Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-13, 04:48   #1
Tropicana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 29
Tropicana er på en erverdig vei
Unhappy

Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Hei, jeg innså for et par år siden at jeg måtte gjøre noe med vekten min og har siden den gang vært av og på lavkarbo i 1,5 år, deretter av og på lavkalori.

Da jeg først begynte på lavkarbo gikk jeg ned 15 kg på 2-3 mnd. Jeg var så motivert og klar for å endre livsstilen min. Så skeiet jeg ut en dag, endte med at jeg spiste høykarbo en uke, deretter skeiet jeg ut annen hver uke..

Har vært på lavkalori nå, men har ikke vært særlig flink.. Mister motivasjonen. Lavkarbo funket så bra på vektnedgangen min. Jeg har så lyst til å gå på lavkarbo igjen men jeg "vet" at jeg kommer til å feile. Jeg har ingen tro på meg selv etter å ha vært av og på annen hver uke i 2 år.

Det vanskeligste med lavkarbo var å finne enkle ting å lage og spise. Middag går greit, men frokost, mellommåltid og kvelds var vanskelig om jeg ikke hadde rester fra middag.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette innlegget, trenger vel kanskje bare noen råd? Hvordan holde motivasjonen oppe? Forslag til enkel frokost/mellommåltid? Jeg er så ulykkelig.. Tanken på at jeg er overvektig er konstant i hodet på meg når jeg er utenfor døren

Tropicana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 08:35   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Det ha kommet flere lavkarbo brød i butikken, kanskje du kan lage et av de til frokost?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 08:43   #3
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Jeg baker rundstykker med mandel mel.. De bruker jeg som brød og har pålegg på...Ikke noe problem med frokost da..

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 08:48   #4
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Hei

Jeg lager et brød selv som er kjempegodt og det spiser jeg til frokost og lunsj. Det er det som berger meg mest, for jeg slet med det samme. Du finner det her inne. Søk på Karins "mitt aller beste brød" og nannas knekkebrød er også et kjempegodt alternativ.

Ellers så synes jeg laks og eggerøre er en god frokost og omeletter.

Et annet alternativ er å kjøpe mat fra spisdegslank.no men ikke alle brødene deres er like gode synes jeg. Men de har mye annet godt. Kanel kubber er et kjempebra mellommåltid

Lykke til! Lavkarbo er best

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 08:48   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Jeg koker egg, steker koteletter, kyllinglår m.m. og har dette i kjøleskapet. Lett å ha noe å plukke i da! Om du i tillegg har en salatboks stående så setter du sammen et måltid på null komma nix!

Ellers så er det fort gjort å lage seg noe "hurtigmat" som f.eks et par speilegg med bacon eller litt pølse til, eller en omelett/eggerøre. Det gjelder bare å slutte å tenke på brød som mat...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 18:12   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Bruk masse tid på å planlegge før du satser for fullt og langvarig. Planlegg så mye at du vet du ikke vil stå rådvill og ty til karbomat i fremtiden. Les på nettet og i bøker, skriv opp mat du liker og lag menyforslag nok og planlegg innkjøp og ha bra mat i huset alltid og kast drittmaten.

jeg gjør det enkelt. Har alltid kyllingfilet, egg og ost og masse grønnsaker og byter på med forskjellig kjøtt som karbonadedeig, finnbiff, roastbiffpåleggspakker, fiskekaker fra jacobs, røkt laks, torsk ørret ,laks og hvalbiff. Du kan jo velge hva som helst av okse, svine -og lammekjøtt også.

Så tar jeg noe kjøtt/ fisk og legger til grønnsaker og egg/ ost og litt olje/smør/tahini og vips fikk jeg et måltid.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 20:51   #7
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Eg kjenner meg veldig att i det du skriv, omdet kan vere ei trøyst. Har også ofte leita desperat etter motivasjon utan å finne den, men kanskje er dette innlegget ditt starten på noko?

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 19:52   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Hvis du vet du kommer til å feile før du har begynt, så er det garantert oppskriften på et nederlag.

Hvis det går dårlig en dag, så fortsetter du bare med lavkarbo neste dag.

Lag deg en ukemeny nå i helgen. Lag gjerne lavkarbobrød og middager i helgen så du får en god start.

Lykke til

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:23   #9
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Enkel frokost for meg er 1 dl pisket krem med litt tyrkisk youghurt, slenger oppi linfrø og sesamfrø ( ca 10 gram av hver) og 1 ss bringebær....blander alt sammen og dette holder meg mett lenge Lager ellers dobbelt opp med eggerøre og laks så jeg har til 2 dager, eller morgen/kveldsmat...

Dager jeg ikke orker å lage mat så blir det protein shake med litt fløte oppi

salater med kylling eller skinke + egg er suuuuper godt, og dressingen er bjerke kebab dressing med 2.5 ? karbo ....

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:23   #10
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Jeg tror egentlig du bare har litt feil fokus på utskeielsene dine. Nå har du fått mange gode mattips her, men tross det så kan man jo falle utpå en dag. Det gjør jo ingenting så lenge du tar opp tråden der du slapp. Ikke vær så hard mot deg selv, bare tenk "Jaja, så ble det boller og brus i går, men i dag skal jeg kose meg med bringebær i tyrkisk yoghurt, speilegg, små tomater og chorizo". Relatert til det "sitatet", fokuser på å spise lavkarbomat som du liker BEDRE enn høykabomat.

Så, noen litt mer konkrete mattips:
Ting du kan spise rett ut fra boksen/pakningen: makrell i tomat, ymse oster (inkl. cottage cheese), en liten neve nøtter, kjøttpålegg, perle/cherry tomater
Ting det går raskt å tilberede: kokte egg, speilegg, eggerøre, omelett, bær og nøtter i yoghurt/CF/CC/rømme, tunfisksalat...
En annen ting er jo å ha lavkarbobakst i fryseren, en pose nøtter i vesken, osv...

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:42   #11
camillarostum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 1
camillarostum er på en erverdig vei

Sv: Av og på lavkarbo. Trenger motivasjon ...

Jeg synes det alltid er greit å ha fiberrik knekkebrød i skapet. Når jeg har dårlig tid så spiser jeg to med smøreost på, så lenge jeg er i ketose er dette nok til å holde meg mett lenge.

camillarostum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger ny motivasjon!! Smelia Lavkarbo generelt 8 12-05-12 10:59
Trenger motivasjon GKS Ketolysekuren 3 25-02-10 12:32
trenger motivasjon!!!! nile75 Åpne dagbøker 5 10-11-09 22:11
Trenger motivasjon ... nita58 Ketolysekuren 22 08-06-08 15:18
Jeg trenger motivasjon! tusta87 Ketolysekuren 5 05-06-07 02:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no