Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kokosmel

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-13, 18:55   #1
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Kokosmel

Syntes det er så mye man kan bake/lage med kokosmel og mandelmel, men det er så mye frem og tilbake med dette kokosmelet. Har googlet opp og ned, men blir ikke noe klokere..

På det man kan kjøpe på helsekost til en ganske dyr penge inneholder kun 4 karbs per 100 gr.
På dette fra iherb http://www.iherb.com/Coconut-Secret-...lb-454-g/24097 er det jo 3 g karbs per 14 gram

Det er jo en veldig stor forskjell!! Stemmer det at det er så forskjellig innhold??

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 00:23   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel

Nå har jeg ikke testet kokosmel fra iherb; jeg kjøper i helskostbutikk (det er dyrt, men veldig drøyt), men i amerikanske varer viser carbs summen av karbohydrater og fiber. Kokosmel består jo stort sett av fiber, så jeg tror svaret ligger der.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:02   #3
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Kokosmel

Jeg mener fiber er trukket fra. Det står Total carbohydrats 9g, og under så står det dietary fibre 6g..

Skjønner ikke helt hvordan det kan være så mye forskjell om det stemmer.

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:21   #4
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel

Her i England selger de Tiana coconut flour, og det har 21.7g karbo per 100g mel, og der er fiber trukket ifra. Synes det er mye :| Sendte til og med mail for et år siden og spurte om det kunne stemme, tatt fiber i betraktning, og det gjorde det visst. Gudene vet hvordan de får det til...

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 11:44   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Her i England selger de Tiana coconut flour, og det har 21.7g karbo per 100g mel, og der er fiber trukket ifra. Synes det er mye :| Sendte til og med mail for et år siden og spurte om det kunne stemme, tatt fiber i betraktning, og det gjorde det visst. Gudene vet hvordan de får det til...

Kan det være fordi det er enda mer fettredusert enn det på Iherb og Helsekost ? Akkurat som tomatpure liksom, desto mer konsentrert, desto mer karber ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 14:43   #6
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokosmel

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Kan det være fordi det er enda mer fettredusert enn det på Iherb og Helsekost ? Akkurat som tomatpure liksom, desto mer konsentrert, desto mer karber ?

Næringsinnholdet tatt i betraktning, så tror jeg ikke det: http://www.hollandandbarrett.com/pag...45&prodid=5236 De har jo attpåtil klart å presse inn flere kalorier.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 15:22   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel

Hm.... nei da skjønner jeg det ikke jeg heller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokosmel? spiren Spørsmål om matvarer og oppskrifter 22 07-03-12 13:59
Kokosmel frk_johansen Generell diskusjon 3 20-01-11 08:07
Kokosmel Nero Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 17-11-10 22:40
Kokosmel? silvia_ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 28-08-10 10:24
Kokosmel cilemora Ketolysekuren 7 02-10-07 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no