Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
18-05-10, 12:27 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
|
FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Nå er jeg skikkelig frustert og trenger litt hjelp her for nå går jeg ikke ned i vekt. Blir sikkert et litt langt innlegg dette her, men jeg tenkte jeg ville forklare mest mulig for å få best mulig hjelp og minst mulig unyttige innlegg. |
Min kostholdsfilosofi: Ketose |
18-05-10, 12:39 | #2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!Du skriver at du tar nøtter av og til, brus av og til, en bit sjokolade av og til osv. |
Min kostholdsfilosofi: 1 |
18-05-10, 13:17 | #3 |
Sperret
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!Du skriver ikke noe om mengde. Kanskje det blir for mye totalt? Nøtter i tillegg til måltid er nok ikke så lurt. Spiser du når du er sulten bare og til du er passe mett? Atkins anbefaler å spise max en halv middels avokado daglig. Det er kanskje et noe å tenke på? Torkel sier at man bør kutte ut olje og cocosatilskudd om man står i stampe. Spis fet mat men ikke så mye, sier han. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
18-05-10, 15:31 | #4 |
Seniormedlem
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!
Jeg hadde en cola zero i går og litt sukkerfri sjokolade i går siden det var 17.mai. Har faktisk ikke hatt det siden påske, så det kaller jeg av og til ja. Litt nøtter (maks 50 g) har jeg maks en gang i uka og da som oftest som et måltid som kos på lørdagskveld.
Dersom du hadde lest innlegget mitt ser du at det står at jeg spiser når jeg er sulten til jeg er passe mett. Jeg spiser også nøtter som måltid og ikke i tillegg, maks en gang i uka. Jeg følger ikke Atkins men Ketolyse og han anbefaler avokado som egne måltid. Har lest litt på innleggene til Torkil her inne og han skriver jo at man skal ikke være redd for fett når man er på kuren. Hvor sier forresten Torkel at man skal kutte på fett dersom vekta stagnerer - kan ikke huske å ha lest det i boka? |
18-05-10, 15:36 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!Jeg er ingen ekspert, har kun gått på Ketolyse i 10 dager, men på side 94 står det litt om begynnerfeil, og på side 85 står det litt om løsningsforslag hvis man ikke kommer i ketolyse. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! |
18-05-10, 15:38 | #6 |
Jeg kan og jeg vil!
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!Jeg skjønner frustrasjonen din |
18-05-10, 16:24 | #7 |
Seniormedlem
|
Jeg glemte å skrive at etter at jeg begynte med cocosashots har jeg kuttet en del ned på fettmengden i selve matlagingen. Selv om jeg ikke er redd for fett synes jeg heller ikke noe om at maten flyter i fett. Forskjellen fra før og nå er at nå spiser jeg entrecote eller nakkekotelett stekt i meierismør med god samvittighet. |
18-05-10, 16:31 | #8 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!Jeg bakte noen grove tekaker i helgen, de er veldig fine som erstatning for brødskiver. Har også bakt brødet som står i boka, men det smuldrer mye. Tekakene smuldrer ikke. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! |
18-05-10, 17:03 | #9 |
Jeg kan og jeg vil!
|
hva med å lage opp en stor omelett og dele i posjonsbiter? Holder flere dager i kjøleskap og kan fryses. Og kan lages i muffinsformer, lett å ha i hånda. Sist redigert av Gerd : 18-05-10 kl 17:11. |
18-05-10, 19:41 | #10 |
Sperret
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Ja sa ikke kutte ned på fett, men å kutte ut fett som kosttilsskudd. Noen shotter olje og bruker majones, cocosa og heller olje over maten når det kanskje ikke er nødvendig fordi kjøttet/osten/egget de spiser er fett. Heller spise mindre (protein) men mer fettrik mat som fet fisk. |
18-05-10, 21:08 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
|
Dette er kanskje ikke rådet du ber om, men jeg prøver meg likevel!
