Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-11, 19:19   #9301
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Er oddsen mye større for å få svar dersom jeg bruker tusen spørsmålstegn etter spørsmålet mitt?????????????????????????????????????????????? ???????????????????????



(ja, det kalles ironi)

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

I teorien, så er det faktisk mye større sjangs for å få svar fordi det ser mye mer desperat ut og det vekker mye mer oppmerksomhet. Meeeen.. jeg hadde aldri i verden giddet å ta meg tid til å svare på det innlegget med mest spørsmålstegn om det sto mellom ett med mang og ett med normal mengde. Jeg hadde nok bare irritert meg og ikke orket å svare, uansett hvor viktig det var å få svar. Skriveleif-inspektøren i meg skriker og hyler så jeg nesten sprekker av aggresjon.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-08-11, 19:25   #9302
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jaja jeg ser at jeg svarte litt imot meg selv der, men nå gjalt det jo faktisk et spørsmål OM dette med å svare på de med mange spørsmålstegn og da gjør jeg unntak Hadde hun skrevet akkurat det samme innlegget 2 ganger hvor ene hadde mange tegn og det andre normalt, så hadde jeg heller quotet det uten tegnene

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 06-08-11, 22:18   #9303
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

de siste dagene har jeg fått blåmerker bare jeg så vidt dulter borti noe. noen som vet hva det kan komme av? jeg ser snart ut som et verdenskart...

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 06-08-11, 23:42   #9304
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

de siste dagene har jeg fått blåmerker bare jeg så vidt dulter borti noe. noen som vet hva det kan komme av? jeg ser snart ut som et verdenskart...

ja, c-vitamin-mangel antakeligvis

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-08-11, 02:54   #9305
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Når jeg er i solen, så får jeg noen blanke bittesmå blemmer, på størrelse med et knappenålshode. Særlig på brystet og i kløften, og i armbuen. Skraper jeg på disse, så er det liksom vann inni. De klør ikke, men det ser jo ganske rart ut. og jeg forstår ikke hvorfor disse blemmene kommer.

Noen som vet hva dette er, og hva jeg kan gjøre for å ungå dem?

VARME-/SVETTEUTSLETT:
Som Kitt svarer på dette er det varmeutslett, eller svetteutslett.
Jeg har hatt massevis av sånt utslett og tok det for å være soleksem, helt til jeg leste i et ukeblad om det.

Der sto det følgende (omtrent slik jeg husker det):
1. Hvis du får slikt utslett skal du ALDRI bruke høyere solfaktor enn 12.
Solkrem med høyere faktor "stenger" svetten inne slik at huden ikke får puste skikkelig.
2. Spis E-vitamin hver dag hele sommerhalvåret, begynn ved påsketider for å forberede huden til sommersola.

Jeg kastet alle gamle solkremer med høy faktor og har siden
bare brukt faktor 12, jeg spiser E- og B6-vitamin hver dag - året rundt, og jeg har aldri siden hatt sol-/svetteutslett.

Nå skal ikke jeg påstå at dagens solkremer med høyere faktor stenger svetten inne, men det var det som sto i det bladet. Og det virket iallfall slik på mine blemmer!
Verd å prøve, og heller være kortere tid om gangen i sola til huden blir tilvendt.

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
Gammel 07-08-11, 09:07   #9306
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og jeg som moderator fjerner alle overflødige utrops- og spørsmålstegn fra trådtitler. Just so you know!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-08-11, 09:24   #9307
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Lilemy, tar du tilskudd av a og e vitamin? A vitamin skal hemme infeksjoner og avhjelpe hudproblemer, og e vitamin skal øke kretsløpet helt ut i huden.B6 og sink kan også være mulige mangler.

Tja jeg tar A, B-kompleks C, D3, E, Omega 3. Zink, selen, krom. magnesium som jeg har gjort i mange år lenge før lavkarbo - kanskje problemet er for mye tilskudd?

Er egentlig ikke ute alle mulige og umulige kjerringråd, ville bare poengtere at jeg og mange med meg ikke opplever å få bedre hud av lavkarbo - tvert i mot!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 07-08-11, 10:54   #9308
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Synes det er så godt med noe kaldt og søtt nå på varme sommerkvelder....og da står valget mellom Cola Zero og Fun Light med BonAqua m kullsyre.....
Skal jeg nå først velge mellom pest og kolera ..... så er vel det beste Fun Light med boblevann ? Innbiller meg at det er "sunnere" enn Cola Zero.

Har bestilt Stevia dråper m smak og håper de dukker opp snart......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-08-11, 11:06   #9309
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

de siste dagene har jeg fått blåmerker bare jeg så vidt dulter borti noe. noen som vet hva det kan komme av? jeg ser snart ut som et verdenskart...

