Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 23:13   #101
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Fnis

Kari M: Meninger er ikke det samme som fakta

Er det ikke?

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:18   #102
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Enig ... .
Jeg synes ikke at røyking er skadelig. Faktisk er det veldig helsefremmende, synes jeg.

Jeg røyker ikke,at du anbefaler røyking er jo horibelt.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:19   #103
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Men da la jeg fra meg denne tanken, og fortsetter min søken etter noe som kan hjelpe. Skulle gjerne lagt ut et bilde av meg selv slik at dere kan se at jeg fremdeles har en del fett på kroppen på steder jeg gjerne skulle bli kvitt. Vil ikke bli noen stilk, men et mål for meg vil for eksempel være å gå i en olabukse med en t-skjorte/singlet uten at jeg trenger å holde inn magen, og å kunne se litt mer definerte armmuskler i og med at jeg trener såpass mye skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke det skjer noe.. Jeg vurderer nå å prøve LCHF og holde meg til 70% fett og 5-10% karbohydrater, noe jeg regner med tilsier at jeg kommer i ketose.
Trenger jeg da ikke å tenke på kaloriinntaket?

Når man sier at lavkarbo er vektregulerende, kan det bety at kroppen min VIL ha dette siste fettet? Har prøvd å søke opp dette både på norske og utenlandske sider, men for meg ser det mest ut som det er overvektige mennesker som går ned til en "normal" kropp. Er det noen som kjenner til/har hørt om folk som har blittt skikkelig "fit" ved å gå på en LCHF diett? Trenger så sårt litt motivasjon, og har ikke lyst til å falle tilbake på lavkalori-dietter for å miste de siste kiloene....

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:22   #104
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg røyker ikke,at du anbefaler røyking er jo horibelt.

Men jeg synes det er sunt, jo.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:25   #105
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Men da la jeg fra meg denne tanken, og fortsetter min søken etter noe som kan hjelpe. Skulle gjerne lagt ut et bilde av meg selv slik at dere kan se at jeg fremdeles har en del fett på kroppen på steder jeg gjerne skulle bli kvitt. Vil ikke bli noen stilk, men et mål for meg vil for eksempel være å gå i en olabukse med en t-skjorte/singlet uten at jeg trenger å holde inn magen, og å kunne se litt mer definerte armmuskler i og med at jeg trener såpass mye skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke det skjer noe.. Jeg vurderer nå å prøve LCHF og holde meg til 70% fett og 5-10% karbohydrater, noe jeg regner med tilsier at jeg kommer i ketose.
Trenger jeg da ikke å tenke på kaloriinntaket?

Når man sier at lavkarbo er vektregulerende, kan det bety at kroppen min VIL ha dette siste fettet? Har prøvd å søke opp dette både på norske og utenlandske sider, men for meg ser det mest ut som det er overvektige mennesker som går ned til en "normal" kropp. Er det noen som kjenner til/har hørt om folk som har blittt skikkelig "fit" ved å gå på en LCHF diett? Trenger så sårt litt motivasjon, og har ikke lyst til å falle tilbake på lavkalori-dietter for å miste de siste kiloene....

Det jeg fikk som råd av legen min, var å spise proteiner rett etter trening. Jeg tok med meg 2 egg som jeg spiste rett etter treningen, eller en proteinshake. Det bygger muskler. Jeg skjønner jo at du vil ha bort magen.
Der har ikke jeg noen gode råd desverre, for jeg har en herlig mage selv men legen min mener at den vil forsvinne, det tar bare litt tid.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:27   #106
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Men da la jeg fra meg denne tanken, og fortsetter min søken etter noe som kan hjelpe. Skulle gjerne lagt ut et bilde av meg selv slik at dere kan se at jeg fremdeles har en del fett på kroppen på steder jeg gjerne skulle bli kvitt. Vil ikke bli noen stilk, men et mål for meg vil for eksempel være å gå i en olabukse med en t-skjorte/singlet uten at jeg trenger å holde inn magen, og å kunne se litt mer definerte armmuskler i og med at jeg trener såpass mye skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke det skjer noe.. Jeg vurderer nå å prøve LCHF og holde meg til 70% fett og 5-10% karbohydrater, noe jeg regner med tilsier at jeg kommer i ketose.
Trenger jeg da ikke å tenke på kaloriinntaket?

Når man sier at lavkarbo er vektregulerende, kan det bety at kroppen min VIL ha dette siste fettet? Har prøvd å søke opp dette både på norske og utenlandske sider, men for meg ser det mest ut som det er overvektige mennesker som går ned til en "normal" kropp. Er det noen som kjenner til/har hørt om folk som har blittt skikkelig "fit" ved å gå på en LCHF diett? Trenger så sårt litt motivasjon, og har ikke lyst til å falle tilbake på lavkalori-dietter for å miste de siste kiloene....

