Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Avføring

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-09, 18:48   #1
bubbletopp
Juniormedlem
 
bubbletopp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 54
Innlegg: 49
bubbletopp er på en erverdig vei

Avføring

hvordan er avføringen deres??? jeg vet det er et veldig personlig spørsmål .... men det er viktig.
hvor ofte??
farge??
hard el løs??

__________________



bubbletopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:46   #2
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Avføring

Endret - skjeldnere og mindre. Konsistens og farge varierer, alt etter hva jeg har spist Men hardere enn før.
Dette sier også Torkil i boka si, så det er helt normalt med et ketogent kosthold.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:49   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Avføring

Flott! Nå kan jeg spørre om det jeg har lurt skikkelig på, uten å måtte starte tråden selv
Finnes det noe som er "optimal" avføring"? i konsistens, farge og hyppighet?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:06   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Har du ikke sett på hun derre Gillian på tv?
Hun er sååå opptatt av avføring at selv en garvet sykepleier kan få nok!

Hyppighet er personlig, men 1-3 ganger om dagen ansees som normalt.
Mellom- brune, "pølser" som ikke er et slit å avlevere er vel som det skal være!
Ikke ufordøyde matbiter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:09   #5
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Finnes det noe som er "optimal" avføring"? i konsistens, farge og hyppighet?

Har hørt om Optimal Ernæring men Optimal avføring har jeg ikke hørt om... he he

Tror dette varierer fra menneske til menneske jeg, og etter hva man spiser

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:10   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

men 1-3 ganger om dagen ansees som normalt.

Om dagen??
1-3 ganger i uka mer. Kan nesten ikke hukse å ha gått på do daglig noensinen, og definitivt ikke etter lavkarbo.
Forøvrig blir jeg alltid veldig fasinert av folk som vet farge og form på avføringa Kikker dere nedi skåla liksom? For min del prøver jeg for enhver pris å unngå det!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:14   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om dagen??
1-3 ganger i uka mer. Kan nesten ikke hukse å ha gått på do daglig noensinen, og definitivt ikke etter lavkarbo.
Forøvrig blir jeg alltid veldig fasinert av folk som vet farge og form på avføringa Kikker dere nedi skåla liksom? For min del prøver jeg for enhver pris å unngå det!

Om dag, ja, men som sagt varierer det veldig!
Som sykepleier må jeg si at det er svært mange ting jeg syns er myyyye verre enn avføring!

Ettter at jeg har jobbet på et laboratorie hvor avføringsprøver var en stor del av hverdagen og skiftet bleier på både barn og voksne en årerekke er liksom ikke avføring det jeg blir mest kvalm av!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:21   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

hehe, nei egentlig ikke med det å gjøre for min del heller, men det er bare visse ting jeg absolutt ikke har interesse av å se liksom...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:23   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Hadde du sett på hun derre Gillian hadde du fått med deg at det så absolutt kan være av interesse!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:33   #10
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Bæsjen kommer sjeldnere på lavkarbo Men jeg tisser desto mer

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:42   #11
bubbletopp
Juniormedlem
 
bubbletopp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 54
Innlegg: 49
bubbletopp er på en erverdig vei

Sv: Avføring

ok takk for mange svar... ettersom jeg har begynt på den her dietten skulle en venn lage middag til meg i går og det var ikke lite fett i maten... jeg ble veldig uvel etter maten og fløy et påar ganger på do både i går kveld og i dag tidlig og avføringen er ganske lys... lurte på om noen hadde vært med på det.... eller er det kanskje noe annet???

__________________



bubbletopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:53   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Tråden er flyttet fra ketolysedelen av forumet til "fysisk og mental helse"

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:51   #13
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Avføring

Etter som jeg har har forstått er det normalt og riktig at avføringen blir ganske svart når man spiser ketogen kost. Selv spiser jeg nærmere optimal ernæring, dvs ganske mye mer karber og at det ikke er ketogen kost. Trives veldig godt med det og er veldig fornøyd med min svarte avføring som betyr at jeg fortsatt renser ut gammel dritt.
Har forresten bestandig kommet på do minst en gang om dagen, og gjør det selv med ketogen kost.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 11:25   #14
kosline
Juniormedlem
 
kosline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Åfjord
Innlegg: 26
kosline er på en erverdig vei

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Endret - skjeldnere og mindre. Konsistens og farge varierer, alt etter hva jeg har spist Men hardere enn før.
Dette sier også Torkil i boka si, så det er helt normalt med et ketogent kosthold.

Jah.. Hardt skal jeg virkelig være enig i.. Huff...
Revner jo bokstavelig!!!

