Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sinnsykt svimmel og kvalm

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-07, 19:58   #1
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sinnsykt svimmel og kvalm

Jeg har vært plaget nesten hele kuren hittil, av svimmelhet, trøtthet, slapphet og kvalme. Men siste dagene og spesielt i dag er det helt ekstremt. Jeg har lest litt rundt i trådne og lest at dette er vanlig i starten, men jeg begynte 14. mai. Jeg har ikke hatt noen sprekker, jeg spiser ikke for mye fett. (Men kanskje litt for lite) Jeg ligger på under 15 karbo for dag og har tatt av 6-7 kilo.
Jeg er plaget med leggkramper og slapphet, men jeg tar vitamintilskudd og spiser variert. Mesteparten av karboene kommer fra grønnsaker.

Noen som har noen ideer?

*kjører karusell*

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:07   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Sørg for å drikke nok...bøtt nedpå med vann og ta magnesium tabletter mot leggkrampene. De hjalp ialf på mig.

Lykke til

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:08   #3
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Jeg får prøve på det, takk skal du ha. Fy flate så dårlig jeg er, ikke har jeg feber heller.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:10   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Du får en trøsteklem

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:13   #5
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Takk, trøsteklemmer er gode av og til.
Jeg som liksom skulle pakke til ferien.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:20   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

La noen hjelpe deg.Begynn for all del ikke å stresse ialf.
Da blir det jo ikke noe bedre. Sørg for å sove nok også.

Jada, jeg er litt "hønemor" hehe

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:50   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Blir alltid skeptisk når det står "lavkarbo" i filosofi - det betyr at du ikke følger noe opplegg og det bør du absolutt gjøre når du spiser så lite karber !! Det er tydelig at kroppen din mangler noe. Du spiser for lite ! Øk til 20-25 karber. Pass på at alle måltider inneholder proteiner, fett og grønnsaker. Drikk masse vann og for alldel.... ta kosttilskudd. Tar du Ketolysepillene ?

Hva spiser du i løpet av en dag ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:57   #8
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Øhm, må vi rippe opp i spisingen min. *skamme seg*
Jeg begynte med å følge Ketolyse, men haller etterhvert mot Atkins. Jeg har ikke hatt muligheten til å teste hvor mange karber jeg tåler, så jeg safer med å holde meg under 15. Jeg har ikke vært flink å spise denne uken.
I dag har jeg spist en og en halv Atkins frokostbar og en bit Brie og jeg vet at det er for lite, men jeg sliter litt med å spise innimellom.
Ellers på kuren har jeg stort sett vært flinkere med salater og grønnsaker som broccoli og blomkål.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:03   #9
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Jeg er litt borte nå, men jeg skal prøve å få ned hva jeg spiser til vanlig.
Frokost: proteinshake, bar eller litt salat, eventuelt litt brie.
Det er ikke alltid jeg får i meg frokost, så da blir det lunch.
Lunch: den hopper jeg som oftest over, eventuelt salat, litt av en bar eller kylling. Det kommer an på frokosten.
Middag: fisk, kylling eller kjøtt, gjerne med tomat, champinong eller broccoli til.
Kvelds: det varierer, jeg hopper oftest over den. Så da kommer det an på hva jeg har spist tidligere på dagen.

Jeg prøver å drikke nok vann, 2-3 liter for dag, men der er dager jeg ikke klarer å få ned nok.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:04   #10
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Nå spiser jeg litt nøtter for å se om dette gir seg, jeg føler meg dessverre skikkelig fjern og borte nå. Jeg tror jeg må sove.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:05   #11
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Opprinnelig lagt inn av Dårrit, her.

Øhm, må vi rippe opp i spisingen min. *skamme seg*
Jeg begynte med å følge Ketolyse, men haller etterhvert mot Atkins. Jeg har ikke hatt muligheten til å teste hvor mange karber jeg tåler, så jeg safer med å holde meg under 15. Jeg har ikke vært flink å spise denne uken.
I dag har jeg spist en og en halv Atkins frokostbar og en bit Brie og jeg vet at det er for lite, men jeg sliter litt med å spise innimellom.
Ellers på kuren har jeg stort sett vært flinkere med salater og grønnsaker som broccoli og blomkål.

