Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny i lavkarbo, kan noen hjelpe meg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-18, 22:42   #1
Hannahlini
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2018
Innlegg: 1
Hannahlini er på en erverdig vei

Ny i lavkarbo, kan noen hjelpe meg

Hei! Jeg har spist lavkarbo nå i 2 uker,( ønsker p gå ned 10kg) uten endring hverken på vekta eller i cm. Jeg føler meg alltid oppblåst, har vært forstoppet mer eller mindre siden jeg begynte og føler jeg holder igjen en del van ( kan drikke en liter vann uten å måtte tisse etterpå)

Jeg har en veldig aktiv jobb og garmin klokken sier jeg forbrenner vanligvis mellom 2500 - 3200 kcal hver dag. Jeg spiser ca. 1700 kalorier hver dag. Kan det være at Kaloriunderskuddet blir for stort og kroppen går inn i sultmodus og holder på alt den kan? Burde jeg gå etter hvor mye jeg har forbrent den dagen og holde meg 500 kcal under? F.eks hvis garmin klokken sier jeg har forbrent 2500 burde jeg spise 2000 kcal?

Jeg spiser til frokost:
«Fett kaffe» 1 spiseskje kokosolje og 10 gram smør + en dasj helmelk.
10 gram psyllium husk med 1 dl melk mot forstoppelsen

Lunsj:
Enten 4 egg eller salat med kylling, spinat feta ost og 1 spisekje olivenolje.

Middag:
Et stykke kjøtt,kylling eller laks stekt i smør og dampet brokkoli/blomkål.

Kvelds:
Som regel spiser jeg 2 stk pannekaker lager av egg, mandelmel og gresk yoghurt.

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt når jeg forbrenner så mye kalorier?

Hannahlini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-06-18, 09:59   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ny i lavkarbo, kan noen hjelpe meg

Kcal fra pulsklokker er ikke eksakt vitenskap, og kroppen din har nok tilvent seg aktiviteten du har på jobben. 1700kcal inn høres ikke for lavt ut, selv om jeg nok ikke ville spist mindre.

Jeg ville i første omgang droppet frokost eller kvelds for å gi fordøyelsen et pusterom (svart kaffe er ok). Og lagt inn litt trening, behøver ikke være en hel økt, men feks løpe opp en trapp -- noe som får opp pulsen. Intervall er bra.

For mye fett kan gi problemer med de siste 10 kiloene ned, så det er noe å følge med på.

Ift forstoppelse så er fiberrike grønnsaker bra. Noen grønnsaker og nøtter kan være problematisk for fordøyelsen (blant annet ved IBS), feks blomkål, mandler/mandelmel, løk og avokado.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 10:53   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny i lavkarbo, kan noen hjelpe meg

Her vil jeg faktisk si det motsatte av HP

Det er ikke mye fett i dette du skriver her. Tvert i mot! Og få grønnsaker
Og melk? Den må vekk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
keto, ketolysediett, vekttap


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mattips, men er på strengere diett en lavkarbo er ... Noen som kan hjelpe? Ishwanvile Generell ernæringsdebatt 29 02-10-11 18:02
Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo? herregud Spørsmål og svar 92 11-07-10 01:26
Kan noen hjelpe meg? Jeg har akkurat begynt på lavkarbo, men kan så lite ... hege_ja Spørsmål og svar 1 11-06-10 00:54
Kan noen hjelpe meg angående lavkarbo-sjokolade? glajenta:-) Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-03-10 20:20
Noen som kan hjelpe meg?! En utfordring til dere lavkarbo-guruer Lil@ Lavkarbo generelt 11 22-10-08 18:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no