Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-10, 18:32   #51
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Leopard! .


Haha, dette var ytterpunktene sine, gitt! Jeg tar meg den frihet og sier PASS! Jeg kan ikke si jeg blir så varm i trøya av verken kårny jålegutter eller sinna krigere med kappe og skjold ...

Men ... Russel Brand, f.eks, da snakker vi


M-hm!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:33   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Sorry for trådkupping, forresten. Jeg skal gi meg nå. Hahaha!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:52   #53
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Hvis man dropper "Prince på speed" outfiten så vil jeg definitivt si ja. De 300-mennene er så cheesy at jeg får vondt langt inn i hjerterota!

Men med den teorien din om hva p-piller gjør plastbox, hva vil da preferansene til jenter med hormonforstyrrelser på stikk motsatt ende av skalen foretrekke? Altså i en permanent tilstand av ikke befruktbar og absolutt ikke gravid?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:07   #54
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis man dropper "Prince på speed" outfiten så vil jeg definitivt si ja. De 300-mennene er så cheesy at jeg får vondt langt inn i hjerterota!

Men med den teorien din om hva p-piller gjør plastbox, hva vil da preferansene til jenter med hormonforstyrrelser på stikk motsatt ende av skalen foretrekke? Altså i en permanent tilstand av ikke befruktbar og absolutt ikke gravid?

Nå var han et noe ekstremt eksempel og det var det beste bildet jeg fant (utrolig nok). Greit, 300-mennene er cheesy men jeg tenkte strengt tatt på utseende jeg da. De er tross alt rollefigurer, ikke ekte mennesker, men cheesy roller eller ikke.. de er mannemenn! :P

Det er bittelitt fornærmende når du sier "Men den teorien din..". Det er faktisk ikke en teori, og den er i allefall ikke min. Det er fakta fastslått av folk langt mer utdannede og intelligente enn meg, i hvite frakker og vitenskapelig fremgangsmåte.

Hvordan dette påvirker jenter med hormonforstyrrelser.. Jeg aner ikke! Jeg vet jo ikke hva hvilke hormoner det er for mye eller for lite av, så det er jeg ikke kvalifisert til å svare på. Alikevel virker det jo stort sett som om en oftere ser de større damene sammen med menn som er mindre både i omfang og høyde. Hvorvidt dette er fordi de foretrekker den typen menn, eller fordi svære testosteronhuer stort sett foretrekker slanke blondiner.. vel, er ikke verken testosteronhue eller stor kvinne så det kan jeg heller ikke svare på. :P

At dette er et faktum betyr heller ikke at det dikterer 100% hvordan du fungerer. Din kropp, din tilstand er unik. Det man snakker om i slike undersøkelser dreier seg om samfunnet generelt, ikke om enkeltpersoner.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:13   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

300-mennene er cheesy men jeg tenkte strengt tatt på utseende jeg da.

Jeg også! Jeg aner ikke noe om rollene deres, kunne ikke finne på å se den filmen om klodens framtid avhang av det!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:25   #56
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg også! Jeg aner ikke noe om rollene deres, kunne ikke finne på å se den filmen om klodens framtid avhang av det!

Når du sier sånt er jeg nødt til å bli litt kverulant altså, dog (som alltid) på seriøst grunnlag.

Hvordan definerer du utseende som "cheesy"? Klærne til skinnyboy jeg postet er cheesy. Leopard og rosa er cheesy. Jeg synes La Coste, sleik og pastellfarger er cheesy. Hvordan er det cheesy og se sunn ut?

Er man overvektig går det utover helsa. Ergo vil den absolutte majoriteten av befolkningen si at det er mer attraktivt å være slank enn overvektig. Det samme gjelder faktisk undervekt! Er man undervektig får man for lite mat, og dermed høyt sannsynlig for lite vitaminer, mineraler, sporstoffer, og andre ting som er viktige. Musklene og sener tæres på og rygg, nakke, skuldre, knær og hofter er 80 år gamle når man fyller 40. Man vil antagelig ikke merke stort når man er 18, men gi det 10-20 år og fortell meg at kronisk utmattelse, hodepiner, generelle smerter, mangel på tiltak og energi, osv. ikke veldig raskt kan bli et problem.

