Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-09, 12:08   #1
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

Skal 3 uker til Kreta i mai/juni.
Er det noen som er familiær med de enkelte rettene som er typiske for Hellas, og som vet navnet på noen som garantert er "safe" når man skal leve lavkarbo?
Vil ha muligheten til å gå ut og kose meg med god mat uten å være redd for å ødelegge alt arbeidet jeg har gjort før avreise. 3 uker kan spolere mye.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:34   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

tja...gresk salat er jo flott, men blir vel litt ensformig? Rent kjøtt og fisk med salat og grønnsaker får man jo de fleste steder. Litt moussaka uten potet hadde jeg nok unnet meg, men nå spiser ikke jeg ketogent da.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:38   #3
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

Hellas har masse fantastisk god mat for lavkarboere :-D Du kan jo f.eks se her
http://www.bradager.net/avm/greskmat.html

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:22   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

Chicken Souvlaki

(kylling grillspyd, vanligvis servert med pommesfrites og/eller ris og salat. Må vel gå ann å be om mer salat (selv om salaten oftest er tomat og agurk))

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:34   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

Kreta er ganske turistifisert, så de fleste menyer står på engelsk, en god del også på svensk/norsk/skandinavisk. Innholdet pleier å være bra forklart, så tror ikke det skal være noe problem å ha oversikt over hva de forskjellige tingene er.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:12   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

Du kan jo egetlig spise det meste da om du bare kutter ut, brød, ris og friterte ting som er dyppa i røre.Ville ha spist tzatsiki også jeg. Den grske youghurten er jo god og feit! All slags grilla kjøtt og fisk med grønsaker og salat. savner du brød kan du jo evn ta med noen rugsprø til frokostbruk. grekerne pleier foresten ha noen fete, gode osteomeletter...deilig lunchmat

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:44   #7
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Noen som kan anbefale greske måltider som er lavkarbo

Takker for tips.
Skal prøve å merke meg noen navn slik at jeg kan styre unna de verste fellene.
Dette blir min første sydentur uten å leve på retter med pommes frittes som tilbehør, eller en konstant strøm av øl & potetgull.
Så bare der har jeg spart enorme mengder karbo, blir nok mye vann denne gangen.

Blir å ta med meg lollipopbrød, baker 3stk på morgenen vi reiser som jeg skjærer i skiver og fryser når vi kommer nedover. Da har jeg 1-2 måltider pr dag.
Funderer også på å ta med meg shakeren og 50g proteinpulver pr dag (=1kg) nedover, hjelper til å dekke proteinbehovet mitt.
Ellers så blir det vel mye olivenolje - regner med å kjøpe en god en som jeg kan ta en god støyt av til frokost.
Vi lager endel mat på rommet, så frokost blir sikkert eggerøre eller noe sånt..

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken bok skal en anbefale som introduksjon til lavkarbo kost? nomma Kostholdsfilosofier 11 17-04-07 14:38
Noen som har noen gode kjøttpålegg å anbefale? Aadna Spørsmål og svar 2 24-08-06 22:40
Noen som har noe innhold i en salat å anbefale meg? Aadna Spørsmål og svar 6 22-08-06 10:21
Er det noen som kan anbefale et flyttebyrå i Oslo ? Nille Generell diskusjon 5 02-04-06 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no