Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-11, 23:17   #9176
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg får tilbakemeldinger om at jeg "er fin i lilla" - altså at jeg passer lilla på topper / gensrer.....
Da er det snakk om både varm og kald lilla.....hvilke andre farger vil jeg etter prinsippet da passe ???

Jeg har en bok som viser alle fargene de forskjellige typene kler. Den heter colour me confident av veronique henderson og pat henshaw. Den er kuul å ha i eie. Ettersom fargeutvalget er svært er det umulig å gi deg et svar. Jeg anbefaler deg å smugtitte i en bokhandel og eventuel kjøpe boka.Tror det var Tanum jeg kjøpte den på.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 30-07-11, 00:32   #9177
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

oppvaskmaskina mi vasker ikke ordentlig rent og jeg er blakk. har vaskemaskinrens liggende. kan den brukes i oppvaskmaskinen? eller er det noe annet som man vanligvis har liggende som kan brukes?

Eddik fikser det meste! Ha i eddik og kjør en tom maskin på max temp.

Da mamma hadde samme problem prøvde hun salmiakk som siste utvei, og det funka!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 30-07-11, 02:07   #9178
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

oppvaskmaskina mi vasker ikke ordentlig rent og jeg er blakk. har vaskemaskinrens liggende. kan den brukes i oppvaskmaskinen? eller er det noe annet som man vanligvis har liggende som kan brukes?

Når min ikke vasker rent nok, er det som regel fordi et eller annet filter er tilgriset med noe. Tar ut alle filtre etc og vasker dem med zalo eller noe sånt!
Eddik som det sies her eller sånn rens til kaffetraktere? kan jo prøves for å rense opp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-07-11, 08:50   #9179
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Med det samme vi er inne på rensing. Hvordan får man rent varmeelementet i vannkokere? Det blir jo stygt og ekkelt etter en tid med hyppig bruk...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-07-11, 08:59   #9180
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Med det samme vi er inne på rensing. Hvordan får man rent varmeelementet i vannkokere? Det blir jo stygt og ekkelt etter en tid med hyppig bruk...

Vann og bakepulver. Men IKKE sett på koking!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-07-11, 09:06   #9181
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vann og bakepulver. Men IKKE sett på koking!

Notert hvor mye av hvert?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-07-11, 09:17   #9182
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

takker for tips. da skal jeg vaske alt jeg får løs med zalo og så kjøre en tom maskin med eddik

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 30-07-11, 20:26   #9183
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trenger noen gode argumenter for at ikke sønnen vår på seks uker bør begynne med smokk!
Sambo syns det er praktisk, jeg mener det er ille å skape slike avhengigheter i tidlig alder og at vi nesten like gjerne kunne gitt han en pakke marlboro og en lighter...
Hjælp anyone?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-07-11, 20:27   #9184
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hmmmm, sambo og jeg har en slags stille krigføring pågående, liker det ikke jeg.

Kort fortalt; minstepoden ville ha overnatting, jeg sa ja, sambo sa nei, jeg sa JA og nå er sambo gørrsur. Sambos pode har forøvrig besøk av fem stykker og det er slett ikke sikkert at de går hjem tidligere enn den poden som spurte om å få overnatte... Sambo sier at det er greitt at kjærester overnatter. Da sambos pode gikk i tiende hadde han en kjæreste som fikk overnatte FEIL spør du meg, men jeg ville ikke si noe, men nå som poden min spør om en gutt kan overnatte blir det liksom feil. Nå er sambo rasende på meg fordi jeg sa ja, og resten av dagen hans er ødelagt.. Sukk.. Hva gjør man?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-07-11, 20:43   #9185
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kanutten: Jenter overnatter hos hverandre fra barnehagealder til de flytter hjemmefra. Hvorfor skulle ikke gutter overnatte hos hverandre da? Eller er det gutte-jente-venner? Uansett så er da min mening at etter en viss alder er våre håpefulle lenge oppe på helg. Og det er da greit å vite hvor de er. (og ikke ute og reker)

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 30-07-11, 20:44   #9186
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg prøvde ALT for å få datteren min til å ta smokk da hun var baby, så hun ikke skulle begynne med totten. fikk henne ikke til å ta den smokken. nå er hun 11 og har fortsatt et tottproblem som jeg ikke fatter hvordan vi skal bli kvitt. prøvd med sånn til å smøre på som smaker vondt, men funker ikke.
sønnen min tok smokk. jeg lot han ha den til han var 2. da tok klipte jeg hull i smokkene og de var ikke noe gode mer. litt klaging og surving et par dager så var smokken ute av verden.
men hvis minien din ikke viser tegn til å ville ta totten så er det vel ingen grunn til å begynne med smokk? kan bli overbitt av smokk. (tydeligvis får man rar tannstilling av tott også )