Jeg er i allefall veldig bevisst på hva det er som avgjør hva som er tiltrekkende for min del. Å bry seg om helsa si betyr at man spiser fornuftig og er med på en eller annen form for aktivitet (trening, sport, osv.). Dette gjør at man (om en ser bort i fra medisinske problemer) er slank, har fin hud, stabilt godt humør, energioverskudd til å le og være sosial... Stort sett alt som gjør en person attraktiv for meg. For mine fremtidige barns del er jeg også interessert i at moren skal være oppegående og opptatt av helse slik at de får best mulig gener (for mine er nok dårlige), best mulig mat, og "smittes" mest mulig av det at de har aktive, sprudlende foreldre.

Ok, så tenker jeg for mye som en "mann" (evt. en robot :P ), men hvor er logikken i å tiltrekkes av en make som ikke gir deg, seg selv og potensielle barn best mulig fremtid? Jeg ville synes det var rart om jeg var tiltrukket av noen som levde en livsstil (og hadde kropp deretter) som tilsa at de antagelig vil dø før de rekker å bli besteforeldre...

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:35   #57
rariteten
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
rariteten er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Til trådstarter:
Lavkarbo er veldig bra, men i hans tilfelle burde han tilføre en god del mer karbohydrater, iallefall så lenge han trener! (hardt og vil opp i vekt)
Raske karbohydrater og gode proteiner rett etter trening (max 30 min. etter) - trege karbohydrater til andre måltider (2 t før/etter trening for optimal utnyttelse)
Han kan sikkert også ta noen ss ekstra med olje hver dag, udos choice anbefales.

F.eks: 2 bananer, en neve nøtter og en god shake med proteinpulver og gainer etter trening vil gjøre susen

Lykke til!

__________________
Det er i motbakke det går oppover!

Sist redigert av rariteten : 08-07-10 kl 19:45.
rariteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:38   #58
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Back on topic.. Var vel på tide xD

Gode råd fra rariteten, men dropp nøtter og andre fettkilder etter trening. Målet med maten/shaken etter trening er raskest mulig blodsukkerstigning, med påfølgende insulinutsondring som trykker protein og glukose inn i de utslitte treningsmusklene.

Fett senker hvor fort blodsukkeret stiger, og vil dermed redusere hvor mye insulin du får ut (og dermed hvor mye næring du får inn i musklene) i løpet av dette viktige 30-minutters viduet. =)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:42   #59
rariteten
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
rariteten er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

..er mer sexy enn dette:



I så fall vil jeg si det er noe galt med dere for det siste bilde er så hot at selv jeg, en hetrofil mann, blir litt varm i trøya. xD

Dette kalles mann, jenter!

__________________
Det er i motbakke det går oppover!
rariteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:07   #60
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Som sagt er smaken som baken, og jeg er veldig glad for at jeg tiltrekkes av de jeg tiltrekkes (høye tynne, langhåra skjeggete menn) av, ettersom det er de jeg liker best . Og, jada, jeg er både blond og relavtivt slank .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:33   #61
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av rariteten, her.

Dette kalles mann, jenter!

Nope, det kalles et retusjert bilde av en plastikkdukke med påmalte magemuskler (Seriøst, de fleste skuespillerene ble malt magemuskler på til den filmen, fordi ingen så sånn ut i virkeligheten)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:11   #62
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nope, det kalles et retusjert bilde av en plastikkdukke med påmalte magemuskler (Seriøst, de fleste skuespillerene ble malt magemuskler på til den filmen, fordi ingen så sånn ut i virkeligheten)

Vel, selvsagt. Og julenissen finnes ikke, og wrestling er rigget. Har du noen flere nyheter? Hehe. At skuespillerene i en film ikke hadde muligheten til å bruke flere år på beinhard trening, etterfulgt av noen måneder på deff (diett) betyr da aldeles ikke at bildet de fremstilte er urealistisk? Da kan du jo like godt si "Det der er jo bare et bilde, ikke en ekte mann!" :P

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:40   #63
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Da kan du jo like godt si "Det der er jo bare et bilde, ikke en ekte mann!" :P

Nettop, poenget mitt var hvem gidder å sikle på retusjert plastikk? Nuhvel, nå har de fleste menn gjort det i årevis, men det er trist at dere tror vi jenter er like shallow.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:53   #64
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Flott, der kommer den "menn er primitive, vi er bedre"-holdningen jeg såvidt nevnte i ste. Det er faktisk vitenskapelig bevist at når det kommer til hormoner og feromoner, opphisselse og biologi så er dere nøyaktig like shallow som menn, og som hunndyr av alle andre arter på jorden. Om du velger å se bort fra fakta setter det ikke meg i et dårlig lys for å si det sånn, og at du velger å anklage menn for å like "retusjert plastikk" sier meg vel heller at du kanskje er en anelse bitter fordi du har tapt for en eller to slike plastikkdukker..?

