Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva slags fôr gir du katten din?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-13, 16:13   #1
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Hva slags fôr gir du katten din?

Pål Jåbekks blogg anbefaler jeg så ofte jeg kan. Det har vært stille lenge, men nå har han igjen begynt å øse av sin kunnskap om sammenhengen mellom helse og kosthold. Denne gangen handler innlegget om kjæledyrs matvaner.

http://paljabekk.blogspot.no/2013/01...jukke-dyr.html

Sitat:

Man kan finne egene fôrtyper for kastrerte dyr. Kastrerte dyr blir lettere overvektige (akkurat som mennesker) og deres fôr inneholder derfor mindre kalorier. Måten man tar bort kalorier på er at en større andel av maten er plantekost. Med andre ord er den enda verre enn vanlig mat.


Nå jenter, hvordan fôrer dere de kastrerte kattene deres?


-


Sist redigert av Kula : 28-01-13 kl 16:31.
Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 17:00   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Young Female, Royal Canine - det feteste foret. (Muligens med unntak av dieforet for hunnkatter, men det er det nok stor forskjell på ellers også.) Og ikke nok med det... det står alltid mat framme.
Jupp. De er litt "i godt hold" om vinteren, men om sommeren går de det av seg igjen. Våre katter er dog ute iallfall 8 timer i døgnet (i garasjen om natta) og mer om sommeren, så de har en del aktivitet. Merker forskjell når det er så kaldt at de er i garasjen hele natta, kan man si. Da er de "fulladet" når de kommer inn.

Vetrinæren vil (når vi har vært der på vinteren) at jeg skal ta et magrere for, jeg nikker, og smiler og handler det samme neste gang jeg er innom. Jeg ser ingen vits i å kjøpe for som de må spise mer av for å bli mette og jeg har IKKE tenkt å begynne å begrense dem.

Skulle gjerne hatt dem over på mer naturlig for, men det har ikke ført til stor begeistring. Derimot får de daglig egg (iblandet litt "gourmet gold mousse" for smakens del). Det gjør pelsen mye blankere og finere.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 17:51   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Våre katter spier noe tørrfòr og får specific for kasrerte katter, MEN hovedkosten deres består av mus. De er mere ute enn inne, litt mere inne på på vinteren, men fortsatt mere ute enn inne og hovedkosten er ikke tørrfòr.

Det er verre med hundene, for hundefòr inneholder veldig mye karbohydrater.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 18:14   #4
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Mine katter får Royal Canin hair and skin (innekatter,jenter og kastrerte) tørrfor. I tillegg ca 2-3 dager i uka våtfor,pleier å variere her

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 18:15   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Han har til en hver tid Royal canine tørrfôr i skåla, jeg rasjonerer ikke - det klarer han sjøl. Det er fôret med definitivt størst andel animalsk protein og minst mulig uhumskheter som fyllstoff. I tillegg spes det på med tunfisk, eggeplomme, kotelettbein som han kan gnage skikkelig på (og slenge rundt i alle avkroker av kjøkkenet) og -avskjær, også av kylling, litt lettkokt sei og en og annen kjøttslintre. Alltid rått, alltid ubearbeidet og fritt for salt og tilsetningsstoffer. Og så klart, rent vann hver dag.
Katta er slank, blank i pelsen og sunn sprek som ei loppe! Han går ute hele året, så det går nok i litt mus og småfugl også, tenker jeg. Ja, i tillegg til de han donerer sin ambivalente husmor, da.

Skal jeg spise sunn mat som er riktig for meg, skal katten det også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 18:47   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Veldig mange tørrfòrvarianter inneholder hvete og en stor andel karbohydrater, og veldig mange katter utvikler cøliaki + diabetes.
Katter er rene kjøttspisere, så da er det en smule latterlig at vi fòrer dem med tørrfòr som dyrlegene anbefaler og så er kattematen vi kjøper i god tro fulle med karber.
Jeg forandret på kostholdet til dyrene lenge før jeg innså at vi mennesker heller trenger hverken korn eller masse karbohydrater.

Kattene mine spiser hovedsaklig rått fòr som jeg lager til dem, en og annen boks med våtfòr + tørrfòr av typen Orijen eller Josera i små doser (mer når jeg ikke er hjemme). Begge disse merkene er uten hvete og masse kunstige tilsetningstoffer.
Bikkjene spiser bare rått fòr; vom og hundemat som utgangspunkt, men supplert med rester fra matlagingen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 19:21   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Veldig mange tørrfòrvarianter inneholder hvete og en stor andel karbohydrater, og veldig mange katter utvikler cøliaki + diabetes.
Katter er rene kjøttspisere, så da er det en smule latterlig at vi fòrer dem med tørrfòr som dyrlegene anbefaler og så er kattematen vi kjøper i god tro fulle med karber.
Jeg forandret på kostholdet til dyrene lenge før jeg innså at vi mennesker heller trenger hverken korn eller masse karbohydrater.

