Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-13, 14:51   #1
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Rart spørsmål men
Har så lyst å like CC, men jeg våger rett og slett ikke prøve å smake en gang, pysa meg Har kjøpt det flere ganger men har kastet boksen hver gang, er jo ikke så lang holdbarhet. I går på butikken mannet (kvinnet?) jeg meg opp atter en gang og kjøpte en boks.. Så da prøver vi igjen

Det er konsistensen jeg (tror) jeg ikke liker, ser så ekkelt ut med de klumpene.. Så folkens, gode nybegynneroppskrifter tas i mot med takk!

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:55   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Kjør den i stavmikseren til klumpene blir borte, da vel! Om det er de du er "redd" for!
Bland med litt bær og noen hakkete nøtter feks. Eller litt krem for smak, fett og fylde!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:56   #3
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Bland med pisket krem, eller tyrkisk yoghurt.
Smaksett med noe du liker godt feks bær, kanel+ søtning, fun saft av favorittsmaken. Nøtter og frukterninger er også godt, men har mer karbinnhold

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:59   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Hvorfor skal du spise det, hvis du ikke liker? Jeg liker det ikke. Har prøvd mange ganger jeg også, men funnet ut at det ikke er noe vits. Livet er for kort til å spise noe man synes er ekkelt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:01   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor skal du spise det, hvis du ikke liker? Jeg liker det ikke. Har prøvd mange ganger jeg også, men funnet ut at det ikke er noe vits. Livet er for kort til å spise noe man synes er ekkelt.

Må jo egenltig si meg helt enig med Nellie. Jeg spiser heller tyrkisk yoghurt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:08   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Lurer som nellie på hvorfor du på død og liv skal spise det, annet enn for å lære deg å like det. Jeg elsker cottage cheese, men prøver å holde meg til en boks i uka.

Jeg synes ikke cottage cheese mosa med stavmikser er godt, bedre med klumpene slik de er.

Start med å lage små prosjoner av feks "riskrem":
Pisk 1/2dl fløte til krem og smak til, ha i 50g cottage cheese og ha over 25-50g bringebær. Dette er en pytteporsjon, med forholdsvis mye krem i forhold til cottage cheese, men kanskje en grei start.
Til frokost tar jeg 1/2dl fløte, 150g cottage cheese, 50g bringebærr og kanskje 4-5 hakkede mandler. Jeg spiser det fordi jeg synes det er godt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:08   #7
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Enig med de over her,hvorfor skal du absolutt spise det da? Er så mye annet godt man kan spise

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:33   #8
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Jeg er helt frelst av cottage cheese som er såpass pisket at klumpene er borte, blandet med pisket kremfløte og søtning, servert sammen med rørte jordbær. Lavkarboriskrem.

Ellers er det jo, som folk sier, ikke noe krise om du ikke liker cottage cheese. (hadde du mislikt oster sånn helt generelt ville jeg ha vært mer bekymret )

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 16:05   #9
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Jeg var også redd for å smake cc, men nå elsker jeg det! Men må ha noe med smak på.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 17:10   #10
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Spiser det ofte. Minner jo om risengrynsgrøt på konsistens. Godt med bær, en fløteskvett og litt nøtter. Litt søtning om du vil

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 19:09   #11
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor skal du spise det, hvis du ikke liker? Jeg liker det ikke. Har prøvd mange ganger jeg også, men funnet ut at det ikke er noe vits. Livet er for kort til å spise noe man synes er ekkelt.

Tingen er at jeg vet jo ikke om jeg liker det eller ei

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 19:26   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Det smaker kald, tørr grøt med klumper i. Du går ikke glipp av noe som helst ved ikke å spise det. Jeg lover.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 19:30   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det smaker kald, tørr grøt med klumper i. Du går ikke glipp av noe som helst ved ikke å spise det. Jeg lover.


Signerer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 19:38   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Jeg synes cottage cheese er godt, men det er vel ikke en ting det ikke går an å unngå - hvis det er en enkel, proteinrik og fettfattig greie du er ute etter (som cottage cheese er, altså) så kan du jo velge skyr istedet? Skyr naturell er kjempegodt - og klumpefritt...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 23:14   #15
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe meg å våge å smake Cottage Cheese?

Jeg elsker cc som den er! Spiser den av og til til forkost fordi det er enkelt. Tar en god dasj seterømme oppi for å få nok fet og kanskje litt bør for smaken sin del. Så det er bare å prøve ut Jeg bruker den mye i baking også: moser den for å slippe kliper og har i lapper eller i brød deigen.
Ellers er det jo bare å slappe og av og ikke styre med smakingen om du ikke vil man kan godt leve uten cc også.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cottage cheese? bikinifn Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 27-01-11 11:53
Cottage cheese somaya Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-04-10 14:53
Cottage Cheese meksiko Spørsmål og svar 1 12-03-09 21:35
Ang. cottage cheese AnnaV Spørsmål og svar 10 31-07-06 23:26
Cottage Cheese, noen som vet? HP Induksjonen 19 28-04-05 22:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no