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 30-07-11, 20:51   #9187
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Kanutten: Jenter overnatter hos hverandre fra barnehagealder til de flytter hjemmefra. Hvorfor skulle ikke gutter overnatte hos hverandre da? Eller er det gutte-jente-venner? Uansett så er da min mening at etter en viss alder er våre håpefulle lenge oppe på helg. Og det er da greit å vite hvor de er. (og ikke ute og reker)

Poden min er en gutt og denne podevennen er også en gutt. De har vært venner siden barnehagen. Vi flyttet for to år siden en mil eller så bort fra denne podevennen med den følge at de ikke går på samme skole lengere, men vennskapet har de beholdt! De treffes så ofte de kan og det blir stort sett i helgene, noe sambo IKKE liker fordi at det blir som oftest hos oss. Men vi merker dem jo ikke! De fikser mat selv, de rigger senga selv, de er stille og er ute/spiller om hverandre.

Jeg vet ikke eksakt hva det er sambo reagerer på, men vi ER samboere og skal begge ha samme myndighet selv om jeg bor i hans hus. Det hadde aldri falt meg inn å klage på hans sønns vennebesøk etc med mindre det var bråk hele natta.

Blir litt frustrert jeg, men mener at jeg IKKE kan gi opp i dette tilfellet. Jeg er enig med deg, jeg vil heller vite hvor ungene er fremfor å sende dem ut.

Sambo sitter nede på soverommet vårt og jeg sitter oppe i stuen. Jeg får vente til han får summet seg litt så får jeg prøve kontakte ham.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-07-11, 20:59   #9188
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Halkatla: jeg mener han ikke trenger noen av delene... Jeg kastet opp av smokk og tåteflaske da jeg var liten, og tottet ikke heller. Broren min både brukte smokk og tottet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-07-11, 21:07   #9189
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

enig i at det beste er å klare seg uten- men jeg mener smokk er lettere å bli kvitt enn totten hvis det viser seg at han begynner å sutte. men hvis han ikke har et stort suttebehov- hvorfor i all verden vil mannen din putte i han smokk si til mannen din at ungen kan få overbitt av smokk og at tannregulering er dyrt

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 30-07-11, 21:20   #9190
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Han har vondt i magen, og tror han vil ha mat hele tida, som igjen gir mer vondt. sambo mener smokk avledet oppmerksomheten, og er bedre enn at han vil ha pupp hver halvtime. Jeg mener smokk gir mer luft i magen, og er like ille....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-07-11, 21:22   #9191
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Poden min er en gutt og denne podevennen er også en gutt. De har vært venner siden barnehagen. Vi flyttet for to år siden en mil eller så bort fra denne podevennen med den følge at de ikke går på samme skole lengere, men vennskapet har de beholdt! De treffes så ofte de kan og det blir stort sett i helgene, noe sambo IKKE liker fordi at det blir som oftest hos oss. Men vi merker dem jo ikke! De fikser mat selv, de rigger senga selv, de er stille og er ute/spiller om hverandre.

Jeg vet ikke eksakt hva det er sambo reagerer på, men vi ER samboere og skal begge ha samme myndighet selv om jeg bor i hans hus. Det hadde aldri falt meg inn å klage på hans sønns vennebesøk etc med mindre det var bråk hele natta.

Blir litt frustrert jeg, men mener at jeg IKKE kan gi opp i dette tilfellet. Jeg er enig med deg, jeg vil heller vite hvor ungene er fremfor å sende dem ut.

Sambo sitter nede på soverommet vårt og jeg sitter oppe i stuen. Jeg får vente til han får summet seg litt så får jeg prøve kontakte ham.

Skjønner heller ikke at det er et problem... Ikke gi opp, han må da forklare HVORFOR han blir så sur. Lykke til

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 30-07-11, 21:58   #9192
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Han har vondt i magen, og tror han vil ha mat hele tida, som igjen gir mer vondt. sambo mener smokk avledet oppmerksomheten, og er bedre enn at han vil ha pupp hver halvtime. Jeg mener smokk gir mer luft i magen, og er like ille....

stakars da jeg har en tanteunge som hadde kolikk, han oppførte seg sånn han også, men det var som blåst bort da han ble 3 mnd. smokk for de greiene der er å slippe skriking en liten stund av gangen i noen få uker for så å sitte med et smokkproblem et par tre år til etter det er nok bare tarmsystemet som er litt uferdig enda. tipper det går seg til snart, jeg. lykke til

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 30-07-11, 22:40   #9193
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk! Han skriker heldigvis veldig lite (30 sek i uka maks), men trykker så han står i bue, og kaver veldig. Men har faktisk ikke problemer med å få ut ting, for bleiene er stadig fulle så litt usikker på hva han jobber sånn med. Hvis noen har tips tar jeg i mot!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-07-11, 00:11   #9194
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Takk! Han skriker heldigvis veldig lite (30 sek i uka maks), men trykker så han står i bue, og kaver veldig. Men har faktisk ikke problemer med å få ut ting, for bleiene er stadig fulle så litt usikker på hva han jobber sånn med. Hvis noen har tips tar jeg i mot!