18-05-10, 21:19 | #12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Ting du KAN prøve: |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg. |
18-05-10, 21:22 | #13 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg sto stille i omtrent tre år etter et vekttap på nesten tjue kg. Det var ganske frustrerende, men jeg hadde ellers så store helsefordeler, at å gå tilbake til det gamle kostholdet var ikke et alternativ. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
18-05-10, 22:30 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30673
18-05-10, 23:24 | #15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Torkil sier også at vektstagnasjon kan skyldes for lite grønnsaker, og for lite farger i grønnsakene . Mange her sier forøvrig at man må pøse på med fett, fett og mer når vekta står stille. Men det er en sannhet med modifikasjoner da ikke alle tåler så mye fett, og noen, som JEG, må også passe på kaloriinntaket, ellers går jeg ikke ned. Det er mye individuelle kropper ute å går vettu. En tredje ting kan være at du trenger mer karbohydrater enn de 15 grammene ketolysen gir deg. |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that |
18-05-10, 23:59 | #16 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Har dessverre ikke så mange råd å komme med. Har selv hatt full stopp og opp 1.5 kg i tre uker, men nå er det gang igjen i kroppen her! Jeg har ikke forandret noe på maten, bare hatt tålmodighet, så starta kroppen opp igjen selv.
19-05-10, 01:23 | #17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!derfor anbefalinga mi på 4 testuker. |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg. |
19-05-10, 08:27 | #18 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Hei LilleMy |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
19-05-10, 10:13 | #19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Kan ikke hjelpe med så mye råd - men vil trøste deg med at du ikke er alene. Jeg har det på samme vis som deg - stillstand nå siden jul....og det er fryktelig! Gjør alt riktig og er i ketose - men nei...... |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
19-05-10, 12:42 | #20 |
Sperret
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!Mange tråder her inne starter pga frustrasjon over det samme "problemet". Hvor mange uker sier Torkil man skal vente før man gjør noen endringer? Han sier jo det er normalt med slike pauser i vektnedgangen uten at man skal gjøre endringer av den grunn. Det er kroppens tenkepause før den fortsetter å gi fra seg fett, sier han. Hvis man har brukt partystoppere og gått ned i vekt med dem i kostholdet er det jo neppe de som er årsak til veknedgangspausen. |
19-05-10, 13:13 | #21 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!
Jeg er enig i hovedpoenget ditt, men man kan også skape intoleranser e.l over tid. Og da må man ''lure'' kroppen på ny. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
19-05-10, 15:04 | #22 |
Seniormedlem
|
Har hatt full stopp i 3 mnd jeg Ikke rart det tærer på tolmodigheten. |
19-05-10, 15:12 | #23 |
Seniormedlem
|
Jeg vurderer det sterkt ja, men orker ikke den der ferdigmaten lengre. var derfor jeg gikk over på ketolyse, for jeg ville lage mat selv og syntes maten så bedre ut. |
19-05-10, 15:16 | #24 |
Seniormedlem
|
Det gikkTO MÅNEDER før jeg gjorde endringer, da kuttet jeg ut alt som blir kalt partystoppere (tomater, brød, nøtter, meieriprodukter osv), samtidig som jeg tok cocosashoter. Etter 3 uker orka jeg ikke å være uten fløte, ost og nøtter, så jeg begynte å spise litt igjen men i begrensde mengder, men med cocosashot. Har gjort det i litt over en uke nå uten at det hjelper. Så etter helga er dt tilbake på spis deg slank |
19-05-10, 15:18 | #25 |
Seniormedlem
|
Takk for tipset men alt sånt er sjekka, har til og med vært på full bodyscan. Itte no gæli her i følge legen, men han sier også at mer av magefettet må bort. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kommer ikke i ketose! Frustrert! | Majken | Induksjonen | 63 | 09-04-10 13:29 |
Når man ikke går ned i vekt ... | grønn | Ketolysekuren | 31 | 03-04-10 10:36 |
Frustrert, lei, stresset og ikke minst i ferd med å gi opp hele Ketolyse ... | martine | Generell diskusjon | 20 | 16-06-09 22:15 |
Går ikke ned i vekt ... Frustrert ... | cilemora | Lavkarbo generelt | 3 | 12-09-08 12:44 |