Kattene mine spiser hovedsaklig rått fòr som jeg lager til dem, en og annen boks med våtfòr + tørrfòr av typen Orijen eller Josera i små doser (mer når jeg ikke er hjemme). Begge disse merkene er uten hvete og masse kunstige tilsetningstoffer.
Bikkjene spiser bare rått fòr; vom og hundemat som utgangspunkt, men supplert med rester fra matlagingen.

Jeg er overbevist om at det er den rette måten og fore våre firbente

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 19:55   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Våre katter spier noe tørrfòr og får specific for kasrerte katter, MEN hovedkosten deres består av mus. De er mere ute enn inne, litt mere inne på på vinteren, men fortsatt mere ute enn inne og hovedkosten er ikke tørrfòr.


Samme her, de får Hills Natures Best inne (karboredusert). Siden de er utekatter spiser de sikkert en del mus og fugler. Om sommeren finner vi en del hodeløse fugler rundtomkring. Dessverre også rotter. Fant en halvspist rotte de hadde dratt med seg inn heromdagen. EKKELT !
Den ene elsker menneskemat pg elsker kylling og reker. Den andre rører ikke menneskemat i det hele tatt.

På det årlige veterinærbesøket får vi alltid skryt over hvor sunne og flotte de er

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 22:22   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Veldig mange tørrfòrvarianter inneholder hvete og en stor andel karbohydrater, og veldig mange katter utvikler cøliaki + diabetes.
Katter er rene kjøttspisere, så da er det en smule latterlig at vi fòrer dem med tørrfòr som dyrlegene anbefaler og så er kattematen vi kjøper i god tro fulle med karber.
Jeg forandret på kostholdet til dyrene lenge før jeg innså at vi mennesker heller trenger hverken korn eller masse karbohydrater.

Kattene mine spiser hovedsaklig rått fòr som jeg lager til dem, en og annen boks med våtfòr + tørrfòr av typen Orijen eller Josera i små doser (mer når jeg ikke er hjemme). Begge disse merkene er uten hvete og masse kunstige tilsetningstoffer.
Bikkjene spiser bare rått fòr; vom og hundemat som utgangspunkt, men supplert med rester fra matlagingen.


Herlig!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 22:29   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Vi har tre veldig forskjellige katter. Den ene nekter å røre noe annet enn tørrfôr.. Han bare rynker på nesa når man prøver å servere han NOE som helst annet. "Reker? ÆSJ.". Føler meg litt som når jeg prøver å få i treåringer noe skikkelig mat. Også har vi en liten en som er ekstremt "katt" han skal ha rått kjøtt helst. Også har vi ei som også er glad i tørrfôr. Kjøper detta Royal Canin opplegget.

Blir en lett blanding.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 22:48   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Det beste foret å gi vår kastrerte hannhund er helt klart Vom våtfor som BrnteR skriver om over her. ikke at han blir overvektig av tørrfor akkurat, men pelsen hans blir mye finere og han flasser på tørrfor. Når han spiser tørrfor så har han veldig mye avføring, ved våtfor har han nesten ikke avføring.
En stund siden vi kjøpte våtfor sist, så takk for påminning! Tørrforet er virkelig ikke bra som eneste mat altså.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 09:38   #12
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

har lenge hatt science plan i katteskåla til pynt. ( ender opp med at hunden spiser det opp) nå har jeg kjøpt mat mons fra felleskjøpet for å prøve det. (hunden liker det også )
katten spiser derimot vom og hundemat fra hundeskåla når hun ikke er ute å fanger mus og fugl eller stjeler matrester fra bordet...

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 10:39   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

I dagens utgave av Aftenposten er det en artikkel om nettopp hundemat og kattemat. Der har de hentet inn en kommentar fra en ekspert, altså en kjøpmann som tjener penger på å selge mat til hunder og katter. Disse kjøpmennene er ofte veterinærer også. Det gir dem troverdighet nok til å selge produkter til en høy pris. Den høye prisen forklares med at det er god kvalitet de selger.

Sakset fra dagens Aftenposten:

Sitat:

I butikkene selges mye fôr som ikke inneholder mer enn 4 prosent kjøtt, og det er for lite. Det bør være 25 prosent kjøtt i kattemat og 20 prosent i hundemat, sier Teige Bø, som selv selger mat egnet til behandling av sykdom.

80% soya, hvetemel, mais og andre fyllstoffer i fôret er helsekost for hunder mener denne kjøpmannen/veterinæren.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 10:58   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vi har tre veldig forskjellige katter. Den ene nekter å røre noe annet enn tørrfôr.. Han bare rynker på nesa når man prøver å servere han NOE som helst annet. "Reker? ÆSJ.". Føler meg litt som når jeg prøver å få i treåringer noe skikkelig mat. Også har vi en liten en som er ekstremt "katt" han skal ha rått kjøtt helst. Også har vi ei som også er glad i tørrfôr. Kjøper detta Royal Canin opplegget.

