Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Hjelp å få innen stoffskiftesykdom?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-12, 16:22   #1
dreams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
dreams er på en erverdig vei

Hjelp å få innen stoffskiftesykdom?

Heisann.

Er det noen som vet om det er noe hjelp å få innen stoffskiftesykdom? Jeg tenker da på spesiallister innen dette.

Jeg har fått tilbud om operasjon, men jeg har ikke så veldig lyst og vil gjerne prøve ut alt annet først. Jeg tror nemlig at mitt lave stoffskifte (medisinert, men dog) kan ha skylden for min manglende vektnedgang, men dette finner ikke legen min utav. Men hva finnes av hjelp? Om noen har fått hjelp med dette så blir jeg glad for å høre erfaringer.

Jeg var på MR for en tid tilbake hvor han som var der fortalte at søsteren hans hadde hatt problemer med å gå ned, men med riktig hjelp var hun nå på bedringens vei sa han. Det gir meg jo et lite håp, men?

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 16:47   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp å få innen stoffskiftesykdom?

Nå falt jeg litt av lasset;
du har lavt stoffskifte og har fått tilbud om å fjerne kjertelen?
Du vil da iallefall være nødt til og få alt stoffskiftet trenger i tablettform, så jeg skjønner ikke hvorfor du vurderer det......?
Om du mener det er stoffskiftet som bremser vektnedgangen, blir det jo ikke bedre av og fjerne kjertelen. Har du høy anti-TPO siden det i det hele tatt tilbys operasjon?
Normalt er det når man har høyt stoffskifte noen fjerner kjertelen.
Jeg har lavt stoffskifte med høy anti-TPO og poisitiv TRAS, og har siden jeg ble stoffskiftesyk for tre og et halvt år siden slitt mye, siden vi aldri har klart og regulere stoffskiftet rett.
Nå i oktober tok de endelig og sjekket d-vitaminer hos meg; de lå under minimum av referanseområdet og jeg fikk derfor en skikkelig hestekur med d-vitaminer. Til min store glede oppdaget jeg at da d-vitamin-nivået kom seg, så klarte kroppen min og utnytte medisinen bedre og jeg kunne dermed få justert medisinen slik at stoffskiftet pr. i dag er bedre enn det har vært disse tre årene.
Jeg er aktiv inne på www.sonjas-stoffskifteforum.info
Anbefaler deg og gå inn der og lese, evt legge ut prøvesvarene dine der for og få hjelp til å tolke dem, og ikke minst møte likesinnede og se leger som anbefales.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 12-03-12 kl 16:54.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 18:07   #3
dreams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
dreams er på en erverdig vei

Sv: Hjelp å få innen stoffskiftesykdom?

Huff så dum jeg er! Jeg trodde jeg hadde skrevet slankeoperasjon, men jeg skrev bare operasjon..beklager!! Ikke rart du datt av lasset.

Bra du har blitt bedre!

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 18:17   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp å få innen stoffskiftesykdom?

Ah, da virker det hele mer logisk
Vet flere med lavt stoffskifte som har fått fin vektnedgang på lavkarbo, rekner med at noen av dem vil svare deg.
Er stoffskiftet ditt bra regulert da?
Ellers vet jeg at flere med lavt stoffskifte og økende vekt, har fått det bedre med og gå over på natur-thyroid.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:26   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp å få innen stoffskiftesykdom?

Aner ikke hvor du holder til - men jeg vil anbefale Balder-klinikken som alternativ til det offentlige helsevesen for råd og veiledning. Koster litt mer, men ser HELE kroppen og mennesket i større grad.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 23:39   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp å få innen stoffskiftesykdom?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Aner ikke hvor du holder til - men jeg vil anbefale Balder-klinikken som alternativ til det offentlige helsevesen for råd og veiledning. Koster litt mer, men ser HELE kroppen og mennesket i større grad.

Men vær obs på at Balder gjerne er restriktiv med hensyn på å skrive ut naturlig thyroksin - om man ønsker å forsøke det - og at de styrer etter TSH. Det er den offentlige praksisen, men ikke alle pasienter responderer like bra på det regimet.
Mer om anbefalte klinikker/leger og ikke anbefalte - av stoffskiftesyke, for stoffskiftesyke finner du på sonjas stoffskifteforum.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må under 32 i bmi innen mandag mizzim Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 6 07-09-11 13:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no