Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-15, 20:33   #24751
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Nei, det er ikke det samme. Dette er ren kakaomasse uten kakaosmør. Sjokolade inneholder også kakaosmør i tillegg til kakaomasse. Det står også på siden du linker til at den skal blandes med kakaosmør.

Jo, det er det samme. Den Ghirardellien var også 100% sjokolade. Når man blander med kakaosmør får man lavere prosent. 70% ren sjokolade er 70% kakaomasse og 30% kakaosmør. 100% sjokolade = 100% kakaomasse, 0% kakaosmør.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-02-15, 21:13   #24752
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Gå til legen og nevn at det kan være en mulighet for at du har jobbet/bodd i miljø der du kan ha vært utsatt for muggsopp. Legen vil ta nødvendige prøver og evt sende deg til spesialist. Jeg var ikke hos spesialist for det var aldri tvil om at jeg hadde vært grundig eksponert og den eneste måten og bli bedre på var å flytte.

Tusen takk for svar ☺ Prøver å lete på nett, men ikke så lett å finne noe relevant. Har legetime neste uke, men skulle helst vist resultatet i går

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 05-02-15, 09:31   #24753
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jo, det er det samme. Den Ghirardellien var også 100% sjokolade. Når man blander med kakaosmør får man lavere prosent. 70% ren sjokolade er 70% kakaomasse og 30% kakaosmør. 100% sjokolade = 100% kakaomasse, 0% kakaosmør.

Det stemmer nok ikke, det er ikke det samme. Produsentene av "unsweetened chocolate" definerer det anderledes.

Sitat:

Like cocoa powder, unsweetened chocolate originates from a paste made from ground cacao beans. But unlike cocoa powder, unsweetened chocolate keeps its cocoa butter. Simply put, unsweetened chocolate is a chocolate bar with 0% sugar and 100% cocoa. Because it's made from the whole, ground bean, it naturally contains both cocoa solids and fat (it's about 55% cocoa butter).

Sitat:

Unsweetened chocolate is chocolate in one of its simplest forms, a solid chocolate made with just cocoa solids and cocoa butter. The natural fat content of a cacao bean is 52-55%, which is typically the amount of fat (cocoa butter) found in unsweetened chocolate. The exact ratio of cocoa solids to cocoa butter will vary slightly from producer to producer, with smoother unsweetened or plain chocolates having slightly more cocoa butter in them. This mixture of cocoa solids and cocoa butter, when it is still liquid during the production of chocolate, is known as chocolate liquor. To produce other chocolates, this liquor can be mixed with milk solids, sugar, vanilla and other ingredients to create a wide range of milk and dark chocolates.

Så deres definisjon på 100% er ikke hvor stor kakaomasse andel det er, men at det kun er masse fra kakaobønnen uten noen form for tilsetning. Kakaomassen til Økosjokolade derimot har fått mye av fettet fjernet, og siden dette skal i en amerikansk oppskrift har jeg heller valgt å bestille sjokolade og satse på at jeg får den raskt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 05-02-15, 09:34   #24754
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Tusen takk for svar ☺ Prøver å lete på nett, men ikke så lett å finne noe relevant. Har legetime neste uke, men skulle helst vist resultatet i går

http://www.naaf.no/no/inneklima/Fukt...-og-muggffukt/

Er en pdf der som du kan åpne og lese litt i.

http://www.iktas.no/tjenester/muggso...-muggsopp.html

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 05-02-15, 16:24   #24755
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring og kan tipse om en god online rådgivingstjeneste til mellommenneskelige tema? Evt et seriøst forum (ikke ala kvinneguiden liksom )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-02-15, 00:50   #24756
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill
Red face

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kastet en uåpnet boks seterrømme i dag fordi holdbarhetsdato var 3. Februar. Mamma insisterer på at den fint kan spises (brukes til å lage rømmegrøt, i dette tilfellet) en god stund etter holdbarhetsdato, mens tante mener det er noe man ikke må finne på å gjøre.
Which is it?

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 06-02-15, 00:59   #24757
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Kastet en uåpnet boks seterrømme i dag fordi holdbarhetsdato var 3. Februar. Mamma insisterer på at den fint kan spises (brukes til å lage rømmegrøt, i dette tilfellet) en god stund etter holdbarhetsdato, mens tante mener det er noe man ikke må finne på å gjøre.
Which is it?

Den kunne du fint brukt. Det heter Best Før, og det er fordi selskapene plikter å sette på en dato.
Ellers så er det greit å bruke lukte metoden. Evt ta en liten smak. Lukter/smaker det greit er det normalt ikke noe problem å bruke.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-02-15, 01:44   #24758
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En uåpnet boks holder langt over best før datoen Samme med fløte

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-02-15, 01:55   #24759
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hehe, takk for svar begge to - da vet jeg det til en annen gang! Prøver å være litt bevisst på å kaste minst mulig mat for tida, så det er vel bare å øve meg på å være mindre hysterisk når jeg rydder i skapene

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 06-02-15, 06:38   #24760
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Kastet en uåpnet boks seterrømme i dag fordi holdbarhetsdato var 3. Februar. Mamma insisterer på at den fint kan spises (brukes til å lage rømmegrøt, i dette tilfellet) en god stund etter holdbarhetsdato, mens tante mener det er noe man ikke må finne på å gjøre.
Which is it?

