Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol, lavkarbo og ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-09, 22:45   #76
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 58
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

For en partystarter som meg er det surt at selv den tørreste vinen er skikkelig partystopper.
Urk!
Åpnet en pappvin for et par uker siden, men har latt den være siden jeg er på fettfestival. Kommer den til å surne? Hvor lenge holder den seg god tro?

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 14:53   #77
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

For en partystarter som meg er det surt at selv den tørreste vinen er skikkelig partystopper.
Urk!
Åpnet en pappvin for et par uker siden, men har latt den være siden jeg er på fettfestival. Kommer den til å surne? Hvor lenge holder den seg god tro?

Har hørt ca 1 mnd fra du åpner den. Men jeg har drukket vin etter lengre tid også, 6-7 uker kanskje. Den smakte litt "rart" men gikk ned likevel

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 23:33   #78
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Så litt på alkoholinnholdet der jeg har førtært en halv vin med min mann...
ihht Torkild:
"OBS! Sukkerinnhold angis i gram sukker pr liter vin. En halvtørr/tørr hvitvin vil typisk inneholde 3-5 gram sukker pr liter, det blir mellom 0,4 og 0,6 gram karbohydrat pr glass vin, mens rødvin gjerne inneholder litt mindre, men det er forskjellig fra vin til vin."

Sjekket på www.vinonopolet.no for den vinen vi drakk i kveld....
Wolf Blass Yellow Label Cabernet Sauvignon 2006 kr 128 (australia)
Den hadde sukkerinnhold på 2g/l.. å vel være bra. Denne vinen smaker utmerket og drikkes som kos her i familien.

God helg

__________________
Gry Helen





gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:11   #79
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg tåler mindre og mindre alkohol. Nå har jeg vært i ketose i åtte uker, gått ned nesten 10 kilo og føler meg tipp topp - men nå kan jeg nesten ikke drikke alkohol. Rødvin (ett glass!) har fått meg til å kaste opp og i går drakk jeg et glass hvitvin og ble skikkelig svimmel. Er uvel ennå, 10 timer etter.

Så nå tror jeg at jeg har blitt avholds. Noen andre som opplever det samme?

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:38   #80
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Så nå tror jeg at jeg har blitt avholds. Noen andre som opplever det samme?

Jeg syns generellt alkohol har mistet sjarmen mer og mer jo eldre jeg har blitt. Men etter lavkarbo har jeg faktisk opplevd å bli så dårlig at jeg har spydd dagen derpå. Det har aldri skjedd før.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:41   #81
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg syns generellt alkohol har mistet sjarmen mer og mer jo eldre jeg har blitt. Men etter lavkarbo har jeg faktisk opplevd å bli så dårlig at jeg har spydd dagen derpå. Det har aldri skjedd før.

Jeg har det helt motsatt, etter at jeg begynte på ketolyse/lavkarbo har jeg ikke blitt dårlig i det hele tatt. Det kunne jeg bli etter bare et par glass vin før i tiden.
Nå kan det jo også være HVA jeg drikker nå, eller rettere sagt: hva jeg IKKE drikker... Øl er det jo omtrent helt slutt på å drikke og jeg er blitt flinkere til å drikke vann. Jeg passer også på å spise noe skikkelig fett før jeg skal på fest

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:54   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Første gang jeg var full i ketose, så gikk det halvgærent, men jeg trente meg opp igjen .
En stor forskjell for meg er at jeg knapt er fyllesyk lenger, i hvert fall i forhold til hva jeg var for tre år siden. Jeg tror kanskje det har noe med at jeg hadde migrene før. Jeg pleide å bli så dårlig at jeg var på grensen til å tenke at jeg like godt kunne dø .
MEN! Det er viktig å drikke mye vann mens man drikker alkohol, spise godt før man drikker og ikke legge seg på stigende rus

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 12:13   #83
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

ikke legge seg på stigende rus

Har en lei uvane med å sovne i sofaen mens jeg venter på at rusen er på tilbaketog når jeg kommer hjem fra by'n...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 12:21   #84
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har en lei uvane med å sovne i sofaen mens jeg venter på at rusen er på tilbaketog når jeg kommer hjem fra by'n...

Ja, jeg skal ikke påstå at jeg er den flinkeste til dette jeg heller . Men det har vel noe med grad av intoxinering å gjøre

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 11:58   #85
pitch
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
pitch er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Et lite tips fra meg som er veldig glad i Champagne - en drikk som passer ypperlig til de store anledninger og ellers til sommerens sjømat og varme kvelder

40366 Larmandier Bernier Terre de Vertus

Dette er en flott enkeltmarkschampagne som er laget av en liten vinbonde i Champagne. Ved siden av at den er økologisk dyrket er den heller ikke tilsatt "dosage" - en del av produksjonsteknikken i Champagne som vanligvis gjør Champagne litt mindre anvendlig på Lav-karbo kosthold (fordi det tilsettes en blanding av Champagne og rent sukker på flasken rett etter siste produksjonssteg når ettergjæring på flaske avsluttes og "bunnfallet" skytes ut (disgorgement) og før flasken korkes for salg.)

