Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spørsmål om planlagt sprekk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-10, 11:02   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys
Question

Spørsmål om planlagt sprekk

Jeg har lest litt om sprekker og sånnt her, men har enda noen spørsmål.

På mandag har jeg gått på kuren i fire uker. Ville det vært greit med en liten sprekk neste helg da?

Visst man planlegger en sprekk, hvordan går man frem da? skal man spise mer karber før, eller noe slikt?

Hvor ofte har du sprekk?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:26   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Nå er det ikke sånn at folk planlegger sprekker for moro skyld. For min del er sprekken neste helg en tur jeg har planlagt for lenge siden, og da vet jeg at jeg ikke kan holde meg 100% i ketose.

Jeg har ikke tenkt til å gjøre noe spesielt før (eller etter). Spise som vanlig før, og fortsette å spise som vanlig etter.

Men jeg ville ikke valgt å gå på en planlagt sprekk bare fordi du har vært på kuren i 4 uker.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:31   #3
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Nå er det ikke sånn at folk planlegger sprekker for moro skyld. For min del er sprekken neste helg en tur jeg har planlagt for lenge siden, og da vet jeg at jeg ikke kan holde meg 100% i ketose.

Jeg har ikke tenkt til å gjøre noe spesielt før (eller etter). Spise som vanlig før, og fortsette å spise som vanlig etter.

Men jeg ville ikke valgt å gå på en planlagt sprekk bare fordi du har vært på kuren i 4 uker.

Det er jo ikke bare for jeg har vært på kuren i 4 uker, men skal i ett selskap til ei veninne, og er ikke sånn at hun kommer til og servere ketolysemat for å si det sånn..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:47   #4
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Det er jo ikke bare for jeg har vært på kuren i 4 uker, men skal i ett selskap til ei veninne, og er ikke sånn at hun kommer til og servere ketolysemat for å si det sånn..

Da spiser du ketolysemat før du går i selskapet,passe litt på hva du spiser i selskapet,du kan spise litt uten å ta helt av,og går over på ketolysemat etter selskapet

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:58   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Beatrixie, her.

Da spiser du ketolysemat før du går i selskapet,passe litt på hva du spiser i selskapet,du kan spise litt uten å ta helt av,og går over på ketolysemat etter selskapet

Det hørtes bra ut

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:49   #6
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Hvis du spiser deg god og mett på ketolysemat før du går i selskap,vil du ikke orke å spise så mye karbomat heller

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:01   #7
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Beatrixie, her.

Hvis du spiser deg god og mett på ketolysemat før du går i selskap,vil du ikke orke å spise så mye karbomat heller

Nei,det er jo sannt
Jeg har ihvertfall fått opplyst at vi skal spise tapas i selskapet. Er usikker på hva det er.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:23   #8
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Tapas er som oftest perfekt lavkarbomat, da Bortsett fra brødet og potetene...

Ost, aioli(elsk!!), spekeskinke, chorizopølser.. omnomnom *slafse*

Tapas er forøvrig et navn på småretter. Opprinnelse i Spania, og var vel et kongelig dekret i sin tid(for en del hundre år siden). Dersom en taverna serverte alkohol, skulle det også serveres et lite måltid ved siden av for å unngå at man ble for raskt full når man nøt god drikke
Tapas kan bestå av kjøtt, fisk, poteter, grønnsaker,egg, ost osv. Stort sett deilig krydret og med gode sauser til.
Perfekt party-mat, men tar gjerne litt tid å tilberede ørten forskjellige retter...

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:39   #9
Anwell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 22
Anwell er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Bare lurer, dere som har hatt sprekker ble dere svimmel etterpå ? jeg har neste fått de samme symptomene som jeg hadde nå r jeg begynte på kuren.

Anwell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:46   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Oooh - tapas er genial lavkarbomat!! Hold deg til tørr hvitvin eller rødvin med lite karbo, lavkarbo-øl, eller grevens cider uten sukker - ellers kan du drikke ren sprit med sukkerfritt blandevann Ingen grunn til sprekk så lenge det finnes alternativer!

Kos deg masse på fest!

Jeg skal også ha tapas på min 40-årsdagsfeiring - venninna mi lager og jeg GLEDER meg! Mulig det blir smak av foccachia men det tror jeg skal gå greit for en gangs skyld - hvis ikke hodet mitt sier "det trenger du ikke nyt resten istedet"...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:49   #11
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Bare påpeker at TS er 17 år, litt tidlig å gi råd om alkohol.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:50   #12
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Anwell, her.

Bare lurer, dere som har hatt sprekker ble dere svimmel etterpå ? jeg har neste fått de samme symptomene som jeg hadde nå r jeg begynte på kuren.

signerer, VELDIG svimmel, vondt i magen og halsbrann, meeeeen sushi`n var verdt det (eneste jeg har savnet siden jeg begynte på lavkarbo).. Gått å siklet på det nå siden juli.. *saaavn*

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:44   #13
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Takk for fine svar Skal ikke ha noe alkohol denne gang, tror jeg står over Har oppdaga at meg+alkohol på ketolyse = ikke bra!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:13   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Bare påpeker at TS er 17 år, litt tidlig å gi råd om alkohol.


Haha - SYNS du det?? Det hadde jeg nok også syntes om jeg bare hadde lagt merke til TS sin alder Beklager! Nupsida - se HELT vekk fra rådene mine vedr alkohol!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:13   #15
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Spørsmål om planlagt sprekk

Jeg begynte vel med lavkarbo for en 3 ukers tid siden. Fikk voldsom hodepine, svimmelhet og følte meg elendig andre dagen, men deretter var alt fint. Etter en drøy uke hadde jeg tatt av 5 kilo, så da tok jeg en "pause" på noen dager ettersom jeg var borte på besøk.

Stappet i meg alt mulig rart og gikk vel opp igjen en halvkilo på de dagene. Så gikk over på lavkarbo igjen og var inne i ketose igjen på dag 2 og har tatt av et par kilo til. Hadde ingen ubehag i denne overgangen slik jeg hadde første gangen

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Planlagt sprekk 1979 Ketolysekuren 28 14-09-10 08:48
Ang planlagt sprekk... Superteddy Ketolysekuren 14 23-02-10 17:41
Planlagt sprekk mizzzzy Ketolysekuren 9 23-02-09 08:32
Planlagt sprekk fordi det er jul! smilefjes Ketolysekuren 17 01-01-09 09:45
Planlagt sprekk? ecli Spørsmål og svar 2 16-07-08 14:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no