Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
24-01-11, 13:38 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Troms
|
Nå har jeg mensen på 11. dag!Begynte på ketolysekuren for snaue 2 uker siden. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
24-01-11, 13:42 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!Har ikke hatt noen slik effekt etter lavkarbo-kosthold. Spiste lavkarbo i få mnd før jeg fikk satt inn hormonspiralen. Synes en legetur kanskje hadde gjort seg jeg |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
24-01-11, 13:58 | #3 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 51
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!Jeg brukte også hormonspiral men måtte kutte det ut pga langvarig mens...sånn ca 14 dager på og 14 dager av...Gikk ikke på lavkarbo den gangen, men jeg tok ut hormonspiralen igjen etter ca 12 mnd og gikk over til p-piller igjen |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
24-01-11, 14:09 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!Det vil helt sikkert stabilisere seg igjen etter hvert!
24-01-11, 14:22 | #5 |
Juniormedlem
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!Takk for svar! |
24-01-11, 21:57 | #6 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 52
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!Jeg har samme erfaring som deg, selv om jeg blør veldig lite, så har jeg mens leeeeenge. Var slik i starten av kuren, men det stabiliserte seg. |
25-01-11, 12:08 | #7 |
Juniormedlem
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!
Men hvordan er det med vektnedgangen din da da? Jeg har veiedag i dag og har kun gått ned 0,8 kg. Innmari snålt. Forrige uke gikk jeg ned 3 kg. Satser på at jeg kan skylde på mensen, for jeg ligger nesten på det mørkeste på stixen. |
25-01-11, 13:42 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
|
Wow, det er jo masse ned! Den første uka slipper kroppen overflødig vann som karbohydratene har fått kroppen til å holde igjen. De fleste går ned 1-2 kg vann første uka, noen mindre og noen mer. Etterhvert sies det at det er best å gå ned 2-4 kg i måneden som vil si 0,5 til 1 kg i uka. Jeg står stille i tre uker for så å gå ned i en uke og så står det stille i tre uker igjen. Ca i alle fall. Det er så mye som har innvirkning på vekta. Vannstand, tarminnhold, syklus +++. |
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC |
25-01-11, 21:18 | #9 |
Juniormedlem
|
Hehe, jeg vet jeg ikke skal stresse! Det hadde bare vært deilig å sett at pila på vekta vrei seg laaaangt mot venstre, for jeg er fremdeles bittelittegranne skeptisk. Jeg er overhodet ikke dehydrert i hvert fall. Drikker uendelige antall halvlitersglass med vann og farris hver dag. Jeg har målt rett før jeg legger meg (jeg var i ketose samme kvelden som jeg startet kuren faktisk). Nå ser det ut som om mensen gir seg også etter 12 (!!) dager. |
26-01-11, 22:54 | #10 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 52
|
Jeg gikk også ned mye i starten, så bare litt, et større jafs, og nå står jeg stille. Men det er sånn kroppen er. 0,8 kg er HELT ok!!! |
29-01-11, 16:00 | #11 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg. Bare sånn for sikkerhets skyld. |
29-01-11, 17:00 | #12 |
Juniormedlem
|
Jeg hadde nok gjort det, hvis dette var første gangen jeg opplevde noe sånt. Men greia er at før jeg fikk spiral, så var dette helt standard i min verden. Jeg blødde mye, og jeg blødde lenge (tre uker på det lengste). Jeg ble tatt blodprøver av i.f.t. evt. graviditet/spontanabort også. Til og med gynekologen syntes det var helt greit, men mente jeg kunne ha nytte av hormonspiral. Jeg var der i august til sjekk med ultralyd (skrekkelige greier ), og absolutt alt var da i sin skjønneste orden. Mensen har sluttet nå, så jeg avventer til evt. neste runde. |
29-01-11, 23:51 | #13 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!11 dager synes jeg høres litt lenge ut... Har du tatt kontakt med legen? Mest sannsynlig er det vel hormonene som prøver å stabilisere seg! |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egen versjon |
30-01-11, 14:16 | #14 |
Juniormedlem
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!
Ja, det har du helt rett i. Men som du kan lese av svaret mitt over innlegget ditt, så var dette helt standard for meg før (i ett års tid etter at jeg tok keisersnitt faktisk). Hadde to leger og en gynekolog på "saken" over flere måneder, men selv om to-tre uker med store blødninger var mye, så var det ikke så veldig gærent heller (gynekologen løftet ikke på et øyebryn engang). F.eks. kan muskelknuter gi store mensblødninger, fikk jeg vite, men jeg har ingen ting unormalt i underlivet mitt. Og siden mensen stabiliserte seg veldig fint med hormonspiralen (har hatt den i snart 14 mnd. nå), så føler jeg veldig på at dette skyldes ketolysekuren. Har ikke blødd på flere dager nå altså. |
30-01-11, 15:29 | #15 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!Dette har jeg sett mange eksempler på her inne, og jeg har opplevd ca det samme selv. Min menssyklus var ikke mye å trakte etter i utgangspunktet med nidagersblødninger som gjerne tenderte til å være kraftige, for ikke å snakke om pms-helvete og vondter. Etter mye rot og tull i blødningene første halve året på lavkarbo, så stabiliserte alt seg helt, og i dag har jeg sparsomme blødninger i ca fire dager, knapt pms og smerter. Bliss! |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
30-01-11, 15:48 | #16 |
Juniormedlem
|
Se der, ja! Det er et svar jeg trykker til mitt hjerte!! Nå har jeg introdusert meg selv her inne som "hu med mensen", så jeg håper det fins potensiale for forbedringer for meg også. |
30-01-11, 15:55 | #17 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Haha, vil du skifte nick, kanskje? . |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
30-01-11, 16:01 | #18 |
Juniormedlem
|
No way! Jeg er da kvinne nok til å stå for mine utsagn og menstruelle problemer! Jeg ser absolutt poenget med å få kroppen og hormonene i balanse, så lenge spiralen får lov å fungere, og jeg slipper å ende opp med flere unger. |
Emneord |
hormonspiral, ketolysekur, langvarig, menstruasjon |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mensen= ut av ketose? | siri0109 | Spørsmål og svar | 9 | 09-06-10 16:41 |
Stix og mensen | hell81 | Spørsmål og svar | 8 | 12-02-10 16:00 |
Mensen | Annhild | Spørsmål og svar | 2 | 13-10-09 10:27 |