Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
05-04-11, 09:16 | #26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Grattis med hår!!! |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen |
05-04-11, 10:50 | #27 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)
Ja, nå har jeg jo smørt det utover to tråder, ikke minst!
Takk! Håper det ikke er pur innbildning. Jeg savner så inderlig det håret jeg hadde inntil det begynte å ramle av ... Det var tykt, blankt (vel, det er det faktisk fortsatt) og hadde litt tyngde på seg, sånn at jeg ikke fikk fjærsveis bare av å gå i motvind. Jeg husker fortsatt hvordan det var å ta rundt det, dra det ut fra under gensere og jakker, og hvordan det falt mot ryggen. Sukk! Nå lar jeg håret vokse også, jeg er litt lei av å ha det til typ midt på halsen, som jeg har hatt i minst to år nå, og om det ikke blir tykkere er det i grunn ikke så kledelig med mer enn skulderlangt. Så jeg krysser fingra og masserer til krampa tar meg! Jod er jo uansett SÅ viktig for håret! Progesteron skal visst også rette opp i det der. Det er jo liksom et friskhetstegn det å ha bra hår! |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
05-04-11, 10:50 | #28 |
Supermoderator
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Herregud så mye jeg kan skrive om hår! Ja, jeg er litt obsessed ... |
05-04-11, 21:44 | #29 |
Seniormedlem
|
Asså, det er liksom poenget mitt, at som pasient står du fritt til å si ja eller nei behandling. Man trenger virkelig ikke å gjøre som legen sier, dersom man skal ha noe særlig samarbeid, derimot, må man nesten fortelle hva man gjør istedet.
Har ved flere anledninger satt håret fast inne i paraplyen, fordi litt vind skaper nok turbulens til at alt håret svever rundt hodet |
05-04-11, 21:48 | #30 |
Supermoderator
|
Ja, jeg er jo klar over det! Mange ganger har jeg ikke giddet å krangle, og har kasta opp til flere penicillinresepter med en gang jeg kommer ut døra. Det jeg mer tenker på er om det viser seg å være nødvendig, eller om legen ikke er så imponert over alle disse "alternative" tiltakene jeg har satt i gang. Leif Ims, f.eks, er jo både berømt og berykta har jeg forstått, også hos en såpass alternativttenkende dame som Willumsen. Men igjen, jeg skal ikke gnure så mye på det her nå i forkant, og heller dra til Sandvika i orverimorra med et åpent sinn!
Hoho! Vind er katastrofalt for håret. Hårspray FTW! |
05-04-11, 22:02 | #31 |
Seniormedlem
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Å nei du! Hårspray og jeg er ikke venner, her er det sydvest som gjelder. |
05-04-11, 22:20 | #32 |
Supermoderator
|
Haha! Skjønner. Jeg har hår som ikke er særlig lettlurt. Så jeg må variere mellom tre sånne leave in volumegreier når det er nyvaska, og jeg må variere mellom håspray og hårdpudder og to typer voks, sånn en uke om gangen. Ellers gjennomskuer håret hele opplegget, og straffer meg med å ligge helt flatt inntil hodet og se stusselig ut. |
05-04-11, 22:39 | #33 |
Seniormedlem
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Det kan vel ikke gjøre noen forskjell. |
05-04-11, 23:03 | #34 |
Supermoderator
|
Eller som å slikke et sykehusbekken. Ikke at jeg noengang har gjort det. Men med noen dråper stevia så klarer jeg å drikke det uten å holde pusten, hvilket er litt vanskelig når stort sett alt av væske setter seg fast i halsen. |
11-04-11, 09:37 | #35 |
Utforsker
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Hvordan gikk det hos endokrinologen, Photobscura? |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat |
11-04-11, 10:10 | #36 |
Supermoderator
|
Ja ... Åh, jeg har ment å oppdatere her, men har ikke kommet så langt. Det var en forvirrende time forsåvidt. Men jeg skal ta en oppsummering senere i dag, jeg lover! Er også et par ting jeg lurer veldig på etter møtet. |
11-04-11, 18:23 | #37 |
Seniormedlem
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Struma betyr bare at du har hevelse foran på halsen, noe du vel har rapportert at du har. |
11-04-11, 19:09 | #38 |
Supermoderator
|
Ok. Det som jeg jo har nevnt før, og som jeg ble så overrasket over (i forhold til at formen ikke er noe bedre) er at de siste stoffskifteprøvene viste et mye lavere tsh og et mye høyere ft4 enn sist gang ... Jeg vet jo ikke så mye før jeg får tatt den ul-en. |
11-04-11, 19:23 | #39 |
Supermoderator
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Ok. Det hadde jeg glemt, men det var jo et av symptomene jeg lista opp, tørre øyne. Jeg kan per i dag ikke bruke kontaktlinser, for det er som å ha barberblader på øynene. Leste meg opp på struma igjen nå, mf, glemmer så fort. |
11-04-11, 19:23 | #40 |
Supermoderator
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Ja, det ble langt, men jeg håper jeg klarte å få det til å henge sammen ... |
11-04-11, 19:27 | #41 |
Supermoderator
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Jeg tok "jodtesten" igjen i går, forresten. Var bare en svak gul flekk igjen av det hjertet jeg tegna på armen min med pipetten i går, så kroppen trenger vel i tilfelle fortsatt jod. |
11-04-11, 19:49 | #42 |
Seniormedlem
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Næmmen, jeg synes jeg kan diagnostisere dust helt herfra?! |
11-04-11, 19:56 | #43 |
Utforsker
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Takk for det lange referatet, Photobscura! Det gjør det jo bare mer interessant. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat |
11-04-11, 20:09 | #44 |
Supermoderator
|
Ja, takk. Du har rett! Det var et litt skuffende møte, men jeg prøver i alle fall å tenke positivt, at jeg får tatt den ul-en. Og det var et godt råd å maile Ims og høre hva han tenker om det. |
11-04-11, 20:16 | #45 |
Supermoderator
|
Takk! Har selv stor nytte av å få skrevet alt som skjer "av meg", og kunne få tilbakemeldinger. |
11-04-11, 20:18 | #46 |
Supermoderator
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Og, jeg vet ikke hva det er, føler bare for å nevne det. Jeg har hatt UVANLIG mye leamus i kroppen i det siste. Særlig rundt øyet. Slitsomt! |
11-04-11, 21:38 | #47 |
Supermoderator
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Nå har jeg lest de første to kapitlene i "Og så skal du ikke stille spørsmål", og jeg sitter altså her og griner ... Det er så mye å kjenne seg igjen i, og kanskje det begynner å synke et par ting inn her etter den endokrinologtimen. Jeg tror dette var akkurat det rette tidspunkte å lese boka på! |
12-04-11, 00:20 | #48 |
Seniormedlem
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Klem fra meg , i hvert fall!! |
12-04-11, 00:22 | #49 |
Seniormedlem
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Symptom!! |
12-04-11, 01:27 | #50 |
Supermoderator
|
Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)Det første jeg gjorde var jo å lese opp alle symptomene mine som jeg hadde med i notatet jeg har skrevet på over lengre tid, og han noterte han også, og alt var kosher til jeg tok fram de aller nyeste prøverresultatene mine. Men men. Jeg tar en ting om gangen! |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|