Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 14:11   #1
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Hei. Jeg begynte (for andre gang) på ketolyse 1. januar og det går veldig bra med unntak av at det har blitt alt for mye pepsi max på bekostning av vann. Tok derfor en sjefsavgjørelse om å kutte pepsi max helt ut 1 februar og har nå vært "avholdende" en uke. Det har gått veldig bra. Det er sikkert flere her som har gjort det samme - og spørsmålet mitt blir da; har dere avstått helt fra PM i ettertid, eller har dere "lov" av og til ... og hvordan har det fungert? Drikker nå vann og Farris og lite annet. Har ikke lyst til å fortsette å være avhengig...

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:20   #2
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max...

jeg drikker litt pepsi max i helgene.. i ukedagene går det bare i vann... en må bare venne seg til å ikke kjøpe brusen... så lenge jeg ikke har det i hus, går det lixom greit..

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:28   #3
leontina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 15
leontina er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max...

Beklager, jeg er litt fersk i dette her, har nettopp begynt, men er det ikke lov å drikke pepsimax med ketosedietter ?
Det står ikke at de inneholder noen karber.
Blir veldig glad for svar så jeg ikke gjør noe galt for her går det mye pepsimax.

__________________
Med vennlig hilsen Leontina
"kjære Gud om du ikke kan gjøre meg tynnere, vær så snill å gjør mine venner tykkere"

leontina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, ketose variant Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:31   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max...

Noen har drukket litervis med kunstig søtet brus og likvevel gått ned masse!
For andre er kunstig søtstoff en partystopper(= noe som hindrer vektnedgang), andre mener det opprettholder søtsug og noen vil rett og slett leve uten slike tilsetningsstoffer!

Mao, helt opp til deg selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:39   #5
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max...

Hei Savannah

Jeg har vært helt avhengig - i mange år! Prøvd å slutte flere ganger, men aldri lykkes. Startet på ketolyse 4. januar og har nå vært helt uten Pepsi Max siden da .. Men, prøvde et glass sist lørdag, og da smakte det bare pyton ekkelt og kjemisk!

Burde jo egentlig være glad for at jeg kanskje er "avvent" - men kommer nok til å teste igjen, for vil helst ha det som kos i helgene ihvertafall (cola/pepsi med sukker kommer jo ikke på tale)..

Tror ikke det påvirker vekt-tap noe når man først har kommet i fettforbrenning, men vet ikke sikkert (kan nok trigge søtsug)

Jepp - det var min avvenningshistorie

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:43   #6
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max...

Sitat:

Tror ikke det påvirker vekt-tap noe når man først har kommet i fettforbrenning, men vet ikke sikkert (kan nok trigge søtsug)

Det varierer veldig fra person til person. Enkelte går overhodet ikke ned i vekt om de drikker lettbrus. Det er viktig å nevne for de som er usikre på om de kan fortsette med brusen eller ikke.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 15:01   #7
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien
Smile

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max...

Takk for svar! Jeg har også gått ned i vekt selv om jeg har drukket Pepsi Max og brusen er jo lovlig på ketolyse. Men som avhengig drakk jeg kanskje rundt en liter om dagen og gjerne hver gang jeg var tørst - og da ble vann veldig lite fristende. Har derfor som mål at februar skal være Pepsi Max fritt og så blir det spennende å se hvordan det påvirker vekta. Jeg leste et sted her inne at dersom man virkelig skal lykkes med lavkarbo - er stor bruk av kunstige søtningsmidler noe man bør prøve å venne seg av med, ergo så står det nå 5 uåpna PM flasker i kjellerer`n - og der skal de få stå ei stund, tror jeg. En annen klok sjel her inne hadde følgende kloke ord på teaseren sin: "Ingenting smaker like søtt som å gå ned i vekt" - og det er jo helt sant ! Alle andre som har lyst å prøve å kutte ut PM må gjerne kaste seg på tråden!!!

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 15:25   #8
marit72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 21
marit72 er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max...