Ja, litt frekk den der men tar det personlig hver gang noen generaliserer og sprer denne idiotiske gamle myten om at menn liker modellkropper og plastikk. Ta det fra en som faktisk er mann og som har mange mannlige venner: Mannfolk vil ha damer som ser sunne ut! Dette betyr, som tidligere forklart, ikke overvektig, ikke undervektig. Overskudd til å smile og le. Hofter og pupper (dog størrelse er laaaangt mindre viktig enn at det faktisk er noe der, og det er det jo som regel), ja, generelt et utseende og en utstråling som viser at dette mennesket faktisk tar vare på seg selv og helsa si.

Finnes selvfølgelig endel duster som synes Paradise Hotell typen er drømmen, men da snakker vi menn med like lav IQ som damene de sikler etter og denslags undermennesker kan i grunn kose seg alt de orker med plastikken sin bare jeg slipper å se på! :P

Edit:

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nettop, poenget mitt var hvem gidder å sikle på retusjert plastikk?

Nå var også litt av poenget mitt med forrige post at selv om bildet og rollen ikke er ekte så finnes det faktisk endel mennesker som ser omtrentlig sånn ut. Får å se sånn ut påstår jeg at man må gjøre veldig mye riktig med helse og kosthold, og dermed at man er temmelig kjernesunn.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:56   #65
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nettop, poenget mitt var hvem gidder å sikle på retusjert plastikk? Nuhvel, nå har de fleste menn gjort det i årevis, men det er trist at dere tror vi jenter er like shallow.

Herregud, så usaklig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:58   #66
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

I så fall vil jeg si det er noe galt med dere for det siste bilde er så hot at selv jeg, en hetrofil mann, blir litt varm i trøya. xD

Likte ingen av dem jeg. Men gi meg Erik Thorstvedt. Når som helst.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:00   #67
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Jeg må si meg helt enig med deg på det, Plastbox. Jeg har overfladiske trekk ved meg, det skal jeg være den første til å innrømme! Selvfølgelig er det ikke sånn at det utelukker noe annet. En mann som bare står der og er rocka og kjekk men ikke har personlighet eller utrstråling er jo omtrent like interessant i lengden som en glossy forside.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:06   #68
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Likte ingen av dem jeg. Men gi meg Erik Thorstvedt. Når som helst.

Ser den, og det passer godt med poenget mitt. Erik Thorstvedt er en atletisk, sterk mann som alltid har trent mye. Han er forøvrig høy, viser typisk "male pattern baldness" og har en meget firkantet kjeve (tenk Supermann) som tyder på mye naturlig testosteronproduksjon, samt en markert hake som er en indikator på høye nivåer av veksthormon.

Ja, vitenskapen støtter at Erik Thordsvedt er en mannemann og en gjennomført deilig biff! (for de som svinger den veien, selvfølgelig )

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:22   #69
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Han er helt ok. Litt kort i håret, bare .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:31   #70
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

generaliserer og sprer denne idiotiske gamle myten om at menn liker modellkropper og plastikk.

Men det er jo en myte mannsstanden bekrefter dagelig! Se på bladene dere kjøper? Filmene dere ser på? Syngedamene som selger? Damene dere sikler på på gata/stranda osv?
Og det har absolutt ingenting med misunnelse eller å ha tapt for disse damene å gjøre, det går på observasjon av kollegaer, venner og andre i årevis. Og tusenvis av diskusjoner som denne, på nett og i real life. (Det som fasinerer mest er hvordan kruven synes å være motsatt diagonal; jo mindre man bringer til torgs selv, jo mer forventer man å få. )

Sitat:

Det er faktisk vitenskapelig bevist at når det kommer til hormoner og feromoner, opphisselse og biologi så er dere nøyaktig like shallow som menn, og som hunndyr av alle andre arter på jorden

Men nå er det vel også vitenskapelig bevist at noen arters hunnkjønn i motsetning til de fleste hannkjønn er i stand til å tenke rasjonellt i en forplantningsfase, og ikke alltid går for det første og beste/mest flashy...

