Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bacon: 0,0 g karbs MEN innholder sukker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-12, 17:00   #1
alansleeps
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 3
alansleeps er på en erverdig vei

Bacon: 0,0 g karbs MEN innholder sukker?

Så jeg så på innholdslisten til First Price bacon nettopp. Det står det inneholder sukker.

På karbohydrat per 100g står det 0,0g. Men sukker = karbohydrater?

Er antallet karbohydrater løgn (anntar pga. under 1g sukker er det teknisk sett lovelig)? Hvordan vet jeg hvor mye det egentlig har? Eller må jeg se etter alternativer?

alansleeps er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto - Under 20 karbo per dag Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 17:10   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bacon: 0,0g karbs MEN innholder sukker?

De fleste inneholder nok litt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 06:22   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Bacon: 0,0g karbs MEN innholder sukker?

Så godt som alle produsenter tilsetter sukker for at baconet skal bli sprøere når du steker det... Og selv om det ikke står sukker oppført, så kan det likevel være sukker i. Hvis det er under 1g per 100g tilsatt, så trenger de ikke å føre det opp under ingredienser. Jeg tror det også gjelder karbohydrater. Altså er det under 1g, så kan de føre det opp som 0. Det er ikke snakk om store mengder sukker, men jeg synes det er unødvendig å putte sukker i kjøttvarene. Jeg foretrekker mykt bacon faktisk. Jeg vil gjerne vite om noen vet om noen baconpakker som faktisk ikke har noe sukker i seg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 06:30   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Bacon: 0,0g karbs MEN innholder sukker?

Haha, googlet bacon sukker og fant denne.

Og denne. Likte "Også matvarer som oppfattes som ekstra sunne tilsettes ofte mye sukker. Visste du for eksempel at leverpostei, bacon, kaviar og makrellfilet inneholder sukker?" Bacon listet opp som "ekstra sunne".

Fant også en kommentar på en blogg om at det tørrsaltede baconet til jacob's ikke har tilsatt sukker.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:01   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Bacon: 0,0g karbs MEN innholder sukker?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Haha, googlet bacon sukker og fant denne.

Ha, ha, ha. "La det farlige fettet på baconet dryppe av - tilsett så 2 ts sukker på hver baconskive"
Ubetalelig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Crisps/ Bacon Gull Mankell Spørsmål og svar 4 18-05-11 10:56
Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene? Maylinn26 Lavkarbo generelt 19 16-03-11 08:54
Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 29-10-10 23:50
Hvor mange karber innholder et "vanlig" kosthold Gabben Spørsmål og svar 7 15-05-09 15:36
Bacon med sukker? raptor Generell ernæringsdebatt 8 26-05-08 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no