Har han vært undersøkt av fysioterapeut?
Selv om han ble tatt med keisersnitt og ikke var så veldig stor, kan han ha fått vridninger etc i nakke/rygg feks.

Ang smokk: ingen av mine ville ta smokk og ingen av dem har sug på totten.
MEN min datter brukte meg som smokk til hun var 20 måneder og jeg må si jeg muligens hadde fortrukket at hun ville ha en av silikon fremfor å måtte være tilgjengelig hele tiden! Hadde masse melk og hun fikk jo annen mat fra 6 måneders alder, men hadde vært enklere om hun hadde tatt smokk. Det er ikke barebare å sitte der å lukte melk og nekte ungen den den helst vil ha. Det klarte ikke jeg i hvert fall!

Vennen hennes suge i stykker moren sin i løpet av en halv time. Barselpleieren ba faren løpe ut å kjøpe smokk!
Han hadde et kosedyr og smokken på natten til han var 3 år, da var det brått slutt på smokken! Han sovnet hver kveld uten problemer og sov hele natten. Min llle frøken snupp brukte lang tid på å sovne og var våken så og si hver natt frem til hun var 3 år!

Jeg vet hva jeg hadde foretrukket!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 31-07-11, 00:16   #9195
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er der jeg sliter også, med å nekte han melka. . Men han legger på seg 300g i uka, så han spiser litt for mye.

Skal til fysio på mandag, kanskje de finner noe.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-07-11, 00:46   #9196
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er der jeg sliter også, med å nekte han melka. . Men han legger på seg 300g i uka, så han spiser litt for mye.

Skal til fysio på mandag, kanskje de finner noe.

Ingen baby spiser for mye! Han ble jo født så tidlig. Han trenger alt han kan få! Enn så lenge!
Det kommer nok dager du kommer til å lure på om han får i seg det han trenger også!

Lykke til hos fysio! Alltid godt å få ting sjekket opp! Vet om flere som har fått med seg et nesten ugjenkjennelig barn hjem etter litt behandlig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 31-07-11, 00:56   #9197
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ingen baby spiser for mye!

Jo, når det renner ut igjen så fort han snur på hodet så. han spiser mer enn han klarer å svelge innimellom. Faren mener han har arvet hans matvett :

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-07-11, 01:04   #9198
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jo, når det renner ut igjen så fort han snur på hodet så. han spiser mer enn han klarer å svelge innimellom. Faren mener han har arvet hans matvett :

Vær glad det er den veien, du!
Skikkelig matvett er fint hos en prematur baby!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 31-07-11, 09:56   #9199
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trenger noen gode argumenter for at ikke sønnen vår på seks uker bør begynne med smokk!
Sambo syns det er praktisk, jeg mener det er ille å skape slike avhengigheter i tidlig alder og at vi nesten like gjerne kunne gitt han en pakke marlboro og en lighter...
Hjælp anyone?

Sønnen min fikk smokk av meg. Først som femåring klarte han å slutte og da hadde han fått overbitt. Jeg ville ikke gitt mitt barn, om jeg fikk et nytt, smokk, tror jeg.Men om jeg skulle det ville jeg så snart han begynte på barnehagen lagd en regel om bruk kun til sengetid. Jeg var selv ikke streng nok på dette fordi han ville ha smokk når han gråt og det var vanskelig å nekte han det da. Men det burde jeg, og gitt han min trøst bare istedet.

Angående mating. Om han får pupp hver halvtime blir han aldri mett og derfor vil han/henne ha hele tiden. Om du gir han/henne flaske så hun/han blir skikkelig mett vil dine pupper fylles opp inntil hun/han er sulten igjen og da vil du fylle opp ungen skikkelig så hun/han ikke trenger ny ladning etter en halv time.

Jeg hadde samme problemet. Han ville ha hver time fordi han ble aldri mett fordi den ene puppen min ikke produserte like mye melk som den andre, slik at det ikke ble nok til han. Vi måtte bruke flaske istedet for at jeg ikke skulle ha han på puppen nesten hele tiden.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 31-07-11, 11:08   #9200
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

melkeproduksjonen regulerer seg etter ungen. hvis han venner seg til flaske, kan det bli et problem at han etterhvert ikke vil ha puppen lenger fordi flaska er lettere å drikke fra. han er jo bare 6 uker. dette går seg til

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no