Den hadde vært fullt brukbar i flere uker ennå. Hysteri å kaste den rett og slett.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-02-15, 06:39   #24761
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

En uåpnet boks holder langt over best før datoen Samme med fløte

Rømmer eller syrnede produkter ja, kremfløte har jeg dårligere erfaring med. Har opplevd at fløten har vært sur i uåpnet kartong før dato flere ganger. Fløte surner veldig fort har jeg inntrykk av.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-02-15, 08:57   #24762
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det stemmer nok ikke, det er ikke det samme. Produsentene av "unsweetened chocolate" definerer det anderledes.

Så deres definisjon på 100% er ikke hvor stor kakaomasse andel det er, men at det kun er masse fra kakaobønnen uten noen form for tilsetning. Kakaomassen til Økosjokolade derimot har fått mye av fettet fjernet, og siden dette skal i en amerikansk oppskrift har jeg heller valgt å bestille sjokolade og satse på at jeg får den raskt

Ah, da lærte jeg noe nytt. Tok det som en selvfølge at prosenten fulgte kakaomassen siden jo høyere prosent, jo mørkere sjokolade etter min erfaring. Så 90% kan visst være hvit sjokolade med 10% melk, soyalecitin og sånt. Hm. Men hadde ikke helt feil da. Den 100%en din har kun én ingrediens; kakao. 60% en fra samme merke oppgir kakaosmør som en ingrediens i tillegg til kakao.

Men hvis du skal bruke i oppskrift og absolutt må ha mer fett i, så er det jo ikke noe problem å slenge i en bit kakasmør.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-02-15, 10:02   #24763
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Kastet en uåpnet boks seterrømme i dag fordi holdbarhetsdato var 3. Februar. Mamma insisterer på at den fint kan spises (brukes til å lage rømmegrøt, i dette tilfellet) en god stund etter holdbarhetsdato, mens tante mener det er noe man ikke må finne på å gjøre.
Which is it?

Jeg brukte nettopp en boks som gikk ut i November.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-02-15, 10:42   #24764
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Rømmer eller syrnede produkter ja, kremfløte har jeg dårligere erfaring med. Har opplevd at fløten har vært sur i uåpnet kartong før dato flere ganger. Fløte surner veldig fort har jeg inntrykk av.

Men da kan den brukes (hvertfall i varmretter) omtrent som rømme

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-02-15, 11:14   #24765
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som har erfaring og kan tipse om en god online rådgivingstjeneste til mellommenneskelige tema? Evt et seriøst forum (ikke ala kvinneguiden liksom )

Sidetmedord.no er en side. En annen side er doktor online. Spesielt psykiatriforumet er spesielt aktivt der
Ha en fin dag

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 06-02-15, 11:48   #24766
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Treåringen har begynt å ville sitte igjen i bilen hvis jeg skal en kjapp tur innom butikken. Ville dere latt ham gjøre det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-02-15, 12:23   #24767
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Treåringen har begynt å ville sitte igjen i bilen hvis jeg skal en kjapp tur innom butikken. Ville dere latt ham gjøre det?

Nei.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-02-15, 12:24   #24768
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Personlig, nei.Har latt mine jenter vente en sjelden gang, når de var to stykker og noe større.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline
Gammel 06-02-15, 12:50   #24769
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei!
Har sett en bil ta fyr fortere enn fy...
Andre har opplevd tyveri av bil med barn i.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 06-02-15, 12:55   #24770
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nei.

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Personlig, nei.Har latt mine jenter vente en sjelden gang, når de var to stykker og noe større.

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Nei!
Har sett en bil ta fyr fortere enn fy...
Andre har opplevd tyveri av bil med barn i.

Da er vi enige
Jeg gjør det ikke, men jeg ser andre i barnehagen gjør det. Og det ser han også... Jeg kjenner noen som håndbrekket røk for med tre barn i bilen, rullet rett over veien og inn i banken på andre sida!
Nå er det både flatt og så lite sted at folk lar bilen stå og gå mens de er inne, så tyveri og rulling er liten sjanse... Men lille petter smart kommer seg garantert ut av bilen om han ombestemmer seg, og kan glemme å se seg for når han løper etter meg f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-02-15, 12:56   #24771
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Treåringen har begynt å ville sitte igjen i bilen hvis jeg skal en kjapp tur innom butikken. Ville dere latt ham gjøre det?

Nei.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-02-15, 14:47   #24772
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Rømmer eller syrnede produkter ja, kremfløte har jeg dårligere erfaring med. Har opplevd at fløten har vært sur i uåpnet kartong før dato flere ganger. Fløte surner veldig fort har jeg inntrykk av.

Jeg har ikke merket at den surner fort. Innimellom kan den klumpe seg litt om kartongen har vært åpen, men da bare rister jeg den litt. Men som regel bruker jeg den i mat/drikke som skal varmebehandles da.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-02-15, 16:04   #24773
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men da kan den brukes (hvertfall i varmretter) omtrent som rømme

Nah - ikke når den kommer ut av kartongen i store klumper...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-02-15, 16:05   #24774
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Treåringen har begynt å ville sitte igjen i bilen hvis jeg skal en kjapp tur innom butikken. Ville dere latt ham gjøre det?

Niks. Og din er vel en aktiv liten kar også såvidt jeg har skjønt? Aldri i verden.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-02-15, 16:06   #24775
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Jeg har ikke merket at den surner fort. Innimellom kan den klumpe seg litt om kartongen har vært åpen, men da bare rister jeg den litt. Men som regel bruker jeg den i mat/drikke som skal varmebehandles da.

Om den bare er litt klumpete så blir det vafler til kvelds.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no