Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
01-02-09, 18:42 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
|
Lavt stoffskifte?Nå er jeg så forvirret at jeg skriver her for å få råd.. uff.
01-02-09, 18:48 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Lavt stoffskifte?Du har krav på å få vurdert resultatet av en "tredjepartslege" dersom det er tvil eller uenigheter om resultater. Jeg ville bedt om å få de ut. GJorde det selv, fordi homeopat sa han kunne forklare meg litt hva de forskjellige tingene var (han som først mistenkte insulinresistens før han hadde sett prøvene). Var lei av at samme hva jeg spurte om når ting ikke passet med referansene sa min gamle lege at "det er vel bare sånn".
01-02-09, 18:56 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Lavt stoffskifte?Som Carisma sier, er det DINE prøvesvar, så bare be om å få en utkrift!
01-02-09, 19:00 | #4 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Burde kanskje lagt til at det med anti-TPO er så forhøyet hos meg at hu legen sier jeg med 100% sikkerhet blir å utvikle lavt stoffskifte på et eller annet punkt.. sorry Tusen takk for flotte svar sålangt - jeg blir nok å følge rådet deres og hente ut resultatene ja!
01-02-09, 20:08 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 45
|
Sv: Lavt stoffskifte?Hei Marita! |
Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege |
01-02-09, 20:50 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
|
Sv: Lavt stoffskifte?jeg får medisin for lavt stoffskifte, selv om jeg er innenfor den |
Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... |
01-02-09, 21:22 | #7 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Oi, TUSEN TAKK for flotte svar, Tullehøna og Elisabethcita! Er så imponert at nå hiver jeg rundt meg med ryktepoeng her Godt å se at det finnes andre som har prøver innenfor "normalen" men som likevel har fått konstatert lavt stoffskifte..hvis det er det jeg har, vil jeg vite det nå, så jeg slipper å gå rundt "med bremsene på" om det ikke er nødvendig!
01-02-09, 23:25 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
|
Sv: Lavt stoffskifte?JEg har også fått diagnosen latent hypothyreose. Dvs at jeg ikke er spektakulært uttafor men at jeg har det SÅ mye bedre med det ultralydmanneneksperten kalte en "homeopatisk dose" med tyroksin hver dag (25mg). Jeg er varm, jeg klør ikke mer, jeg har bedre libido, jeg er mer våken. Og ikke minst, jeg raser ikke opp i vekt mer.
01-02-09, 23:52 | #9 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Tror jeg skal gå ned på legekontoret i morra og kreve en ny vurdering av resultatene + få verdiene skrevet ut.. tro om det blir dyrt For min del er ikke dette for å "løse" en gåte om vekten min og sånn, men mer fordi de andre symptomene virkelig begynner å plage meg.. noen gode tips til hvordan jeg skal gå frem? Bare jeg nevnte ting for mamma på telefonen ista, begynte tårene å bygge seg opp.. jeg liker ikke fortelle om ting når jeg har det tungt, spesielt trøttheten er utrolig overveldende nå, og jeg klarer egentlig ikke helt å ordlegge meg ovenfor hu legen Vet ikke om hun skjønte meg helt sist jeg hadde time heller.
02-02-09, 00:56 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Lavt stoffskifte?
Skriv det ned! Sett deg ned i ro og fred, skriv ned symptomene, hva du reagerer på, og hvorfor du ønsker å få sett på det igjen. Hvis du føler du ikke klarer å ordlegge deg kan du bare vise hu oversikten din. Bare si at du har fulgt med litt på din egen helse, og skrevet ned etterhvert som du har funnet ut ting, og at du har med deg oversikten. Det virker jo også veldig ryddig og gjennomtenkt for henne.
