Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Kostholdspyramiden

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-05, 17:45   #1
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Kostholdspyramiden

Viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men følte ikke at den nødvendigvis var lavkarbo men ihvertfall kom over denne lille artikkelen i et blad:

Moderne pyramide

I USA er den gode gamle matpyramiden erstattet. Nå skal maten tilpasses den enkelte, noe som har resultert i 12 nye pyramider! På internett kan du plotte inn alder, kjønn og aktivitets nivå for og få en oversikt over hva du bør spise for og holde deg frisk:

www.mypyramidtracker.gov/.

også må jeg bare si at jeg ikke har sett på siden enda, skal gjøre det nå

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-12-05, 19:12   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kostholdspyramiden

Ehhh... fikk ikke til dette jeg. Måtte legge inn ALT jeg hadde spist for en dag, så all aktivitet.... ellers kommer en ikke videre. Altså måtte JEG fortelle den hva jeg spiste - og ikke omvendt. Programmet fortalte meg ikkeno..... Men det er muligens jeg er litt i skodda her altså. Andre som har prøvd ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-12-05, 10:22   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: kostholdspyramiden

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ehhh... fikk ikke til dette jeg. Måtte legge inn ALT jeg hadde spist for en dag, så all aktivitet.... ellers kommer en ikke videre. Altså måtte JEG fortelle den hva jeg spiste - og ikke omvendt. Programmet fortalte meg ikkeno..... Men det er muligens jeg er litt i skodda her altså. Andre som har prøvd ???

du har nok rett, var litt vel søkt kan man si ! Men den var kanskje for de som ikke viste hva de spiste nei jeg aner ikke jeg ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-12-05, 10:36   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: kostholdspyramiden

ja, jeg tror nok de aller aller fleste her inne allerede tenker på hva de spiser, og at den pyramidetingen kanskje var mer for å vekke folk som er helt i tåka?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-05, 12:01   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: kostholdspyramiden

Opprinnelig lagt inn av Aline

ja, jeg tror nok de aller aller fleste her inne allerede tenker på hva de spiser, og at den pyramidetingen kanskje var mer for å vekke folk som er helt i tåka?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 22:50   #6
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: kostholdspyramiden

Det er denne kostholdspyramiden norge og nesten alle land i verden har basert sin ernæringspolitikk på, men her er en stor hake: pyramiden er ikke utarbeidet av leger eller helseeksperter eller noen andre ''eksperter'', men av det som tilsvarer landbruksdepartementet i USA, tanken bak er jo da naturligvis å tjene mer penger.

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no