Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Næringsinnhold i sjokolade uten sukker?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-08, 21:34   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Næringsinnhold i sjokolade uten sukker?

Hei. Har funnet en melkesjokolade uten sukker som jeg tror jeg kan bruke når hungeren etter sjokolade blir for stor. Vet selvfølgelig at jeg burde kuttet ut helt, men klarer liksom ikke det. Men jeg lurer på om jeg har forstått det riktig at denne sjokoladen inneholder bare 1 karbo pr. 100 gram?

Det står følgende:
Energi 561 kcal, Protein 10 gram, Karbohydrater 47 gram hvorav 46 gram sukkerarter hvorav dette igjen er fructose 35 gram og lactose 11 gram. Det står også til slutt at av 47 gram karbo er det 1 gram stivelse.

Synes det høres ut som et lavt karbotall, men det er slik jeg tolker det som står der. Kjøpte sjokoladen på Rema, og den heter Holex Milk Chocolate, fructose sweetened. Noen som kjenner til sjokoladen, eller andre som kan hjelpe meg slik at jeg er sikker på om jeg har tolket dette riktig? Fructose er vel et søtningsmiddel som maltitol, xylitol, sucrin ol eller?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:59   #2
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold i sjokolade uten sukker?

Nei, dessverre. Fructose er fruktsukker og må regnes med i karbomengden din. Du kan derfor ikke spise denne på ketolyse. MEn det finnes mange andre sjokolader som er søtet med sukkeralkoholer og som du kan spise, som f.eks chavalier sine sjokolader eller den nye til Anthon Berg. Sjokolader fra sukkerfritt mener jeg også skal være ok. Og de fra Atkins, selvsagt. Det er bare SUKKERALKOHOLER som kan trekkes fra, ikker 'sukkerarter'.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:09   #3
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Næringsinnhold i sjokolade uten sukker?

Oi, skitt!! Da har jeg virkelig drite på draget idag!! Trodde ikke det skulle regnes inn jeg da. Jaja, nå har jeg ihvertfall spist opp sjokoladen, og så gjenstår det å se om det har medført at jeg har falt ut av ketosen. Tester i morgen kveld tenker jeg og så får jeg se. Eller vil jeg få utslag på dette allerede ikveld tror dere?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Havrevafler uten sukker og hvetemel Iset Bakst 0 14-08-06 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no