Hei
Begynte på lavkarbo for 4 dager siden.
Jeg er også avhengig av Pepsi Max. Vært det i mange år og bekymrer meg egentlig over hvor bra det egentlig er å tømme i seg litervis med dette brune sølet.
Som du sier så går det utover mengden vann man egentlig bør drikke.
Jeg har drukket betydelig mindre PM denne uka men føler at det har vært en trøst når jeg har hatt lyst på noe søtt.
Jeg tror egentlig heller ikke at det bremser vektnedgangen min.
Har allerede vært på vekta og den viser 1,3 kg ned på 4 dager og jeg har som mål å gå ned 7-10 kilo
Dette er selvfølgelig veldig individuelt.Noen hemmer vektnedgangen sin med kunstige søtstoffer.
Tror jeg vil ha som et delmål å kun drikke i helgene og som endelig mål å kutte helt ut. Skal klare det
Er du med

marit72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 15:48   #9
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Et annet poeng med å kutte ned på Pepsi Max er jo at kunstig søtning slett ikke er bra for tennene. Bakterier liker alt som er søtt! Dette fortalte min tannlege meg, da han fant flere hull bak på fortennene mine forrige gang jeg var der. Det siste året har jeg kuttet masse ned på brus, gått over til Bon aqua/ Farris, og da jeg var hos tannlegen igjen sist uke, hadde jeg ingen hull.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 16:06   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Opprinnelig lagt inn av savannah, her.

har dere avstått helt fra PM i ettertid, eller har dere "lov" av og til ... og hvordan har det fungert?

Jeg drakk mye av det før, men har kuttet det så og si helt. Går som regel 3-4 uker mellom hver gang jeg smaker det. Og som noen andre sa, det smaker KUN kjemisk!

Hvis du vil ha et godt tipos til noe som smaker litt friskere enn bare vann og farris prøv Taffelvann (det fra Rema, mindre salt enn farris) med frosne bringebær oppi. Når bærene begynner så smelte blir det ordentlig bringebærbrus

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 17:22   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Opprinnelig lagt inn av Meatscience, her.

Et annet poeng med å kutte ned på Pepsi Max er jo at kunstig søtning slett ikke er bra for tennene. Bakterier liker alt som er søtt!

Jeg trodde det var (kull)syren som skadet tennene ifm at man drikker sukkerfrie drikker... Og deretter har bakteriene det mye lettere når det så kommer annet søtt i munnen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 17:31   #12
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg trodde det var (kull)syren som skadet tennene ifm at man drikker sukkerfrie drikker... Og deretter har bakteriene det mye lettere når det så kommer annet søtt i munnen.

Stemmer! det er syren som er synderen i lettbrus

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 18:26   #13
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

for meg virker pepsimax veldig bra ,,den hjelper faktisk på søtsuget
drikker kanske mye ,og går normalt ned i vekt

men at det er bra og drikke ,vel det er en helt annen sak

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:05   #14
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Har prøvd å slutte flere ganger med pepsi max ,og denne gangen har jeg virkelig tro på å greie det.
Ønsker ikke å proppe kroppen full av kjemikalier lenger. Men jeg er jo pepsi holiker så en lien slurk, så er jeg nok der igjen.. derfor på meg så blir det ingen smaker denne gangen. Har dårlig erfaring med det.

__________________


frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:23   #15
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Kullsyre er ikke skadelig for tennene, da kan man jo ikke drikke Farris heller da... Stoler på det tannlegen min har sagt, jeg.

Tillegg: Det er fruktsyrer o.l. som kan være i sukkerfri brus som også kan være skadelige, men det har jo ikke noe med kullsyren å gjøre.

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.