Men det kanskje tristeste med hele greia er at denne vitenskapen i så fall sier at det er helt OK at vi er overfladiske. At det ikke er noe poeng i å kjempe mot. Den sterkestes rett, plastikken og markedskreftenes seier over den sunne fornuften og individualiteten. Alle mann til plastikkkirurgen, før menneskehenten utryddes.

Det jeg ikke får til å stemme med denne vitenskapen din er at rundt omkring på gata, på stranda, i parken, på jobb... ser jeg massevis av par som ser helt vanlige ut. Som ser relativt lykkelige ut. Noen av de har til og med klart å formere seg, tenk det! På tross av at de egentlig burde ligget langflate å siklet etter en eller annen filmstjerne.

Sitat:

Nå var også litt av poenget mitt med forrige post at selv om bildet og rollen ikke er ekte så finnes det faktisk endel mennesker som ser omtrentlig sånn ut. Får å se sånn ut

Og poenget mitt var at det gjør ikke det! De måtte MALE de for at de skulle se sånn ut!

Jepp, det er usammenhengende, men 3. dagen med +/40 i feber gjør at man blir litt ustrukturert (og burde holde seg unna nettdiskusjoner?)...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:36   #71
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Han er helt ok. Litt kort i håret, bare .

*hehe* Jeg liker dem korte i håret.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:46   #72
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opplaget til Norgest største herreblad, FHM, er på 50.000, og det største kvinnebladet, KK på 70 000, det er nesten fire millioner innbyggere i Norge over femten år, så jeg tror det er håp for oss som ikke ser ut som malte menn eller Linni Meyser .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:58   #73
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det er jo en myte mannsstanden bekrefter dagelig! Se på bladene dere kjøper? Filmene dere ser på? Syngedamene som selger? Damene dere sikler på på gata/stranda osv?
Og det har absolutt ingenting med misunnelse eller å ha tapt for disse damene å gjøre, det går på observasjon av kollegaer, venner og andre i årevis. Og tusenvis av diskusjoner som denne, på nett og i real life. (Det som fasinerer mest er hvordan kruven synes å være motsatt diagonal; jo mindre man bringer til torgs selv, jo mer forventer man å få. )

Damer tror at menn liker Victoria Beckham mens de aller fleste menn faktisk synes denslags er motbydelig, og synes f.eks. Mira Craig eller Beyonce Knowles er langt mer tiltrekkende med deres veltrente, godt formede og godt vedlikeholte kropper. Det er faktisk damenes feil at halvdøde strekmennesker som Kate Moss og Victoria Beckham selger søplemagasiner. Det er tross alt ikke mange menn som kjøper Cosmo, Mag, KK og Det Nye.

Sitat:

Men nå er det vel også vitenskapelig bevist at noen arters hunnkjønn i motsetning til de fleste hannkjønn er i stand til å tenke rasjonellt i en forplantningsfase, og ikke alltid går for det første og beste/mest flashy...

Men det kanskje tristeste med hele greia er at denne vitenskapen i så fall sier at det er helt OK at vi er overfladiske. At det ikke er noe poeng i å kjempe mot. Den sterkestes rett, plastikken og markedskreftenes seier over den sunne fornuften og individualiteten. Alle mann til plastikkkirurgen, før menneskehenten utryddes.

Godt forsøk, men Reduction ad Absurdum gjør ikke argumentet mitt mindre gyldig. Det finnes generelle menneskelige karakteristikker du synes er tiltrekkende, og det finnes karakteristikker du finner totalt motbydelige. Det betyr ikke at du river av deg klærne og kaster deg på alle som rent utseendemessig er tiltrekkende eller at du ikke kan ha et normalt vennlig forhold med noen som i dine øyne ser ut som et bilvrak, og jeg har aldri påstått noe i nærheten av det.

Sitat:

Det jeg ikke får til å stemme med denne vitenskapen din er at rundt omkring på gata, på stranda, i parken, på jobb... ser jeg massevis av par som ser helt vanlige ut. Som ser relativt lykkelige ut. Noen av de har til og med klart å formere seg, tenk det! På tross av at de egentlig burde ligget langflate å siklet etter en eller annen filmstjerne.

