Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

November-skravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-09, 19:01   #1
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

November-skravletråden til 30+

Hei jenter.

Vi unner oss en ny tråd for en ny mnd eller hva?

Håper dere alle har hatt en knall fin helg, og er klar for skravling

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 22:49   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: November skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Hei jenter.

Får lage meg en egen mannetråd jeg da

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 23:45   #3
Malbenus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
Malbenus er på en erverdig vei

Sv: November skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Får lage meg en egen mannetråd jeg da

Hmmm, skravletråd for kvinnfolk og pisspreiktråd for mannfolk? Visste ikke at det var kjønnsskille her på forumet...

Malbenus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Paleo Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 05:27   #4
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: November skravletråden til 30+

hei jenter å gutt

greit med ny tråd ja
mandagmorgen og jeg skal på jobb etter en ukes sykdom.. det blir TUNGT!

ha en fin dag

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 07:45   #5
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: November skravletråden til 30+

I am back!!!
Bestemte meg i går kveld at dette var bare tull. Så jeg er tilbake. Har 2kg tull og tøys de siste ukene som må ab før jeg kan fortsette der jeg var....
Håper jeg klarer å holde fokus helt uten sprekk nå en stund.....

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 08:31   #6
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: November skravletråden til 30+

Ny uke, nye muligheter

I går hadde jeg sykt lyst til å hive meg over alt, men klarte å styre unna. Fredag fant jeg ut at anfallene jeg har når jeg opplever noe hysterisk festlig (og det er det endel av på jobb) kalles for katapleksi. Dette er noe man normalt kun har sammen med narkolepsi. Jeg er dog uendelig glad for at det ikke er MS - som jeg var redd for (men ikke fikk til å stemme med mine symptomer) men det er forsatt noe galt med nervesystemet.

Så nå blir det fullt fokus på å få tvinge til meg en utredning. Det hadde vært utrolig lettende å få en diagnose, så jeg har noe konkret å fortelle til de som lurer på om jeg bare er lat. Ulempen er at jeg ikke kan gå under utredning på lavkarbo, fordi symptomene på narkolepsi er kanskje 80% mindre nå, og hvis ikke kroppen oppfører seg "som vanlig" under utredning så blir det spinal-tapping og det høres ikke akkurat ut som en fest... :P

Denne uken skal jeg også innom og ta nye blodprøver etter en mnd i ketose. Har slurvet med trening i det siste, men enn så lenge så skal jeg se det positive i ting og ikke synes synd på meg selv - det kunne vært så utrolig mye verre

Ønsker dere jenter (og gutter?) også en super uke!

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 08:35   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: November skravletråden til 30+

God morgon!
Ny dag, ny veke. I går bles det vanvittig, og regna så det heldt, og eg har begynt å få vondt i halsen igjen. Venstre side av halsen og mot venstre øyre. Det er under 4 veker sidan sist eg hadde noko slikt, så no synes eg det er nok! Men det har i det minste ikkje blitt verre i løpet av natta! Har sove med mormorstrikka ullsokkar, eg har ein teori om at det hjelper! Frys ein ikkje på beina, så frys ein generelt ikkje, og då søv ein betre.
Har vore ei roleg helg hos oss, ikkje noko utenom det vanlege, har sove ein del, og ete normalt, og slappa av etter ei ganske hektisk veke på jobb. Eg har forresten tenkt på å kanskje ikkje fokusere så mykje på veging av meg sjølv, trur kanskje eg stressar mindre om eg lar akkurat veginga skure litt ei tid framover. Eg kjem jo ikkje til å gå bananas med feil mat av den grunn. Så lenge eg kjenner at kle blir større og at beltet glir inn på neste hol lettare, så er eg vel på rett veg!
Har kome meg i gong med å gå til og frå jobb kvar arbeidsdag (overkant av ein time til saman), men i dag tenkte eg at eg skulle ta det litt med ro, vil ikkje bli vondare i halsen, og veret er ikkje akkurat inspirerande!
Ynskjer alle ein fin dag!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:23   #8
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: November skravletråden til 30+

hei alle sammen! jeg vet ikke om noen har savnet meg elr i allefall lurt påhvor d ble av meg, men her kommer en oppdatering!