__________________
Alt e ber enn ingenting!!!
kosline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketose litt på egen hånd Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:10   #15
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Etter som jeg har har forstått er det normalt og riktig at avføringen blir ganske svart når man spiser ketogen kost. Selv spiser jeg nærmere optimal ernæring, dvs ganske mye mer karber og at det ikke er ketogen kost. Trives veldig godt med det og er veldig fornøyd med min svarte avføring som betyr at jeg fortsatt renser ut gammel dritt.
Har forresten bestandig kommet på do minst en gang om dagen, og gjør det selv med ketogen kost.


Den erfaringen har jeg bare når jeg tar jerntilskudd Svart bæsj asså

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:08   #16
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Avføring

Har ikke mer enn tre dagers erfaring så langt, så avføringsmønsteret er ikke endret så langt hvertfall. Men jeg fikk et godt tips på sykehuset etter fødselen for å holde avføringa myk. Kok vann, ha 1-2 ss linfrø i ca 0,5 dl vann. La det stå til det er lunkent og rør rundt. Det blir et slags gelelag rundt det. Spises med skje eller drikkes. Både linfrøene og det lunkne vannet er bra for fordøyelsen. Jeg hadde god effekt av dette hvertfall. Jeg vet at man egentlig skal knuse frøene for at de skal "virke" i mat, men det trengte jeg ikke når jeg hadde dem i kokende vann.

Linfrø inneholder forøvrig 0 karber og sunn olje.
http://www.næringsinnhold.no/linfrø-knuste.html

Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:04   #17
Supermia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 7
Supermia er på en erverdig vei

Sv: Avføring

Tenkte bare å gi et tips i forhold til dette, spis Magnesium. 3-4 kapsler hver kveld gjør susen

__________________
Lev hver dag som om den skulle være din siste
Supermia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 23:26   #18
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Avføring

Jeg titter ALDRI ned i doskåla, så vet ikke hvordan den ser ut Noen ganger har jeg vært uheldig (eller nyskjerrig?) og fått med meg et glimt, og jeg angrer alltid etterpå

Men jeg har lest at den perfekte avføring kommer 2 ganger til dagen, samtidig så er konsistensen såpass "myk men hard" at den ca sklir ut av seg selv, samtidig som man skal ikke trenge å tørke seg etterpå!
Det er den perfekte avføring..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 09:39   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av bubbletopp, her.

ok takk for mange svar... ettersom jeg har begynt på den her dietten skulle en venn lage middag til meg i går og det var ikke lite fett i maten... jeg ble veldig uvel etter maten og fløy et påar ganger på do både i går kveld og i dag tidlig og avføringen er ganske lys... lurte på om noen hadde vært med på det.... eller er det kanskje noe annet???

Jeg har lest her inne at hvis man spiser et veldig fettrikt måltid så vil/kan galleblæren tømmes ganske raskt og ca 20 min etter måltidet sitter du på do. Gjerne med løs avføring og en del magesmerter...
Dette skjer oftest hvis det er lenge siden man har spist.
Noen får dette etter en egg og bacon-frokost, og jeg vet at noen tror at de er allergisk mot egg(eplomme) pga dette.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:19   #20
brud09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
brud09 er på en erverdig vei

Sv: Avføring

1-3 ganger om dagen er da vel ikke mulig? Jeg er på do maks et par ganger i uken.. og sånn har det alltid vært! Jeg skal definitivt prøve ut både tipset om linfrø og magnesium. Hadde vært nydelig å komme litt oftere på do!

brud09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:49   #21
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Avføring

Hyppigheten på avføring er veldig individuelt det er like normalt å gå på do 2 dager i uken som 3 ganger per dag.

Ved en perfekt avføring skal du ikke behøve å bruke dopapir etterpå, har jeg lært.

I de siste dagene har jeg registrert at det kommer til samme tidspunkt på dagen men at det er mye mindre og lukter mindre. Tror nok det kommer av at kroppen "bruker" opp maten jeg spiser nå. Tidligere proppet jeg jo i meg masse tulle ting som kroppen ikke har bruk for.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:22   #22
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Den erfaringen har jeg bare når jeg tar jerntilskudd Svart bæsj asså

Ok, kanskje det er derfor da. Tar eller tok i hvert fall jerntilskudd når det var svart. Lurer på hvor jeg har det med gammel dritt ifra da?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:23   #23
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Jeg har problemer med fett jeg...og fet mat gir meg konstant diarè.
Ikke så kult..men jeg er ganske vandt til det.
En halv paralginforte om morgenen gjør at det stopper opp for resten av dagen.
Så det tar jeg m legens velsignelse når jeg blir for sliten av å løpe på do.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 14:00   #24
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Avføring

igår hadde eg svart bæsj og eg tar ikkje tabletter av noen slag....

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 15:00   #25
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Monicah, her.

igår hadde eg svart bæsj og eg tar ikkje tabletter av noen slag....

Hva spiste du da?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no