Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når godtesuget melder seg ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-08, 10:56   #1
HappyFeet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3
HappyFeet er på en erverdig vei

Når godtesuget melder seg ...

Jeg er ny i gamet og klarer meg foreløpig veldig bra på ketolyse-kur. MEN... Av og til får jeg så innmari (!!) lyst på noe digg!! Som ikke er ost, bacon eller blomkål og dipp... Finnes det noe der ute som er greit å spise mens man går på en slik kur? For man skal jo ikke spise kunstige søtstoffer heller...

HappyFeet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 11:07   #2
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når godtesuget melder seg...

Opprinnelig lagt inn av HappyFeet, her.

Jeg er ny i gamet og klarer meg foreløpig veldig bra på ketolyse-kur. MEN... Av og til får jeg så innmari (!!) lyst på noe digg!! Som ikke er ost, bacon eller blomkål og dipp... Finnes det noe der ute som er greit å spise mens man går på en slik kur? For man skal jo ikke spise kunstige søtstoffer heller...

du går ikke ut av ketose bare fordi du spiser kunstig søtning. så det kan man godt unne seg innimellom (jeg spiser stort sett noe med kunstig søtning i hver dag, og det funker like godt med dietten min likevel). hvis du ikke vil ha kunstig søtning er det bare å bruke sukrin (100% naturlig, uten kalorier og karber)

heistad har sukkerfri gele som kan spises med krem, på min blogg har jeg lagt ut mine oppskrifter på lavkarbobrownie og sjokolademousse( http://skinnyshepherd.blogspot.com/ ). ligger der i bloggarkivet mitt. ellers så spiser jeg anton berg sin 55% sukkerfrie sjokolade, hadde ikke klart meg uten...

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:01   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg...

sukrin hvor får du kjøpt det ,,hva med splenda er det like bra

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:09   #4
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når godtesuget melder seg...

sukrin får du kjøpt på helsekosten og på nett hvis man ikke bor på en plass hvor man har en helsekost: http://www.sukrin.no/index.html... poenget med sukrin er at det er naturlig 100%, og mange reagerer på kunstig søtning med å få "dårlig mage". men du kan selvfølgelig bruke splenda. selv bruker jeg natreen og sukrin som søtning.

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:18   #5
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg...

er det billigere og kjøpe på helsekosten ,, eller lønner det seg og kjøpe på nett sukrin altså

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:30   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når godtesuget melder seg...

Men så kan man også stå han ut, og bli kvitt søtsuget en gang for alle. Ikke sånn at man aldri kan spise noe søtt ever igjen, men at man får kontroll på det, og spiser fordi man har lyst på, ikke fordi kroppen krever det.
Du kan tillate deg litt bær på ketolyse, da er i så fall bringebær å foretrekke, det inneholder ca 3,5 gr kh på 100 gr.

Men jeg skriver under på det med sukrin, eventuelt stevia, men det er vanskelig, faktisk tilnærmet umulig å få tak i Norge, og må som regel bestilles på nett. Splenda er klorbleket sukker, og er i prinsippet skallet av sukkeret. Høres i grunn litt skummelt ut spør du meg, ikke minst opplever noen at vekta stagnerer om de inntar for mye kunstig søtstoff, mest sannsynlig fordi det taes opp i tarmen selv om det egentlig skal gå ufordøyd gjennom kroppen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:34   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg...

søtsuget mitt er så godt som borte ,,det melder seg en skjelden gang

drikker en kopp te om dagen og den må jeg ha litt sukker i ,,
og på grøt må det være litt ,og i bakverk

og da er vel mulig sukrin bedre enn splenda da og smaker kanskej bedre også,,eller

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:52   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når godtesuget melder seg...

Men Arkine, spiser du grøt og bakverk og sukker på Ketolyse? Eller misforstår jeg helt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:40   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg ...

jeg spiser ikke kaker men en skjelden gang lager jeg meg smørgrøt

med fløte og smør ,,og så vidt jeg vet så er det lov

og det hender jeg får besøk og da baker jeg kaker ,lavkarbo .. som gjestene spiser ,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:52   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når godtesuget melder seg ...

Ah! Da skjønner jeg Håper du ikke bruker ånkli sukker da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 15:02   #11
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg ...

blir vel ikke lavkarbo med ordentlig sukker
jeg er da ikke dum

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 16:11   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når godtesuget melder seg ...

Nei, jeg tøysa vel litt, men det var du som skrev sukker

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 16:29   #13
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg ...

du er tilgitt ,trodde alle skjønte jeg snakket om søtstoff

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 16:37   #14
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Når godtesuget melder seg ...

Sukker og søtstoff er to forskjellige ting, selv om begge
er søte
Passer jo bare litt på hverandre da vettu...

Vi har hatt folk her, som har spist ting med sukker....selv om de mente å spise lavkarbo....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 16:46   #15
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg ...

det skjønner jeg ,men i tråden var det snakk om splenda eller sukrin

joda godt og bli passet på det er bra

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 17:07   #16
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Når godtesuget melder seg ...

Okay....Jeg så bare det stod sukker jeg...og hverken splenda eller sukrin er sukker...

Men da er vi enige...

Selv bruker jeg splenda..men så er det ikke så ofte jeg bruker søtningsmidler...må være om jeg skal lage kake eller noe sånt...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 17:18   #17
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Når godtesuget melder seg ...

jeg bruker splenda i teen min ,en kopp pr dag ,og vis jeg lager smørgrøt som er veldig skjelden, har jeg litt splenda på

men fikk inntrykk av at sukrin var bedre,, så skal prøve det

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 17:50   #18
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Når godtesuget melder seg...

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

er det billigere og kjøpe på helsekosten ,, eller lønner det seg og kjøpe på nett sukrin altså

Hei! Sukrin fåes kjøpt på helsekostkjeden Life, Sunkost, Helios og SmartClub. Det koster 65 kr for 500 gram, og det koster det samme på nettet (sukrin.no), men der må du i tillegg betale 100 kroner i frakt!
Har de ikke på de helsekostkjedene som nevnt over, så bestiller de det til deg.

Jeg syns personlig sukrin er mye bedre og det er også 100 % naturlig, mens Splenda er et kjemisk fremstilt søtningsstoff. Jeg syns også Sukrin er mye bedre på smak....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:42   #19
HappyFeet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3
HappyFeet er på en erverdig vei

Sv: Når godtesuget melder seg ...

Takk for svar, alle sammen! Det er kjekt å kunne spørre

HappyFeet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
godteri, søthunger


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melder meg inn i gjengen :) (Ketolysekuren) sol75 Ketolysekuren 12 27-11-07 10:53
Melder meg forsiktig inn her jeg! Millsi Ketolysekuren 11 15-10-07 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no