etter d flotte resultatet 10 kg ned! viste graviditetstesten 2 streker og positiv.. ante ikke hva jegskulle gjøre, men hvis vi skulle beholde såville jeg iallefall ha et friskt barn, slutt på ketolyse altså d var veldig vanskelig de første uka, hva skulle man spisei lavkarbo, men ikke ketolyse liksom..ketolyse er jo så lett! og den første uka gikk jeg opp 3 kg

vi skal ha dette barnethvisalt går bra, og jeg skal leve lavkarbo, og vilikke gå opp noe. selvom det kanskje er vel urealistisk er i dag 7 uker 107 kg, 2 kg over d jeg var da jeg ble gravid..

i ukedageneer d knekkebrød, frukt, middag er jo litt ketolyse med mer grønnsaker.. men hva med snacks? og jeg kan jo ikke spise så mye fett som jeg har gjort? så d er de balansegangen jeg sliter med...

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:19   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: November skravletråden til 30+

Gratulerer så mye Malleo

Det der skjedde med meg forrige lavkarboforsøk og, 10kg ned og 2 blå streker.. Ikke helt planlagt, men det gikk da bra. Jeg åt lavkarbo stort sett gjennom svangerskapet og la kun på meg 5kg.
Foreslår at du leser bøkene til Fedon Lindberg og lærer deg å spise etter ans prinsipper før det sklir ut. Det er fort gjort å spise feil når man er gravid ( ja, det vet jeg alt om tror jeg, første svangerskap var jeg på nippet til å bli innlagt hele tiden og de andre to svangerskapene gikk jeg svimmel hele tiden pga kvalme), så greit å komme i gang.

Snaks på F.L. kan være en neve nøtter og en tørka aprikos eller kanskje en bit 70%sjokolade. Eller eggedodis med litt bær eller frukt. Jeg spiser kun bær, har spist pære en gang etter at jeg la om..

Ikke vær redd for kiloene nå, men konsentrer deg om å spise riktig, det er det vikitgste.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:24   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: November skravletråden til 30+

Grattis med to blå streker!

Er jo flere her som akkurat har fått barn! De har levd ganske så lavkarbo, men holdt seg unna ketose med mer grønnsaker, frukt og melk feks!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:51   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: November skravletråden til 30+

Hei, nye tråden.

Uhu - tenkte ganske hardt på sjokolade i går kveld, og i dag la sannelig slasken i kassa på helsekosten en liten gratis green&black-sjokolade nedi posen med teen min. Nå må jeg... finne ut hvor mye karber den lille ruta inneholder, og avgjøre hvorvidt jeg har viljestyrke til å la den vente til lørdag så jeg får litt mindre dårlig samvittighet om jeg vil spise den, sukk

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:14   #12
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November skravletråden til 30+

Gratulerer så mye med to blå malleleo.

Kan jeg være her forresten? Jeg har mer enn 30 kg overvekt, men har ingen planer om å prøve å gå ned de 35 jeg må ned for å få en normal bmi liksom (for jeg er ikke helt enig med den der bmi-kalkulatoren nemlig).

Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:53   #13
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: November skravletråden til 30+

da står oopsier i ovnen. Prøvde en ny vri. Har halvannen SS peanøttsmør i røren (skippy sin med totalt 7g karber pr 100g)

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:26   #14
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: November skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Gratulerer så mye med to blå malleleo.

Kan jeg være her forresten? Jeg har mer enn 30 kg overvekt, men har ingen planer om å prøve å gå ned de 35 jeg må ned for å få en normal bmi liksom (for jeg er ikke helt enig med den der bmi-kalkulatoren nemlig).

Har ikke enda lest at vi må ned de 30.. Vi vil helst leve sunt, så får vekten bli det den blir, eller ikke folkens?!?

Velkommen skal du være!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:27   #15
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: November skravletråden til 30+

Malleleo; Hurra!!! Spennende, da!!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 21:04   #16
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: November skravletråden til 30+

Gratulerer Malleleo!