Tror de fleste som kvitter seg med underhudsfett må "deffe" - slik bodybuildere og fitness-utøvere gjør før konkurranse. Dette er beinhardt slit, man må mestre sulten samtidig som man er veldig aktiv for å opprettholde muskelmasse - jeg hadde ikke greid det Kroppene våre er skapt for å lagre noe fett, og kvinner skal ha mer enn menn. Kvinner som får for lav fettprosent mister jo f.eks. menstruasjon, noe som jeg synes er bekymringsfullt - da virker jo ikke kroppen lenger som den skal.

Når dét er sagt så vil jeg anbefale deg å ta en In-body-analyse for å se din faktiske fordeling med fett og musker - da vil du få greie på om det er noe å hente med videre slanking. Du vil også få en pekepinn på hvor du bør ligge både vektmessig og ift. bmi. Jeg tok en slik analyse for noen uker siden og fikk estimert en idealvekt som ligger ganske høyt i bmi-skiktet (nesten på grensen til overvektig) dersom jeg opprettholder muskelmassen jeg har pr. i dag. Synes det var veldig nyttig, og jeg slapper også mer av i forhold til stresset med å komme ned i noe det skulle vise seg ville vært en altfor lav vekt for meg

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:28   #107
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Det som forundrer meg er at KM (og kanskje andre) tar motstanden så utrolig personlig! Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet noe om kosthold, og det kostholdet du snakker om her i tråden, er usundt. På dette forumet ønsker vi faktisk ikke at folk kommer med slike råd. Ikke du Karen-Marita og ingen andre. Det handler ikke om deg som person, men de rådene du gir her inne.
Det handler ikke om en diskusjon om politikk, det handler om helse og folks liv. Og på dette forumet må vi være ekstra varsomme. Folk søker seg hit pga overvekt og helseproblemer blant annet, andre har kanskje en spiseforstyrrelse. For noen vil det være rene halleluja å lese om dine erfaringer. Og derfor prøver vi som har vært igjennom endel i noen år, lavkalorikurer og lavkarbo, som vet at dette kan føre galt avsted. Derfor sier vi ifra.

Jeg har faktisk veldig mye erfaring på slanking,jeg slanket meg 40 kilo på Ingers Rugbrød.Det er en sunn slankekur,men ikke lavkarbo.Dere/du mener vel den er usunn også da skjønner jeg.Jeg har også hatt anorexia som 13 åring,så jeg er forsiktig med ekstrem kurer.Psmf er ekstrem kur, derfor har jeg heller ikke anbefalt den over lengre tid.Men Lavkarbo /lavfett som jeg har skrevet om på denne tråden,er ikke usunn.Det er jo fra 1300-2000 kalorier.Et normalt voksent menneske skal ha rundt 2000 kalorier daglig.Egentlig har jeg ikke gitt råd på denne tråden ,men svart trådstarter og forsvart meg mot dere andre"som er ute etter å ta meg"

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:32   #108
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

dere andre"som er ute etter å ta meg"

Det er vel ingen som er ute etter å ta deg, slik jeg leser det. De de er ute etter er å opplyse om at rådene du gir ikke er sunne. Når man tar ut noe fra kosten må man erstatte med noe annet for at kroppen skal opprettholde de vanlige funksjonene, ikke minst hjerneaktivitet. Ved å kutte ned på både fett og karbohydrater vil det gå utover muskler og hjerneaktivitet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:35   #109
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men jeg synes det er sunt, jo.

Ja når du syns det er sunt er det jo bare å fortsette da,du har jo din fulle rett til å syns hva du vil.Å gjøre hva du vil .Men egentlig syns jeg du /dere er veldig barnslige med all sarkasmen deres nå.Bare fortsett jeg bryr meg ikke.Det er flere her på tråden som har hatt meninger om ekstrem kurer også,kan dere ikke klage til de nå,blir lei av å gjenta meg selv hele tiden.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:40   #110
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

blir lei av å gjenta meg selv hele tiden.

Jeg kjenner følelsen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:41   #111
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Sier meg ferdig med å kverulere på denne tråden jeg nå,dere får bare fortsette dere. Jeg ønsker ingen reprise av en annen tråd jeg var med i.Så gir meg mens leken er god. Så får vi alle ha våres fakta opplysninger og våres synsinger og meninger vi har.For enige blir ikke alle alikevell,har alle vært enige har det ikke vært noe og diskutere heller.Det har jo blitt litt kjedelig også da.God natt.





Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 21:03
Psmf Kari Marita Lavkarbo generelt 14 02-03-11 17:22
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 16:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 17:30
Noen med erfaringer fra Bailine eller lign. EMS? Carbokiller Generell diskusjon 3 28-04-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no