Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør jeg feil?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-13, 07:13   #1
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Hva gjør jeg feil?

På mandag spiste jeg karber, og i dag en uke sener har jeg gått opp 1,5 kg. det var kun mandagen eg hadde karber resten av uka har jeg spist lavkarbo slik jeg bruker. trener i tillegg.


De to første ukene mine på lavkarbo gikk jeg ned 3,4 kg, for så å gå opp 1.5 kg uke tre..


Føler det er ganske"urettferdig" å skulle gå opp så mye pga en utskeiielse...

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 07:21   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Det er nok sjanse for utskeielsen som sitter i såpass, serru
Nå vet jeg ikke hvor mye du skeia ut med, men har jeg f.eks. en dag med mye raske karber, så går jeg opp i vekt, og strever gjerne et par uker for å få nedgang igjen.
Så utskeielser kan ødelegge ja.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 08:59   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør jeg feil?

Du har gått ned 1,9kg på tre uker. Ikke ille det. At vekten svinger litt fra uke til uke må du bare venne deg til, slikt skjer. Om en uke eller tre har du plutselig tatt et hopp nedover igjen. Fortsett å spise og trene riktig, og gi kroppen tid til å tilpasse seg din nye livsstil. Det er ikke sånn at vekttapet er dønn stabilt fra uke til uke, men så lenge trenden over tid (måneder) viser nedgang så er alt OK.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 09:29   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Du har gått ned 1,9kg på tre uker. Ikke ille det. At vekten svinger litt fra uke til uke må du bare venne deg til, slikt skjer. Om en uke eller tre har du plutselig tatt et hopp nedover igjen. Fortsett å spise og trene riktig, og gi kroppen tid til å tilpasse seg din nye livsstil. Det er ikke sånn at vekttapet er dønn stabilt fra uke til uke, men så lenge trenden over tid (måneder) viser nedgang så er alt OK.

+1

Og har du trent tyngre styrke denne uken enn før så har nok musklene dine samlet litt mer vann enn før (helt naturlig, det er det de SKAL gjøre) og muligens kan du være et sted i syklusen hvor det er naturlig å samle mer vann. Ja, og om man vingler veldig mellom lavkarbo/høykarbo vil kroppen samle vann som en svamp hver gang du spiser karbohydrater i større mengder.

Bare fortsett som du skal du - 600g pr uke i snitt er et godt gjennomsnitt for vekttap. Du har sikkert ikke lagt på deg så raskt heller. Og med et rolig vekttap så er det større sjanse for at huden blir med og at du klarer å beholde vekttapet når du er ferdig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 09:53   #5
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

jeg sykler... jeg har ikke mulighet til å dra på treningsenter så jeg sykler hjemme på stua.. ca 15. km vær andre dag.

Forstår liksom ikke dette, at kroppen min reagerer så forskjellig på lavkarbo denne gang enn sist gang.. da gikk jeg ned 12 kg på noen mnd, men måtte slutte pga svangerskap, og med masse kvalme var veien kort til karboene... men jeg tålte å skeie ut litt .

har ikke tenkt å gi meg, blir bare så forundret at det har forandret seg s mye....

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 10:00   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Men kjære deg, du har holdt på i to uker. Det er ikke lenge, og hatt en sprekk også.

La kroppen få tid, spis riktig og gi kroppen de beste forhold til å sette i gang fettforbrenningen og ikke stress med vekta.

Ikke sammenlign med sist gang, det nytter ikke, kroppen er ikke en pc du kan stille inn på ønsket vekttap.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 19:06   #7
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men kjære deg, du har holdt på i to uker. Det er ikke lenge, og hatt en sprekk også.

La kroppen få tid, spis riktig og gi kroppen de beste forhold til å sette i gang fettforbrenningen og ikke stress med vekta.

Ikke sammenlign med sist gang, det nytter ikke, kroppen er ikke en pc du kan stille inn på ønsket vekttap.

bare for å være vanskelig, ikke to uker er igang med uke 4 nå

men klart jeg sammenligner nå og da... er rart at kroppen kan reagere så forskjellig på noen år..fasinerende!
stresse gjør jeg ikke, vektnedgang er en kjekk bivirkning av ett kosthold som passer diabetesen.

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:16   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør jeg feil?

Bra du ikke stresser. Hvor mye du går ned i uken betyr ikke noe, annet enn hvor lang tid det tar før du er nede på en vekt der kroppen stabiliserer seg. Om det tar et halvt år, ett år eller to år, hva så? Før eller siden er du i mål, og da har kroppen funnet sin harmoni slik at fremtiden er sikret. og bare slapp av, du har ikke lagt på deg 1,5 kg fett av en karbodag. Da måtte du i så fall ha fått i deg 10.000 kcal mer enn dagsbehovet, og det er litt drøyt på en dag. Så bare ta det rolig, dette er vann som slipper taket igjen i løpet av uken!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg noe feil? Nurse Ketolysekuren 10 13-02-11 16:59
Gjør jeg noe feil? Snuppeline74 Mer enn 30 kg overvekt 8 06-02-11 20:35
Hva gjør jeg feil? Fredrikke07 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 01-01-11 12:50
Gjør jeg noe feil ..? Imali Spørsmål og svar 2 02-10-09 23:14
Hva gjør jeg feil? msb Mer enn 30 kg overvekt 10 15-03-09 12:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no