En hel liter med Terre de Vertus inneholder bare 1,5 gram Karber og er således ypperlig følge til lavkarbomat. Ved siden av dette er dette faktisk en virkelig god Champagne - selv om den naturlig nok er av den friske typen som passer best til sjømat eller aperitif.

Jeg har kost meg med denne i mange år før jeg havnet over i lav-karbo kosthold og det gleder meg at dette hyggelige bekjentskapet kan fortsette.

God sommer til dere alle!

Beste hilsen Pitch

pitch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 10:02   #86
Matjunkie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 5
Matjunkie er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Kjempeflott me litt tips.. jeg har for vane å drikke litt i helgene er alltid godt og nyte litt vin..

drikker kun hvitvin - noen som har gode tips til "karbfrie" viner?

__________________


Matjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:15   #87
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Hvis jeg skal kalle noe en livsstil, MÅ det for min del inkludere vin. Mitt væskeinntak består utelukkende av vann, kaffe og vin. Punktum. Det har det egentlig alltid gjort. Etter at jeg begynte med lavkarbo 5. januar, har jeg fortsatt å drikke rødvin stort sett hver dag. 1-2 glass i hverdagen, og noe mer i helgene. Jeg tror ikke jeg hadde nådd vektmålet mitt mange dagene (eller timene) tidligere om jeg hadde avstått fra vin i hele denne perioden. Jeg tror tvert i mot at denne kveldskosen har hjulpet meg å stresse ned, og dermed virket positivt på vektnedgangen.

Ok. Så reduseres fettforbrenningen noe i timen etter at du har drukket et glass vin, men effekten er mindre på lavkarbo enn høykarbo. Hjernen må ha glukose, og hvis det ikke er karbohydrater tilgjengelig, må dette hentes fra fett/proteiner, uansett om du har drukket alkohol eller ikke. Kroppen godtar ganske enkelt ikke en "mental shutdown". Alkohol hemmer dessuten først og fremst karbohydratmetabolismen, og da spesielt ved høyere alkoholkonsentrasjoner.

Flere studier viser også en positiv effekt på insulinfølsomheten ved et moderat inntak av alkohol. Altså stikk motsatt effekt av høykarbo. Se for eksempel her eller her.


Og hva er egentlig galt med å lage litt stemning i leveren? Fine, fine leveren

  Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:28   #88
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Og hva er egentlig galt med å lage litt stemning i leveren? Fine, fine leveren

Haha! Så enig, så enig. Den eneste gangen jeg la restriksjoner på vindrikking var de to første ukene jeg var i ketose, for to og et halvt år siden, fordi jeg var redd for å bli helt utrolig snørrdrita. Jeg kan fint leve med tanken på å aldri skulle spise en bit sjokolade igjen, ever, om det er dét som skal til, men vinen min, den får du aldri

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 11:36   #89
pitch
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
pitch er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Min datter gifter seg 1. august og i denne forbindelse har jeg nå drevet litt "forskning" for å finne god vin til maten. I går kveld testet vi en hvitvin som tenkes brukt til forrett og dette er en vin jeg mer enn gjerne anbefaler som et nydelig følge til ulik mat nå i sommervarmen.

47543 Leitz Rüdesheimer Bischofsberg Riesling Spätlese Trocken - kr. 137

Dette er en tørr Riesling som inneholder 3,4 gram sukker pr liter = 0,5 gram pr glass.

Passer til skalldyr, fisk, spekemat, kylling, kalkun og milde oster.

Finnes i basissortimentet til Polet og burde være grei å få tak i de fleste steder.

Fortsatt god sommer!

pitch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 14:51   #90
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg ringte polet i dag, som skulle finne frem vin med lite sukker. De fant en som det er ekstremt lite i. Mannen skal hente de for meg i dag, og skal selvsagt smakes.
Kan komme med navn på vinen, samt min smak senere i kveld

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 16:03   #91
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Her er info om vinen, som just kom i hus.

TRULLI, Chardonnay, 2008

sakset fra polet.no

  • Varenummer: 13797
  • Varetype: Hvitvin
  • Utvalg: DISTRIKTSORTIMENT
  • Karakteristikk: Fylde: Friskhet: Sødme:
  • Passer til:
  • Land/distrikt: ITALIA, PUGLIA
  • Råstoff: 100% CHARDONNAY
  • Lagring: EN ANDEL ER FATLAGRET I 3 MD. I NYE OG GAMLE FRANSKE FAT, 2 MD. FLASKEMODNING FØR SALG.
  • Innhold: Alkohol 12,50% Sukker: 0,30 g/l Syre: 5,80 g/l
  • Lagringsgrad:KONSUMFERDIG, MEN KAN FORTSATT OPPBEVARES
  • Produsent: Az. vin. ca'ntele
  • Grossist: Vinarius AS
  • Distributør: Vsd Logistics As



Dette er vel bra? (vet ikke hvofor jeg får denne streken...)


Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:52   #92
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Haha, jeg erfarte ketosefylla i går. På Madonnakonsert av alle ting. Kjøpte meg først ett glass vin, og så et glass til. Så likte ikke de to jeg var sammen med sin vin, så den ble helt oppi til meg.
Da konserten begynte var jeg på en rimelig god snurr og jeg har jammenmeg svarte hull. Det var de 850 kronene for billetten, liksom.

At jeg var i ketose ramlet meg ikke inn i det hele tatt, før jeg våknet i dag. Hadde jeg tenkt på det i går, hadde jeg jo vært mer obs og holdt meg til kun ett eller to glass.

Jaja, en erfaring rikere, og nesten en Madonnakonsert fattigere hadde jeg nær sagt.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:06   #93
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Haha, jeg erfarte ketosefylla i går. På Madonnakonsert av alle ting. Kjøpte meg først ett glass vin, og så et glass til. Så likte ikke de to jeg var sammen med sin vin, så den ble helt oppi til meg.
Da konserten begynte var jeg på en rimelig god snurr og jeg har jammenmeg svarte hull. Det var de 850 kronene for billetten, liksom.

At jeg var i ketose ramlet meg ikke inn i det hele tatt, før jeg våknet i dag. Hadde jeg tenkt på det i går, hadde jeg jo vært mer obs og holdt meg til kun ett eller to glass.

Jaja, en erfaring rikere, og nesten en Madonnakonsert fattigere hadde jeg nær sagt.

Du må øve litt hardere, bare

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:09   #94
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Ja, det skal nok mer øving til, men skal sørge for at den øvingen ikke skjer på sånne eventer som konserter, f.eks.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:14   #95
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Ja, det skal nok mer øving til, men skal sørge for at den øvingen ikke skjer på sånne eventer som konserter, f.eks.

Haha, jeg skjønner hva du mener, jeg holdt på å drikke bort Nick Cave (og sikkert en haug med andre artister på festival ... )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:18   #96
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Haha, det er ikke greit. Jeg sto til og med og snakket om det tidligere på kvelden, at på type konsert som Madonna passet det seg ikke å drikke masse, i motsetning til f.eks. Vassendgutanekonsert.
Så greier jeg jammen å drikke på meg svarte hull. MJ-tributen er jeg helt sikker på at ikke var med, men den var vel dokumentert på Youtube i dag, så det er vel heller jeg som ikke var med.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:21   #97
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg hadde vel også drukket på meg svarte hull på Vassendgutankonsert

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 22:03   #98
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 09:57   #99
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Haha, jeg erfarte ketosefylla i går. På Madonnakonsert av alle ting. Kjøpte meg først ett glass vin, og så et glass til. Så likte ikke de to jeg var sammen med sin vin, så den ble helt oppi til meg.
Da konserten begynte var jeg på en rimelig god snurr og jeg har jammenmeg svarte hull. Det var de 850 kronene for billetten, liksom.

Jaja, en erfaring rikere, og nesten en Madonnakonsert fattigere hadde jeg nær sagt.

Hahaha, kjenner meg igjen her ja! Ble litt for langt vorspiel før konserten! Men jeg fikk med meg tributen til MJ, da, hihi. Men etter å ha lest litt i denne tråden, så skjønner jeg også hvorfor jeg ikke har gått ned noe denne uka: Drakk masse Bacardi Razz før konserten! Og det er visst flust med sukker!! Jajaja...man lærer så lenge man lever. Jeg har vel ikke vært i ketose på noen dager jeg nå da. Ikke sjekka sticksene på en stund, sjø!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 11:43   #100
Tiriltulla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 2
Tiriltulla er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Hei dere!
På lørdag hadde venninnen min bursdag, så da drakk jeg grevens - skogsbær cider 0,6 g karbo /100 ml. Etter to stykker fikk jeg beskjed om å ta meg ei pære (også kjent som ett stort glass vann) Har spist lavkarbo (under 20g/dagen) i en uke, kan jeg ta dette som ett tegn på at jeg har kommet i ketose? Det var litt skremmende - da jeg gjør dette under semi kontrollerte forhold - jeg ordner og fiksere sjæl!

__________________
Tirilltulla
Six afraid of seven, 'cause seven ate nine
Tiriltulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert (foreløpig) Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Alkohol og ketose deeluxe Vedvarende vekttap 38 08-07-07 01:07
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 20:27
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 24-12-04 00:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no