Jepp, det er usammenhengende, men 3. dagen med +/40 i feber gjør at man blir litt ustrukturert (og burde holde seg unna nettdiskusjoner?)...

Igjen, Reductio ad Absurdum. Min lille bit vitenskapelig trivia sa på ingen måte at bare de to mest attraktive menneskene i verden kan finne sammen. Vi er dyr, men vi har også bevissthet og lever derfor ikke lengre i en verden der mannfolka må sloss eller konkurrere på annen måte, og den sterkeste/største/mest fargerike/mest høylytte får sette barn på alle damene i nærheten. Alikevel vil da ingen falle for, lage barn med og tilbringe resten av livet med noen de overhodet ikke tiltrekkes av, eller hva? Og hva ligger til grunn for denne grunnleggende, underbevisste utvelgelsen av hvilke karakteristikker som er gode og hvilke som er dårlige..? Jo, instinkt, hormoner og naturlig utvelgelse.

Sitat:

Og poenget mitt var at det gjør ikke det! De måtte MALE de for at de skulle se sånn ut!

Og poenget mitt, som du så fint glosser over gang på gang, er at jeg ikke mente at akkurat Gerard Butler i akkurat den rollen er menneskeverdens svar på Sveitsisk konfekt. Poenget var derimot at bak (den fiktive) kroppen rollefiguren hans har ligger timesvis med (fiktiv) trening og riktig (fiktiv) mat.

Det finnes tusenvis av menn i den virkelige verden som ser minst like sunne og veltrente ut, jeg kan bare ikke navnet på noen av dem i farta (da man ikke havner på nettet for å være sunn og gjennomsnittlig) så jeg brukte et bilde fra en film. Sånn, noe mer du skal missforstå eller kverulere på?

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 00:06   #74
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Opplaget til Norgest største herreblad, FHM, er på 50.000, og det største kvinnebladet, KK på 70 000, det er nesten fire millioner innbyggere i Norge over femten år, så jeg tror det er håp for oss som ikke ser ut som malte menn eller Linni Meyser .

Nå leser jeg ikke FHM, men ser forsiden i butikken fra tid til til annen og kan ikke akkurat påstå at damene der er radmagre eller usunne. Kanskje de har mer tid å bruke på kroppen sin enn folk flest da de tross alt lever av den men jeg har til dags dato ikke sett noen som ser ut som om de sulter seg fremfor å spise fornuftig og trene (silikon til side, det er en påkrevd yrkesferdighet i snuskebransjen).

KK derimot kjører ikke et eneste opplag uten 2 "SUPERDUPERDIETTER" av typen "2 gulrøtter om dagen i 2 uker", eller "renselseskur" med bare sukkerholdig juice i et par uker.

50.000 menn kjøper FHM og ser på veltrente damer med hofter og (falske) pupper. 70.000 kvinner kjøper KK og blir bombardert med usunne, ineffektive slankekurer og oppfordringer til å forme kroppen med spinning, bodypump, zomba ol (som overhodet ikke "former" kroppen, noe bare styrketrening kan gjøre). Jada, vår feil at kvinner har et usunnt skjønnhetsideal. DOWN WITH THA MAN, BRENN BH'N!


Sist redigert av plastbox : 09-07-10 kl 00:14.
plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 00:35   #75
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Jeg har jobbet for FHM, og, joda, det erl itt ymse på forsidene, og flere av damene ser sunne og flotte ut, absolutt, men jeg lover deg. Det er så utrolig airbrusha, at du aner det ikke en gang! Og de forfekter en ganske overfladisk og seksualiserende holdning. Ja, i tillegg til noen reportasjer om biler, golf og gizmoer, da .

Men du skjønte vel poenget mitt? .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer! Linfrøknekk Spørsmål og svar 4 24-01-12 12:01
Kan noen hjelpe meg? Jeg har akkurat begynt på lavkarbo, men kan så lite ... hege_ja Spørsmål og svar 1 10-06-10 23:54
Kan noen hjelpe meg angående lavkarbo-sjokolade? glajenta:-) Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-03-10 19:20
Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg? sverrem Spørsmål og svar 5 14-12-09 09:32
Noen som kan hjelpe meg?! En utfordring til dere lavkarbo-guruer Lil@ Lavkarbo generelt 11 22-10-08 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no