Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trenger råd om trimsykkel

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-05, 09:50   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Trenger råd om trimsykkel

Vi skal investere i en trimsykkel og trenger noen gode råd. Det vi vil ha er en sykkel som har et godt sete å sitte på for en stor bakdel, gjerne med litt finesser som pulsmåler, avstandsmåler, osv. Her i bygda er det bare en butikk som har sånne ting, og den jeg prøvde i går virket litt simpel. Manuell regulering av motstand vil jeg ikke ha, og når jeg prøvde den fikk jeg ikke til en jevn, fin sirkelbevegelse. Det gikk litt i rykk og napp, hvis du skjønner.
Anyway, kan du anbefale en sykkel?

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 10:17   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Skal tenke...jeg tror jeg så en testrapport på treningssykler for ikke lenge siden..*tenke*

Den jeg har er bare en enkel sak jeg kjøpte på Smart club for 6 år siden...? næææ...
Den funker for jeg bruker den bare til enkel sykling i 20 min av gangen..men ikke noe jeg vil anbefale å kjøpe nå.

Skal se om jeg finner den tgesten jeg,Albertine...eller kanskje andre har sett den..

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 10:36   #3
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Hei, Albertine !
Jeg vil anbefale deg å kjøpe en spinningsykkel fremfor en "vanlig" trimsykkel. De koster ikke så mye mer nå, og gir en helt annen opplevelse!
Om de ikke har det i en sportbutikk hos deg kan de kanskje skaffe på bestilling, men da bør du få vite litt om sykkelen først, eventuelt få noen til å se på den et anet sted for deg.
Kanskje noen skal opp til dere å besøk i julen og kan frakte med seg ?

Det er utrolig deilig med en sykkel inne på vinterhalvåret (og kanskje også større del av året hos deg) + grunnen til at jeg kjøpte den var at jeg kunne sykle inne etter at barna hadde lagt seg/om morgenen.

Du kan alltid bytte ut sete (får sånn bredt som er bedre å sitte på), og bytte pedaler, så du kan velge sykkelsko/klickpedaler eller vanlige.

Det er så greit å sykle mens man ser på TV, hører på lyd-bok, leser, eller bare sykler og gir alt

AjN

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 11:28   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Det er forøvrig denne jeg har sett på. Finner ingen pris på nettet, men i butikken her koster den 2495,-

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 14:18   #5
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Spinningsykkel :

http://www.josefssons.no/?product_id=142511
Spinningsykkel
Tren hjemme med samme effekt som i treningsstudioet! Mosjonssykkel for tøff kondi-sjons- og intervalltrening. 18 kg tungt svinghjul for rolig og jevn belastning. Pedaler med frihjul. Data med 6 funksjoner bl a: pulsmåler, distanse, hastighet, tid, kalorier. EN-godkjent. Fraktvekt 46 kg. Leveringstid ca 2 uker.


eller :

http://www2.lommelegen.no/butikk/prodhtm/prod000355.asp


PRO-88 er en solid og stødig modell som også passer større personer. Det er benyttet noe rimeligere materialer enn i PRO-88 ATN , noe som gjør den meget prisgunstig.



Eller mange fler du kan finne på nettet :-) Jeg synes sånn som du ser på ser så "spinkle" ut + at spinningsyklene får veldig behagelig og ikke hakkete bevegelse...
Kanskje de har et treningssenter hos deg, hvor du kan få teste en spinningsykkel ?

Sånn - nå skal jeg gi meg med "spinningsykkel-propaganda"


AjN

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 14:48   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Hei snuppa. Du vil ikke vurdere å heller kjøpe en ellipsemaskin? Jeg liker det MYE bedre, og du får finere rumpe av det. :knegg:
Jeg hater trimsykkel, fordi jeg blir så fort sliten og får vondt i rumpa etter en liten stund. På en ellipsemaskin STÅR du og sykler, og det høres slitsomt ut, men det er faktisk MINDRE slitsomt enn sykkel, og du holder ut lenger. Jeg trener på en slik på Sports Club, og kunne tenke meg å kjøpe en å ha hjemme. Jeg ELSKER dem!
Den er mye bedre for knærne enn feks en steppemaskin også, selv om det ser ut til å være nesten det samme. Forskjellen er jo at du sykler med beina istedetfor å bare gå rett opp og ned, og man får også trent armene (eller man kan la være).

http://3fordele.pro.dir.dk/images/we...ainer/XTR1.jpg

Jeg har såå lyst på en slik...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 16:00   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Men det er ikke bare til meg, skjønner dere. Mannen min trenger å trene han også, men med medfødt hoftefeil så er det ikke sikkert at han klarer å få fullt utbytte av en ellipsemaskin...

Skal sjekke.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 16:00   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Hvor mye koster den der da, Iset?

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 16:52   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Oj ja hoftene er jeg ikke sikker på om den påvirker negativt. Jeg troor ikke det, men skal ikke se vekk fra det. MEN jeg ble anbefalt denne på det sterkeste av en personlig trener på senteret jeg går på (Sports Club), og jeg sa jeg hadde bekkenløsningssmerter fra svangerskapet (intense smerter, flere år etter, kunne ikke støvsuge eller noe..) og smerter i knærne, og alt dette forsvant etter EN UKE med en halvtime 3-5 ganger i uka på denne. :sjokk:

Jeg aner ikke hvor mye en ny koster, men jeg har sett brukte til salgs på diverse fora og slikt, til rundt tusenlappen, maks 1500,- kr. Spørs hvor avansert du vil ha den. Noen er uten ekstra utstyr, mens andre har kaloriteller, km-teller, pulsmåler osv osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 17:39   #10
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Den du har lagt ut bilde av koster 6000,- på tilbud. Ikke i min prisklasse med andre ord. Når det gjelder hoftene så er hans lidelse noe helt annet enn bekkenløsning og kommer ikke til å forsvinne som dugg for solen.
Jeg skal sjekke finn.no om jeg finner noe der.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 17:46   #11
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Jeg kan vel bare skyte en hvit pil etter noe sånt. De jeg har sett på har en maxvekt på 100 kg...

  Svar med sitat
Gammel 23-11-05, 18:35   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Den du har lagt ut bilde av koster 6000,- på tilbud. Ikke i min prisklasse med andre ord. Når det gjelder hoftene så er hans lidelse noe helt annet enn bekkenløsning og kommer ikke til å forsvinne som dugg for solen.
Jeg skal sjekke finn.no om jeg finner noe der.

Ja, jeg fant bare et bilde på google jeg, skulle bare vise deg hvilken maskin det var...
Jeg har iallefall flere ganger sett slike maskiner til salgs til 1000-1500 kr. De finnes jo i enormt forskjellige prisklasser.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 14:13   #13
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger råd om trimsykkel

Dytter på denne og lurer på om noen har kjøpt spinningsykkel i det siste som de er fornøyd med??

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, jeg trenger råd om fett! mofe Generell ernæringsdebatt 75 12-02-10 22:43
Trenger brød råd Janne Oppskrifter 7 22-08-05 21:41
Trenger hjelp og råd. RAGNA Ketolysekuren 25 09-03-05 07:58
Trenger råd ang. hotellopphold skeptiskius Fase I 17 19-01-05 18:34
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no