07-02-09, 13:17 | #11 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
|
Sv: Lavt stoffskifte?Hei. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) |
07-02-09, 18:53 | #12 |
Seniormedlem
|
Ja.. skal skrive alt ned.. Men har bestemt meg for å vente til vinterferieuken med å skrive temperaturlogg, siden den helst skal noteres når man våkner av seg selv - noe jeg overhodet ikke gjør når jeg tvinger meg opp for å dra på forelesninger.. Vinterferien er rett rundt hjørnet, så jeg holder ut til da! Utrolig bra tips, forresten! Homeopat har jeg ikke prøvd..
Tusen takk for enda et flott svar!
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv Sist redigert av Marita : 07-02-09 kl 21:31. |
Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) |
07-02-09, 19:50 | #13 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Legen skal i det miste ta deg alvorlig og ta dine bekymringer på alvor!
07-02-09, 21:30 | #14 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Det med svimmelhet gjelder ikke bare når jeg reiser meg, det var et eksempel bare.. hele senga snurrer om jeg snur meg om natta, det snurrer hvis jeg snur fort på hodet osv... sorry om det kunne misforstås
09-02-09, 16:33 | #15 |
Medlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Ang. surrete hoder.. |
09-02-09, 19:45 | #16 |
Seniormedlem
|
Jeg har alltid vært en som folk har beskrevet som skremmende strukturert og som alltid har kontroll på ting, så at jeg glemmer ting er virkelig ikke normalt.. og den svimmelheten er heller ikke noe jeg har vært borti før - bare å snu på hodet litt brått kan få ting til å snurre rundt
10-02-09, 14:26 | #17 |
Medlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Nei, fyf***....!!!! Kom deg til legen og krev at de finner ut hva som er galt.. Du kan jo ikke gå og ha det slik kjære deg.. |
10-02-09, 23:34 | #18 |
Seniormedlem
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
|
Sv: Lavt stoffskifte?Jeg blir litt satt ut av å lese denne tråden egentlig
10-02-09, 23:38 | #19 |
Seniormedlem
|
Kjernetemp skal aldri måles under armen.
11-02-09, 00:18 | #20 |
Seniormedlem
|
Skal til legen når jeg har loggført og dokumentert nok. Ingen tvil om det. Må bare ta tiden til hjelp frem til da, sånn at jeg stiller godt rustet når jeg har time!
Uffda, ikke bli helt satt ut da!
Sant det med kjernetemp.. men er ikke heeelt enig i det med blodprøvene som du sier Grunnen til at jeg loggfører og styrer nå, er jo nettopp fordi jeg er rimelig sikker på at jeg HAR lavt stoffskifte, selv om TSH og FT4 er "innenfor normalen"... normalen for hvem? Er normalen for andre nødvendigvis normalen for meg, når jeg har masse antistoffer? Jeg vil påstå svaret er nei. Og jeg akter å dokumentere at jeg har rett før ny tur til legen, ja!
11-02-09, 00:42 | #21 |
Seniormedlem
|
Var derfor jeg skrev vanligvis!
11-02-09, 00:57 | #22 |
Seniormedlem
|
Okei da
11-02-09, 02:52 | #23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 45
|
|
Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege |
11-02-09, 22:46 | #24 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavt stoffskifte?Tusen takk, Elizabethzita <3
23-02-09, 15:06 | #25 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
|
Ja, dette stemmer, om Tyskland, jeg ble diagnostisert der, latent hypotyreose. Da hadde jeg en verdi på 4,1. I graviditet skal den forresten ligge militant på 1! Dette fikk jeg beskjed om av legen min i dag, skal følges opp tett på det.
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavt stoffskifte | Jabba | Stoffskifte / hormonproblemer | 16 | 23-05-09 16:18 |
Lavt stoffskifte? | Distrea | Stoffskifte / hormonproblemer | 5 | 17-06-07 22:14 |
Lavt stoffskifte? | Enid | Fysisk og mental helse | 11 | 24-03-07 00:26 |
Lavt stoffskifte | MHM | Stoffskifte / hormonproblemer | 64 | 18-03-07 16:58 |
Har du lavt stoffskifte? | Fluffy | Stoffskifte / hormonproblemer | 16 | 15-02-07 22:24 |