Blir en lett blanding.

Sånn blir det her også - våre to er også helt forskjellig. Frøken Kresen tror all mat kommer fra pose ... og vil ikke ha annet (med unntak av tunfiskvann og eggeguff). Han andre spiser både sei og kjøtt og tørrfor og mus i massevis.

Ingen tvil om at naturlig for er det som er best..

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 29-01-13 kl 11:03.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:41   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Trude Mostue har sagt at katter skal gå på Catkins dietten
Desverre har jeg en samboer som ikke er helt enig i å fore med rå proteiner/fett, så vi har kjøpt Eukanuba tørrfor siden det kom ut som best i test. Gir lite kattevåtmat siden mye av denne inneholder mye salt.

Vi adopterte snuppene for et par uker siden. De er kastrerte, 2,5 år og utekatter. Vi har nettopp begynt å slippe de ut igjen så jeg regner med at utover våren kommer det nok til å gå med en del småvilt Selv om vi bruker litt "feil" for, merker jeg at de spiser mindre, ikke er så oppblåste i magen (fiser ikke så mye ) og virker raskere. Tror ikke det blir fanget så mye enda for de er ute bare korte perioder om gangen, er fortsatt veldig kontaktsøkende.

HAr tenkt på å fore de mer og mer med naturlig mat, har tilgang på diverse fra slakter som jeg kan få til en billig penge.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 19:54   #16
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

RC for steriliserte katter

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 03:50   #17
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Han har til en hver tid Royal canine tørrfôr i skåla, jeg rasjonerer ikke - det klarer han sjøl. Det er fôret med definitivt størst andel animalsk protein og minst mulig uhumskheter som fyllstoff.

Er det den typen for steriliserte katter da, eller har du funnet en annen type med mindre uhumskheter i?

Diskuterte dette rimelig nettopp med den karen som driver dyrebutikken på senteret her i byen, men han kom med så mye tullprat at jeg ga opp. Han insisterte for eksempel på at en gitt type fór ikke inneholder soya, selv om jeg viste ham at det sto soya i innholdsfortegnelsen. Ikke kunne jeg bli stående og lese selv heller uten at han skulle komme og blande seg, så jeg tenker jeg får dra tilbake en annen gang og håpe at han har fri

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 04:18   #18
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Våtfor gir mer skit, for dem med innekatter.. tørrfor gir mindre
Opplevd og signert.

men, jeg kjøper bare tørrfor som kattene spiser da, og mine to like best det billigste fra Coop .. kjekt for da kan jeg kjøpe ny smak ofte.

Har prøvd for som er anbefalt både her og der, men mine vil ikke spise det. så det så

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 09:23   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Er det den typen for steriliserte katter da, eller har du funnet en annen type med mindre uhumskheter i?

Diskuterte dette rimelig nettopp med den karen som driver dyrebutikken på senteret her i byen, men han kom med så mye tullprat at jeg ga opp. Han insisterte for eksempel på at en gitt type fór ikke inneholder soya, selv om jeg viste ham at det sto soya i innholdsfortegnelsen. Ikke kunne jeg bli stående og lese selv heller uten at han skulle komme og blande seg, så jeg tenker jeg får dra tilbake en annen gang og håpe at han har fri

Har opplevd det samme på mer enn en butikk, enda verre er de når dyrlegen insisterer på at kattene skal ha diettfor med masse korn, ris og mais i, men de skal vel selge litt de også.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 09:44   #20
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hva slags fôr gir du katten din?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har opplevd det samme på mer enn en butikk, enda verre er de når dyrlegen insisterer på at kattene skal ha diettfor med masse korn, ris og mais i, men de skal vel selge litt de også.

Ja, man burde da kunne forvente at veterinær/en som driver dyrebutikk/oppdrett etc. bruker litt (helst en god del, faktisk!) tid på å lære om det de jobber med. Og i alle fall burde de ikke stå og insistere på at de vet hva de snakker om hvis de åpenbart er langt ute på jordet.

Denne mannen anbefalte meg en tørrfortype for steriliserte katter - konseptet er vel i utgangspunktet fint det, men den typen han anbefalte hadde mais, ris og soya som nummer 1, 2 og 4 på ingredienslisten. Jeg føler det er ganske uholdbart, altså. Da er det ingen tvil om at den typen pus har fått til nå er mye bedre, selv om jeg er interessert i å sjekke ut litt mer nøye nøyaktig hva han får i seg og hvor det eventuelt kan gjøres forbedringer.

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En slags pølsegrateng :) Seigdama Middag 13 05-01-11 18:41
Hva slags resultater ga ED for deg? Avjo Eurodiett 54 10-08-10 10:43
Hva slags matolje er best? lisamo Generell ernæringsdebatt 6 21-07-10 12:43
En slags oppsummering Momsa Ketolysekuren 19 04-08-08 15:11
Hva slags dyr? nalana Livets lyse side 30 30-10-04 18:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no