Hehe.. Selvfølglig må en rippe opp i spisingen! Er ikke rart du føler deg dårlig om du kun har spist en halv atkinsbar og litt brie i dag. Du må prøve å balansere måltidene riktig med nok karbo/fett/proteiner. Er helt enig med Nille i at du bør øke til 20-25 kh pr dag. Også er det viktig med at du får i deg de vitaminene kroppen trenger, siden du ikke føler deg bra.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:10   #12
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

En og en halv, faktisk.
Det er nok litt lite, men det er ikke så mye mindre enn enkelte dager før denne kuren. Jeg klarer ikke alltid å spise nok mat.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:12   #13
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Uansett om det er en halv eller en og en halv, så er det ikke skikkelig mat. Atkinsbarene er ment som kos i tillegg til maten, ikke som erstatning for et måltid.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:15   #14
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Kritikk tatt. Jeg får se om jeg klarer å få i meg noe mat.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:17   #15
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Opprinnelig lagt inn av Dårrit, her.

Kritikk tatt. Jeg får se om jeg klarer å få i meg noe mat.

Bra!

Kroppen har mye mer nytte av skikkelig mat i form av kjøtt og grønnsaker, enn en ussel sjokolade med masse kunstige tilsetninger!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:20   #16
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Ja, jeg er veldig avhengig av barer og shaker for å klare å få i meg næring i perioder. Men jeg vet at de ikke gir kroppen det den trenger, jeg har bare aldri reagert så sterkt før.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 10:01   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Konklusjon: Kroppen din er på sparebluss. Den får ikke nok mat og sparer på det den kan. Forbrenningen settes ned og du tar ikke av.

....men det vet du jo selv !

Lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 10:36   #18
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Du äter ohälsosamt, Dårrit. Det är naturligt att din kropp och din hjärna protesterar. Du bör basera din mat på kött och gärna välja feta bitar. Äter du magert kött lägger du till smör. Grönsaker ska mest vara en dekoration.

Känn efter så att tänderna sitter fast.Äter du för lite fett kan du drabbas av "rabbit starvation". Det är en slags skörbjugg som man kan få vid fettsnål och proteinrik kost. Sjukdomen kan leda till döden, men den botas snabbt av ökat fettintag.

Jag blir orolig när jag läser hur du äter.

Sten Sture


Sist redigert av ssskaldeman : 23-06-07 kl 10:38. Årsak: stavfel
ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:34   #19
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Jeg har snakket med samboeren, det er ikke første gangen jeg glir ut på en kur. Jeg mister visst litt gangsynet. Jeg var flinkere å spise riktig i starten, så nå skal samboeren minne meg litt på dette om jeg detter av igjen.
Formen er bedre i dag, jeg har spist salat, eggerøre og laks til frokost.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:57   #20
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Opprinnelig lagt inn av Dårrit, her.

Jeg har snakket med samboeren, det er ikke første gangen jeg glir ut på en kur. Jeg mister visst litt gangsynet. Jeg var flinkere å spise riktig i starten, så nå skal samboeren minne meg litt på dette om jeg detter av igjen.
Formen er bedre i dag, jeg har spist salat, eggerøre og laks til frokost.

Flott at du får hjelp fra sambo!! Og flott at du starta tråden og tar til deg tipsene du fpr. Jeg skvatt og grøssa da jeg leste inntaket tidligere

Så nå heier jeg på den nye vei

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 14:47   #21
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Sinnsykt svimmel og kvalm

Tusen takk, jeg er litt flau over at jeg ikke helt forstod det selv i går.
Men nå er jeg på rett vei igjen.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelpes så kvalm jeg er, hodevondt også, har dette noe med kosten å gjøre? stinemarie Ketolysekuren 13 17-05-07 14:36
Kvalm? Isalien Spørsmål og svar 6 20-01-07 21:13
Jeg er kvalm... Snøhvit Spørsmål og svar 3 28-06-06 21:52
Svimmel etter Atkins-slutt!? boble Lavkarbo generelt 7 28-04-05 21:16
gått på atkins i 3 mnd... svimmel Ray87 Atkins kosthold 9 03-04-05 19:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no