Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hva med grillkrydder o.l. (med natriumglutamat)?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 21:57   #1
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva med grillkrydder o.l. (med natriumglutamat)?

Har skjønt at de fleste krydder går an, men lurer på disse blandingene. I grillkrydder er det natriumglutamat som smaksforsteker og vet egentlig ikke hva det er lagd av og om det da er lov i induksjonsfasen.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 09:41   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva med grillkrydder o.l. (med natriumglutamat)?

Det er vel "lov", men søk opp grillkrydder her inne og bland selv istedet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:59   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva med grillkrydder o.l. (med natriumglutamat)?

Og det kan være greit å være klar over at den del slike ferdige blandinger kan inneholde sukker i en eller annen variant.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:50   #4
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva med grillkrydder o.l. (med natriumglutamat)?

Takk for svar! Så i en LCHF bok i dag at ting med glutamat er frarådet. Da tenker jeg at det er nok til at det herved er kuttet ut. Men har ikke tenkt på at det går an å lage det selv så det skal jeg sjekke opp!

  Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:06   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva med grillkrydder o.l. (med natriumglutamat)?

At en bør ligge unna glutamat, så godt en kan, har nok ikke noe med karbohydrater å gjøre.

http://search.conduit.com/ResultsExt...ctid=CT2786678

Finner endel info i disse artiklene

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er det med grillkrydder? Ayasofia Ketolysekuren 24 07-02-08 16:59
Har noen en god marinade/alternativ til grillkrydder? mam Middag 3 19-04-07 00:13
Andre som er lei av bacongull og grillkrydder? bluVelvet Generell diskusjon 31 14-04-07 10:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no