri i media.....

men at de skal "skremme" folk til å ikke slanke seg på denne måten ved å si at noen har dødd på denne måten er idiotisk... det er jo en "reklame" for grethe roede føler jeg... at alle andre er elendige.. mens jeg har aldri lest noe negativt om grethe roede... argh!

beklager hvis dette ble usakelig.. men er dopa av medisin for øyeblikket... men måtte bare skrive for jeg ble så mektig irritert av folk som rakker ned på atkins!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 16:36   #29
Lilla skjerf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansund
Alder: 48
Innlegg: 12
Lilla skjerf er ny på veien

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Jeg har lyst til å fornye litt denne tråden, her er veldig interessante filmsnurter både om biografi Robert Atkins i fem deler:

http://www.youtube.com/watch?v=9d1Vt...eature=related

Og en annen BBC dokumentarversjon i fem deler:

http://www.youtube.com/watch?v=2d_wx...eature=related

Lilla skjerf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 10:26   #30
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Så rart at Atkins kunne dø når han spiste lavkarbo. Jeg trodde vi skulle bli frisk av alle sykdommer og leve evig.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:08   #31
Lilla skjerf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansund
Alder: 48
Innlegg: 12
Lilla skjerf er ny på veien

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Når man ser hvordan Dr.Robert Atkins forsvarte dietten, at han var også var lege og så at folk ikke bare ble tynnere men alle symtomene rundt fedmen som ble også betraktelig bedre med dette kostholdet. Det er jo et nesten et paradoks at han døde av å skli på is og få et fatalt slag i hodet, da han kjempet mot så mange dødstrusler som fedmen har for menneskekroppen.

Lilla skjerf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:16   #32
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

hmmmm....
Dr. Atkinsen finner en diett som kutter ut sukker og junk food, som vel er noe av de ting USA tjener mest penger på, og som virker!!! Han får kjempe suksess og dør av hodeskader etter å ha glidd på glatt fortau i New York! Mulig jeg er litt konspiratorisk men... og etter hans død pubiserer de et forskningsresultat som viser at dietten er effektiv fordi fettet gjør at en føler seg mett og derfor får i seg mindre kcal. Jeg VET at det ikke er tillfelle for meg i allefall. Jeg spiser mye mer enn normalt og helt mirakuløst går jeg ned i vekt. Er det ingen andre som stusser på dette. Eller har jeg missforstått noe her?????

Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:36   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Platon, her.

hmmmm....
Dr. Atkinsen finner en diett som kutter ut sukker og junk food, som vel er noe av de ting USA tjener mest penger på, og som virker!!! Han får kjempe suksess og dør av hodeskader etter å ha glidd på glatt fortau i New York! Mulig jeg er litt konspiratorisk men... og etter hans død pubiserer de et forskningsresultat som viser at dietten er effektiv fordi fettet gjør at en føler seg mett og derfor får i seg mindre kcal. Jeg VET at det ikke er tillfelle for meg i allefall. Jeg spiser mye mer enn normalt og helt mirakuløst går jeg ned i vekt. Er det ingen andre som stusser på dette. Eller har jeg missforstått noe her?????

Konspirasjon? ... Ehm ... på hvilken måte? Mener du Atkins (IKKE Atkinsen!) sitter på en tropeøy sammen med Elvis og sponser foskning i all hemmelighet, eller?
Nå sies det vel mer som en generell regel enn en absolutt sannhet. Jeg spiser heller ikke mindre på lavkarbo/høyfett, men så spiste jeg alt for lite før også. Det viktigste er jo at man følger kroppens signaler og spiser når man er sulten til man er passe mett. Likevel når jeg innimellom sjekker sammensetningen i maten, så ser jeg at jeg stort sett ligger litt under min anbefalte mengde vedlikeholdende antall kcal, tross at jeg gjør som jeg skriver over.
Det er jo ikke så mirakuløst, da. Det meste med lavkarbo kan forklares hormonelt, særlig mtp at man tillater insulinet å stabilisere seg når man ikke spiser sukker og særlig med stivelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:56   #34
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Tihi Nei sånne filosoferinger er ikke min leggning, for å si det sånn .
Men synes bare det er litt snodig at en man som, hvis hans progenoser for fremtidig kosthold er riktig, mest sansynlig ville påført USA store samfunsøkonomiske (politiske) omveltninger . Jeg tenker kanskje enorme tapp i likviditeten til økonomien. JEg må påpeke at jeg IKKE er noen samfunsøkonom, jeg tenker bare litt kritisk og legger to og to sammen. Dette er selvfølgelig en påstand, påberoper meg innengen som helst empiriske belegg for denne hypotesen, men synes det er så rart at radikale og revolusjonære mennesker som truer USA politikk har en lei tendens til å dø i uhell - som for meg virker ganske usansynlige. Det var den radikale påstanden jeg forsøkte å komme med.
Ellers må jeg bare smilende si at i går spiste jeg så mange kcal at jeg blir redd av å tenke på det, men bare av "lovlig" mat da, så derfor gikk jeg på vekta i dag. JEg har gått ned 0,9 kg fra i går !!!!! Er ikke det mirakuløst så vet ikke jeg.
Atkins, jeg takker deg !

Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 13:06   #35
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Bare så det ikke er noe tvil om det : jeg er overbevist om at mannen er død, altså.

Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 13:54   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Åh, sånn ja. Haha, ja, du sier noe. Men navnet lever jo videre, og atkinskonsernet har jo nettopp publisert en ny bok, i tillegg til paelo/steinalderkosthold og generell lavkarbo begynner å få såpass grobunn i forskningen at det ikke er noen fare for at det dør ut med mannen, som tross alt var over søtti år da han døde.
Men det vil vel alltid være en industri som skor seg på folks avhengighet. Sukkerindustrien er så enorm og rotfast at det nok skal mer til enn en etablert kostholdsguru for å få dén til å knele ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 14:10   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Sukkerindustrien er skummel. TENK hvor mye penger som ligger der, det er jo sukker i omtrent alt. Og tenk hvordan de vil kjempe med nebb og klør for at ting skal fortsette som de gjør. Jeg tviler ikke ett sekund på at det er endel konspirasjonsgreier der altså. Jeg tviler ikke ett sekund på at folk er blitt kjøpt og betalt av sukkerindustrien opp gjennom årene. *paranoid*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 14:53   #38
Arka
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Jeg bor i Østfold langt ut i skogen den grønne.
Innlegg: 65
Arka er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, sånn ja. Haha, ja, du sier noe. Men navnet lever jo videre, og atkinskonsernet har jo nettopp publisert en ny bok, i tillegg til paelo/steinalderkosthold og generell lavkarbo begynner å få såpass grobunn i forskningen at det ikke er noen fare for at det dør ut med mannen, som tross alt var over søtti år da han døde.
Men det vil vel alltid være en industri som skor seg på folks avhengighet. Sukkerindustrien er så enorm og rotfast at det nok skal mer til enn en etablert kostholdsguru for å få dén til å knele ...

Hei - vet du om den nye boka hans har kommet ut på norsk? Vil gjerne ha den.

Arka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 15:00   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Arka, her.

Hei - vet du om den nye boka hans har kommet ut på norsk? Vil gjerne ha den.

Ikke det jeg vet. Jeg er på mailinglista deres, og det er ikke så lenge siden jeg fikk epost om at boka hadde kommet ut. Men om så, så håper jeg i hvert fall de gjør en bedre jobb en med den siste oversettelsen. Det var en fullstendig katastrofe!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 16:16   #40
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

http://www.youtube.com/watch?v=zCcc5...eature=related

Ja!!!!
Det var noe alla dette jeg tenkte på.
Ganske ok forelesnings rekke. Anbefaler

Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 16:21   #41
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Sorry! dette innlegget passer sikkert ikke under denne lenken, hvor burde den legges?

Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 18:03   #42
Arka
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Jeg bor i Østfold langt ut i skogen den grønne.
Innlegg: 65
Arka er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke det jeg vet. Jeg er på mailinglista deres, og det er ikke så lenge siden jeg fikk epost om at boka hadde kommet ut. Men om så, så håper jeg i hvert fall de gjør en bedre jobb en med den siste oversettelsen. Det var en fullstendig katastrofe!

Ja det er sant. Men de fikk vel en rekke klager på den, slik at oversettelsen blir bedre denne gang. Tar sjangsen - må liksom ha den.

Arka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 18:52   #43
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

http://www.youtube.com/watch?v=R4fYo...eature=related
en grei kritisk journalistik.

Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no