Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
07-03-13, 19:59 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2011
|
Lavkarbodiett uten østrogen/melkehormonerNå har jeg begynt på diett igjen. Jeg er på moderat lavkarbo fordi dette funker best med magen og overskuddet. Men jeg sliter med uren hud og tenker å droppe alt av meieriprodukter og produkter som inneholder østrogen. Da tenker jeg på melke-og-soyaprodukter. Melk har jo høye doser hormoner i seg (og kan være kreftfremkallende mener forskere, men hva er ikke kreftfremkallende=). Soyamelk er varmebehandlet og dermed inneholder det farlige stoffer som dannes med proteinene. Rå soya tror jeg går fint, bønner osv. Men hva er det igjen for meg å spise? Kan jeg spise vanlig smør da? Jeg inkluderer ost eller melk i noe jeg lager hver dag. Melk i kaffen, feks. Noen som har erfaringer? |
Min kostholdsfilosofi: lindberg tror jeg |
07-03-13, 20:12 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
|
Sv: Lavkarbodiett uten Ostrogen/MelkehormonerSmør, kokosolje og kokosmelk må vel gå helt fint. Mange her som spiser melkefritt( mange beholder smøret om de ikke er melkeproteinintolerante) og det går så fint. |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 |
08-03-13, 10:28 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
|
Sv: Lavkarbodiett uten østrogen/melkehormonerKanskje du kunne orientere deg i retning Paleo?
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ny på lavkarbodiett | kitekatt | Spørsmål og svar | 14 | 26-10-11 00:55 |
Lavkarbodiett | Solveig62 | Lavkarbo generelt | 7 | 12-04-11 23:22 |
Lavkarbodiett | Larsen77 | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 2 | 15-12-09 10:49 |
Lavkarbodiett? | annama | Lavkarbo generelt | 16 | 13-07-09 12:22 |
Østrogen og vektnedgang | Photobscura | Spørsmål og svar | 17 | 28-02-07 20:12 |