Kan også bety mangel på k-vitamin. (Spis grønnkålen din. http://www.mathjelpen.no/hXGYCowtrG5v.16.idium )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-08-11, 11:55   #9310
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal tørketromle en dundyne, og mener å ha lest et tips om å putte i et par tennisballer sammen med dyna sånn at ikke dunene klumper seg. Nå har ikke jeg noen tennisballer, eller planer om å kjøpe noen. Noen gode alternativer? F.eks et par småsko med gummisåle, vil det funke?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-08-11, 11:58   #9311
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg skal tørketromle en dundyne, og mener å ha lest et tips om å putte i et par tennisballer sammen med dyna sånn at ikke dunene klumper seg. Nå har ikke jeg noen tennisballer, eller planer om å kjøpe noen. Noen gode alternativer? F.eks et par småsko med gummisåle, vil det funke?

Ja - poenget er at fibrene skal få "juling". Jeg har aldri hørt det om dun, men ble anbefalt det for soveposen (kullfiber). Jeg har brukt joggeskoene for hodeputene. (Og ja, jeg vasket joggeskoene først også. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-08-11, 12:07   #9312
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja - poenget er at fibrene skal få "juling". Jeg har aldri hørt det om dun, men ble anbefalt det for soveposen (kullfiber). Jeg har brukt joggeskoene for hodeputene. (Og ja, jeg vasket joggeskoene først også. )

Nice! Jeg visste jeg hadde det fra et sted, det med sko. Jeg har et par converse-knockoffs som er helt ubrukte, så da er det problemet løst! Var så lur å henge opp dyna i sola i går, og i dag regner det ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-08-11, 12:15   #9313
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nice! Jeg visste jeg hadde det fra et sted, det med sko. Jeg har et par converse-knockoffs som er helt ubrukte, så da er det problemet løst! Var så lur å henge opp dyna i sola i går, og i dag regner det ...

men vil ikke de converse skoene krympe i trommelen? sønnen min hadde vans som jeg putta i trommelen. de ble for små, og så rare ut etterpå (såla var det enenste som ikke krympa)

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 07-08-11, 12:28   #9314
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Har bestikk som det står "stainless steel" på og det betyr vel at de ikke skal ruste? Oppvaskmaskinen (eller pulveret) her hvor jeg leier, er så kjekk at bestikket kommer ut etter vask med rustflekker på!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det er nå dessverre sånn at det er ingenting som er rustfritt det er en helt feil betegnelse, derimot kan man snakke om rustbestandig (korrosjonsbestandig, det er bare jern som kan ruste mens alle metaller kan korrodere) i større eller mindre grad. Såkalt rustfritt bestikk er ofte av lavkvalitetsstål og tåler ikke allverden og er nok i mange tilfeller ikke laget for å tåle den sterke såpen som vi bruker i oppvaskmaskin. Den har med årene endret seg og er blitt sterkere og mer etsende eller korrosiv om du vil og da kan et billigbestikk fort bli stygt. Men skyld ikke på maskinen finn heler et nytt bestikk og det lønner seg å kjøpe noe enn det billigste på f.eks europris, er egn grunn til at det er billig.

Mitt bestikk er ikke av den billige typen. Dette gjelder alt hva jeg har og da innbefattet nytt og gammelt diverse bestikk. Også knivsett av merkene Fiskars og Koch Messer. Tøyset med flekkene begynte etter at jeg flyttet hit, før hadde jeg ingen problemer og jeg har hatt forskjellige oppvaskmaskiner på hvert sted jeg har bodd. Og noe av bestikket er så gammelt at det har fulgt med meg i alle år. Noe er sågar fra svigermor og derfor solid og godt.
Men her i huset tåler inget bestikk å vaskes i maskinen lenger....

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-08-11, 12:29   #9315
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

men vil ikke de converse skoene krympe i trommelen? sønnen min hadde vans som jeg putta i trommelen. de ble for små, og så rare ut etterpå (såla var det enenste som ikke krympa)

Om man kjører høy varme, så ja... Bomull er notorisk til å krympe i varm trommel.
Her må jo være stedet å gjøre av de notoriske crocs'ene?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-08-11, 13:07   #9316
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

men vil ikke de converse skoene krympe i trommelen? sønnen min hadde vans som jeg putta i trommelen. de ble for små, og så rare ut etterpå (såla var det enenste som ikke krympa)

For det første er det ikke ekte converse, men noe jeg kjøpte for 75 kroner på Ellos for to år siden, og aldri brukt, krymper de så gråter jeg ikke! Kanskje de har funnet sin purpose i livet nå?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om man kjører høy varme, så ja... Bomull er notorisk til å krympe i varm trommel.
Her må jo være stedet å gjøre av de notoriske crocs'ene?