Sist redigert av Meatscience : 07-02-10 kl 19:43.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:26   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

for meg virker pepsimax veldig bra ,,den hjelper faktisk på søtsuget

Hjelper den, eller er det den som opprettholder det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:34   #17
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Det er jo noe med varige kostholdsendringer også... Forrige gang jeg gikk på ketolyse koste jeg meg med sukkerfri sjokolade og masse pepsi max. Og jo mer av begge deler jo mer sug etter mer. Så, klok av skade - denne gang har jeg ikke kjøpt noen sukkerfrie sjokolader og har heller ikke noe sug etter det - håper at det samme skjer ift å være avholdende med PM. Og håper at hjernen min er med meg på veien - så hvis jeg først er avvent - heller ikke faller for fristen å begynne igjen... for det er jo ikke spesielt bra for kroppen. Skal prøve taffelvann med bringebær i! Det hørtes nydelig ut!

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:39   #18
moochie
Medlem
 
moochie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Haugesund
Alder: 41
Innlegg: 54
moochie er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Jeg har aldri vært avhengig av brus, men har alltid vært så alt for glad i sjokolade :S og når jeg begynte på ketolysekuren var jeg spent på hvordan det skulle gå, men jeg mener og tror at Pepsi Max har hjulpet meg med søtsuget. Har ei 0,5l flaske i kjøleskapet på jobb, og tar en slurk innimellom, men flaska varer hele uken..
I helgene drikker jeg kanskje et lite glass hver dag, alt etter som, men det ser ikke ut til å hindre vektnedgangen, så da ser jeg ikke på det som noe problem (enda)

Fortsatt lykke til med "avvendingen"

moochie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:20   #19
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Pepsimax inneholder bl.a fosforsyre og sitronsyre..det er dette som tærer på tennene (mao - syrene) - kullsyre er ikke en "syre" i den forstand..


Men godt er det likevel!!! måtte ta en liten slurk og smake idag - og nå smakte det (dessverre!?) ikke kjemisk som sist jeg prøvde - men skal holde meg til noen slurker i helgene - helt sikkert

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:32   #20
kizza_24
Medlem
 
kizza_24 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Karmøy
Alder: 38
Innlegg: 78
kizza_24 er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Jeg drikker kun i helgene elle hvis det skjer noe spesielt i ukene. Å kunne få drikke PM hjelper meg mot å ikke spise goderier å chips. SÅ for min del er PM min trøstedrikke når de andre spise ting jeg ikke kan spise mens jeg er på kuren. Men må begrense det til kun i helgene da er det kose tid

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wLdHyfE/]
kizza_24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:34   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

Pepsimax inneholder bl.a fosforsyre og sitronsyre..det er dette som tærer på tennene (mao - syrene) - kullsyre er ikke en "syre" i den forstand..

Se der ja, der lærte jeg noe nytt i dag også !!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:39   #22
merethe1
Juniormedlem
 
merethe1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 53
Innlegg: 48
merethe1 er på en erverdig vei

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Jeg drikker det i helgen ,ca 1,5l flaske alene.. fortsetter å ta av selv om :-)

__________________


merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:43   #23
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Takk for interessante innlegg! Synes dere er flinke som greier å begrense PM bruken til helgene! Det virker som flere her har gjort litt som meg og bruker det til "trøst og kos" og kanskje som erstatning for det man ikke kan putte i seg? Og det er jo lov også... For min egen del synes jeg nesten det har vært verre å være en uke uten pepsi max, enn å ha vært snart syv uker på ganske streng ketolyse...og det er ihvertfall et tankekors for meg!

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:45   #24
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Jeg slutta med all lett-brus for et år siden og har bare drukket det unntakvis etter det. Jeg er fortsatt avhengig av farris, men jeg fikk kullsyremaskin for litt siden - og da sparer jeg mye penger. Savner ikke Pm i det hele tatt - ihvertfall ikke den søte rare smaken man har i munnen en halv dag etter en slurk.. Urk!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:49   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den lille kampen mot Pepsi Max ...

Ang kos, så er en viktig del av en livsstilomlegging å jobbe med det at vi ofte forbinder kos med å kunne putte noe i munnen, fortrinnsvis noe søtt. Ofte trenger vi å koble om hjernen til at kos ikke er mat/drikke relatert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no