Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-13, 20:06   #1
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei
Thumbs up

Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Kjøpte denne (Maxi med vanilje og jordbær) i dag fra Hjemisbilen. Var veldig god, ikke for søt, men kjente ikke forskjell fra annen is egentlig. Halvtykt sjokoladetrekk også, med litt jordbær inni.

Dette var absolutt et greit alternativ.


http://www.hjem-is.no/iskrem/E-SHOP/...a-Hjem-IS.aspx

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 22:55   #2
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Har funnet is fra Hennig Olsen, søtet med malitol, både som småis (type Pin-up) og tress på boks. Har ikke prøvd ennå selv, men godt å vite at det finnes

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 00:09   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Har funnet is fra Hennig Olsen, søtet med malitol, både som småis (type Pin-up) og tress på boks. Har ikke prøvd ennå selv, men godt å vite at det finnes

Easy heter den. Smaker veldig godt, men spiser du mye blir magen lett vrang. Småisene er akkurat passe synes jeg.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 00:42   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Men begge disse er søtet med maltitol og polydextrose og begge de vil jo brytes ned til glukose og gi blodsukkerstigning. Jeg stoler ikke helt på det at de oppgir kun 8,5 kh pr 100 g, i virkeligheten vil karbovirkning være mye større.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 09:14   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Så karbovirkning er mye større enn karboinnhold? Nå begynner det å bli avansert her. Tror jeg velger å se bort fra dette, jeg har uansett ikke tenkt å la is bli en stor del av mitt daglige kosthold. og en Easy is på en varm sommerdag går helt fint for min del. Sikker på at du ikke ser spøkelser på høylys dag her, Moogie?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 09:27   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Jeg har prøvd både Easyis og Lettis fra Diplom. Easy blir jeg dårlig i magan av og falt jammen meg ut av ketose også (ok sprite kanskje litt mye da ). Syntes Lettis sjokolade var bedre både i smak og for magen, men fortrekker fortsatt å lage mine egen is.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 09:55   #7
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Jeg mener det er mindre kh i denne enn i easy sin is, men klart har en en eske på 6 i fryseren kan jo fristelsen være større for å spise for ofte.

Det med maltinol og reell blodsukkerstigning osv. er jo klart noe å tenke på.
Men når det er sagt, så synes jeg dette var et greit alternativ. Jeg spiser moderat lavkarbo om dagen, og spesielt i sommerferietiden, og Isbilen er allerede en del av vår hverdag siden jeg har to unger. Og de får spise is på sommeren.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 12:05   #8
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Merker du noe på magen når du spiser denne?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 17:13   #9
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Merker du noe på magen når du spiser denne?

Nei egentlig ikke, får ofte lett mageknip av sukkeralkeholer, men bare muli pitte litt mere luft i magen her, men ikke plagsomt.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 01:15   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen med 6,3 kh pr. is

Jeg er så avsukret at jeg syntes at Easy smakte vemmlig og kvalmende søtt; gav boksen min til gjengen min etter en bitteliten smakspøve.
Jeg forerekker hjemmelage og så spandere jeg på meg bittelitt soft-is et par ganger i løpet av sommeren-

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri lettis fra isbilen Disen Lavkarbo generelt 6 09-05-12 15:42
Sukkerfri is fra isbilen Timona Spørsmål og svar 11 11-04-11 21:48
Is fra isbilen tmaria Ketolysekuren 17 20-07-10 10:28
Kan vi spise den isen fra isbilen? Den lettis-isen? -7kgtakk Ketolysekuren 11 19-09-08 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no