Hehe, trommelen er gaaaaammel, finnes ingen mulighet til å justere temperaturen, gitt. Men den funker greit da. Her har aldri et par crocs kommet over dørterskelen, så jeg tipper det blir disse ubrukte bomullsskoa som må til pers.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-08-11, 14:05   #9317
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Mitt bestikk er ikke av den billige typen. Dette gjelder alt hva jeg har og da innbefattet nytt og gammelt diverse bestikk. Også knivsett av merkene Fiskars og Koch Messer. Tøyset med flekkene begynte etter at jeg flyttet hit, før hadde jeg ingen problemer og jeg har hatt forskjellige oppvaskmaskiner på hvert sted jeg har bodd. Og noe av bestikket er så gammelt at det har fulgt med meg i alle år. Noe er sågar fra svigermor og derfor solid og godt.
Men her i huset tåler inget bestikk å vaskes i maskinen lenger....

Kan ha med surt eller hardt vann å gjøre. Jeg så aldri rustflekker på rustfritt (= mer rustmotstandsdyktig, men ikke rustfritt... for at det skal være rustfritt må det hete syrefast om stålet skal brukes på/ved/i saltvann iallfall) billigbestikk hjemme der hvor vi hadde kalkrikt vann, men her hvor vi bor nå har vi surt vann og bestikket ruster... Går greit bort med en hard kjøkkensvamp og det holder ganske bra... men før eller siden kommer det igjen. Og det mest irriterende er at disse rustflekkene har en STOR forkjærlighet for fiskars-knivene...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-08-11, 14:19   #9318
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får jeg kjøpt vaniljepulver (som jeg ser står i mange oppskrifter)?

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-08-11, 14:24   #9319
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hvor får jeg kjøpt vaniljepulver (som jeg ser står i mange oppskrifter)?

Jeg kjøpte mitt på helsekosten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-08-11, 21:34   #9320
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hvor får jeg kjøpt vaniljepulver (som jeg ser står i mange oppskrifter)?

Helsekost, økologiske butikker eller her f.eks

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 07-08-11, 21:40   #9321
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For det første er det ikke ekte converse, men noe jeg kjøpte for 75 kroner på Ellos for to år siden, og aldri brukt, krymper de så gråter jeg ikke! Kanskje de har funnet sin purpose i livet nå?

Jeg har også brukt noen billige converse knock-offs til dette, ikke krympa de og ikke bleika de, da holdt de seg godt gitt. Men putene mine ble jo kjempefluffy og fine, det er et must og ha tennisballer/sko i tørketrommelen når man tørker dun ellers får man bare en rar klump ut igjen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-08-11, 08:21   #9322
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I dag begynner jeg med ketolyse igjen og siden det er en stund siden sist jeg var på det så har jeg begynt å glemme litt. Jeg sitter å lager en dagsmeny nå, men havner på ca 4 g karbo. Er det sånn at jeg ikke vil gå ned om jeg er for lav på kh? bør jeg heller la det være som det er, men 'fylle opp' med grønnsaker for å øke karbene? eller fettholdigeproduketer som rømme og ost?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-08-11, 08:28   #9323
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

I dag begynner jeg med ketolyse igjen og siden det er en stund siden sist jeg var på det så har jeg begynt å glemme litt. Jeg sitter å lager en dagsmeny nå, men havner på ca 4 g karbo. Er det sånn at jeg ikke vil gå ned om jeg er for lav på kh? bør jeg heller la det være som det er, men 'fylle opp' med grønnsaker for å øke karbene? eller fettholdigeproduketer som rømme og ost?

Det kan hende at du går ned på 4 gram KH, men poenget med ketolysekuren er jo å ligge på 15-20 gram KH per dag så da bør du bestrebe på å gjøre det. Hvis ikke følger du jo strengt tatt ikke ketolysekuren

Hva du skal fylle på karbokvoten din med kommer an på hvor mye fett du har fra før. I utgangspunktet foreslår jeg at du fyller opp med mest mulig grønnsaker og supplerer med fete meieriprodukter dersom det er knapt med fett.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 08-08-11, 08:33   #9324
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar! Dette høres jo helt logisk ut. Jeg la til ett måltid til, altså en omelett til lunsj også, og ekstra grønnsaker her og der og er nå opp i 6,2 g. Skal se om jeg kan legge til noe til de andre måltidene også så kommer jeg meg nok opp til 15 g karbo i såfall. Sånn som ting står nå så er jeg på 69% fett og 29% protein, og da 2% karbo. Så jeg skal prøve å få opp fettet litt med et par skjeer cocosa også tenkte jeg, men det vil jo ikke få opp karboen hmm.. tenkte at jeg hvertfall må opp til 75% fett og med cocosa så synker proteinprosenten litt, ideelt rundt 20 % om jeg husker rett.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-08-11, 08:34   #9325
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor anbefales det egentlig så mange steder å ligge unna kaffe/koffein de første ukene av et lavkarbokosthold? Jeg har inntrykk av at veldig mange ikke dropper kaffen, men opplever likevel ingen problemer med det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no