Fluke, sjølvsagt er du velkomen her! Eg er så enig med deg, BMI er berre eit ord som eg prøver å la vere å bry meg så mykje om. Eg trur ikkje eg kjem til å kome meg ned på det dei kallar normal BMI nokon gong, eg er bygd for breitt, ganske enkelt. Breie skuldrar, breie hofter, breie handledd etc. Har til og med breie fotblad! (men så står eg ganske støtt på bakken også )

No svir eg kyllingvengjer med parmesankrydderblanding i omnen, og håper det blir bra!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 07:59   #17
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: November skravletråden til 30+

god morgen=)

Gratulerer så mye mallleoså gøy! jeg har merket at du har vert stille om dagengodt og ha alle tilbake da

2 dag på jobb ettter sykeuken min, kjenner jeg er fryktelig redusert... å i dag er det jobb fra 930-2130jaja, man får vel det til...

har vert litt mye fysing i det siste.. så mye brus og bacon...
det gjorse at 4 tallet forsvant og er er tilbake på 5 tallet:P full sjerpings!

ha en fin dag alle sammen!

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 08:10   #18
Tonemi
Medlem
 
Tonemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 93
Tonemi er på en erverdig vei

Sv: November skravletråden til 30+

Hei, har ikke vært med i denne tråden tidligere , men lurte på om det var greit jeg "heiv" meg med????

__________________
The beat of your heart is the rhythm of your soul
Tonemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 08:45   #19
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: November skravletråden til 30+

Velkommen Tonemi. Håper du vil trives med oss.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 08:50   #20
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: November skravletråden til 30+

God morgen.
Her er jentene levert i barnehagen, og frokosten min er straks ferdig. Egg og bacon og en kopp te (og en halv liter vann). Skal etterpå ned på lesesalen på biblioteket og lese til eksamen. Har eksamen på fredag...
Det er godt å være tilbake på lavkarbo.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:32   #21
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: November skravletråden til 30+

velkommen alle nye

takk for gratulasjonene alle sammen!

jeg har fedonboka også! skaffa meg dagen etter vi fant d ut faktisk hehe, men jeg syntes d var så mye å sette seg inn i. skal leve lavkarbo nå og så etterhvert som jeg blir tryggere på fedon og leser meg opp på han så blir d mer og mer den veien tenker jeg har jo 33 uker igjn!

I går hadde vi kylling med brokkoli og mais kokt sammen, etter jeg sila av vannet smelta en ss smør i åh, er så glad i mais!
yogurt og 1 knekkebrød til frokost i dag

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:36   #22
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: November skravletråden til 30+

Har glemt å gratulere deg malleleo.
Jeg er såå babysyk så blir jop helt syk av å lese... sukk....

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:41   #23
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: November skravletråden til 30+

Gratulerer så mye malleleo ! Håper du får et fint svangerskap !

Jeg sitter å holder på med hjemme-eksamen. Burde strengtatt sittet med hodet langt nede i de papirene og ikke her inne på forumet, men er jo så mye kjekkere dette Og en liten pause innimellom er vel lov vel ?!

Ellers ikke så mye nytt å meddele herfra, matmessig går det veldig greit Er spent på hvordan det blir til helgen. Jeg skal reise med mor, søster, svigerinne og to tante-barn til Oslo. Er nok mulig at det ikke blir en helt lavkarbovennlig helg, men det får bare stå i.

Ha en riktig fin dag alle sammen ! Skolebøkene roper

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 18:24   #24
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November skravletråden til 30+

Fått meg sånn derre teller jeg også. Jeg satt startdato til da jeg hadde operasjon på sykehuset, for da ble jeg veid. Før det veide jeg meg ikke ...
Greit å bruke Wiien til å veie seg merker jeg. Men den ga meg dumme balanseøvelser i dag, så min "fit-age" ble 53 år. Der skal jeg ikke være lenge altså.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 19:49   #25
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: November skravletråden til 30+

Hihi. Jeg burde kanskje ta frem wii fit'en igjen... en av grunnene til at jeg la den vekk var den der insisteringen på å veie og teste hveeeer dag. Lite konstruktivt synes jeg!

Og nå er det iiiskaldt her. Brr! Varm dusj!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
RESULTATER: Ned 10 kg til jul-November/desember! Anom Ketolysekuren 141 05-01-10 15:04
Start November 08 Nynne♥ Eurodiett 55 28-01-09 23:15
Skaldeman til Oslo i november janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 19-10-06 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no