Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-03-04, 10:16 | #1 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
|
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen!Nå har jeg spist mye fett i 14 dager (Udo's Choice, Kokosolje, rapsolje, tran, meierismør) men jeg ser ingen forandringer i huden. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
14-03-04, 11:12 | #2 |
Supermoderator
Alder: 54
|
Det ser ut tom du får nok fukt/fett-pleie innvendig, men du skriver ikke noe om hva du bruker som smørning utvendig. Bruker du noen form for hudpleieprodukter i det hele tatt?
14-03-04, 11:23 | #3 |
Ikke flink, men god...;-)
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Jeg ville ha fulgt Fedonistens råd her, om jeg var deg gv - dette kan hun! |
Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? |
14-03-04, 11:24 | #4 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Dette er et problem du har hatt fra før?
14-03-04, 11:45 | #5 |
Supermoderator
Alder: 54
|
Tilgi meg HP - men NEI NEI NEI!
14-03-04, 11:53 | #6 |
Systemutvikler
|
Det er bare å be om et produkt uten det...
14-03-04, 13:24 | #7 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
(Bjeff!)
14-03-04, 13:29 | #8 |
|
Jeg bjeffer i kor med Lise! Når man har satt seg nøye inn i noe, og ser hvor viktig det er, kan det for andre synes som fanatisme! Jeg TIPPER at noen synes det er fanatisme å ikke kunne ha sukker i et krydder også, men for den som kan noe om hva sukkeret gjør med en, så blir det en viktig sak å være konsekvent i. Bjeff-bjeff-bjeff-bjeff. Damene vinner denne diskusjonen HP, bare gi deg! |
14-03-04, 13:42 | #9 |
Administrator
Alder: 68
|
Jeg kan ikke noe som helst om dette her - støtter meg til andres ekspertise, men dine symptomer hørtes veldig ut som en slags eksem. Jeg har noe som dukker opp fra tid til annen, trodde det var psoriasis, helt til hudlegen tok prøver. Det er en form for "seboreisk et eller annet eksem" (sorry hudlegen var dansk og jeg skjønte ikke bæret av hva hu sa - skrifta var også legeaktig...). Har det i "sommerfugl området" i ansiktet, dvs. panne (og en cm eller to oppover i hodebunnen), neserygg, øvre kinn - i tillegg til flekkvis her og der, midt på ryggen (akkurat der en ikke når frem sjøl for å klø eller smøre) og på leggene. Har fått kortisonsalve som jeg ikke liker å bruke, - ihvertfall ikke i ansiktet. har brukt Fungural salve og sjampo. Sjampoen koster over 100 kr for 2 dl, og den skal virke i 3-4 minutter før den skyldes ut. Legen sa jeg samtidig skulle "klappe" skummet runt i ansiktet...... hmmm......Vel det hjelper det, men ikke på resten av kroppen. Salven hjelper ikke.... Vanligvis blir man bedre når det er sommer og sol, men mine blir verre.... Har prøvd en krem som het noe som a-derma et eller annet, den skule være nallgod men hjelp ikke. Nå prøver jeg en jeg har fått av hudpleier: Palitra Vit A hver kveld + Palitra Hyalo (fuktighet) morgen og kveld. Kjenner du til disse Fedonisten ??? Neste gang jeg skal til legen for å ta blodprøver/hudprøver skal jeg sjekke om det er noen nye ting jeg kan prøve. Min mor har Lupus og noen av hennes kremer har faktisk hjulpet, - selv om prøvene mine vise negativt for Lupus sist.......
14-03-04, 13:54 | #10 |
|
Nå sitter jeg og leser nyeste Mat&Helse (nr 3-2004), der det står om en mann på 56 år har blitt fri for sin forferdelige psoriasis etter nesten 40 år. Behandlingen? Vivatap vannforbedrer! Han renser altså drikkevannet sitt - det er det hele. Koster ham 60 kroner i måneden. Vivatap er en "tepose" med kitosan, skjellsand og korallalger, som renser og beriker vannet. Vivatap stabiliserer pH på 7,5 som er normalverdi, fjerner 100% av fri og bundet klor, fjerner 100% av E-coli og bedrer smaken på vannet. |
14-03-04, 13:59 | #11 |
Systemutvikler
|
Enhver alternativ terapi med aiatiske røtter vil nok si at eksem i huden er symptom på en forurenset tarm. Så den optimale løsningen vil jo være å få renset igjennom tarmene sine.
14-03-04, 14:01 | #12 |
Systemutvikler
|
At rent vann betyr enormt mye er det ingen tvil om!
14-03-04, 14:05 | #13 |
|
Har du "inside-information"??? Står da veldig overbevisende i bladet, om effekt etter 14 dager, og med en periode uten Vivatap kom psoriasisen tilbake. Men kanskje jeg er naiv...? |
14-03-04, 14:20 | #14 |
Systemutvikler
|
Effekt etter 14 dager har med vannet å gjøre ja.. Men for mange med en sykdom som dette så vil det å gjøre noe med tilstanden, eller bare det å gjøre noe som er bra for helsen sin ha en positiv innvirkning på flere aspekter i livet deres.
14-03-04, 14:31 | #15 |
Seniormedlem
Hvor: Langt Nord
|
Har nå bare erfaring med atopisk eksem,eller barneeksem.Man skal jo liksom vokse det fra seg,de fleste hvertfall,hører nok til den uheldige delen.Har brukt sterke steroidkremer og tatt solbehandlinger,det har vært så ille at knehasene har vært så sår at jeg ikke har klart å gått! Har alltid hatt eksem og kommer alltid til å ha det.Det er lenge siden jeg har tatt allergitest,men da viste den at jeg var allergisk mot pelsdyr(særlig katt og kanin),jordbær,kakao,hvetemel,timotei. Nå har det seg slik at jeg er veldig glad i dyr og unngår de ikke,har hund selv.Spiser jo sjokolade(særlig når jeg sprekker)Og jordbær er jo kjempegodt som kos!Men noe reseptbelagte kremer fra legen har jeg ikke brukt på ett år,for han er så utrolig hoven.Har ikke vært så plaget med slike kraftige utbrudd,men ser et sammenheng med sinnstemning og utbrudd..Hver gang jeg får en kneik eller er deprimert blir halsen og ansiktet flammende rød og sårt,ingenting av det jeg har hjemme av kremer funker da.Tror at kostholdet har mye å si når det gjelder huden,ja. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
14-03-04, 15:45 | #16 |
Jeg lever som en løve
|
[quote=Fedonisten]Det ser ut tom du får nok fukt/fett-pleie innvendig, men du skriver ikke noe om hva du bruker som smørning utvendig. Bruker du noen form for hudpleieprodukter i det hele tatt? |
14-03-04, 15:53 | #17 |
Jeg lever som en løve
|
Har ihvertfall hatt trøbbel med hodebunnen så lenge jeg kan huske. Ser ut som det har spredd seg til ørene. |
21-09-09, 20:26 | #18 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
|
Sv: Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen!
Dette her har jeg også innimellom. Men dette har trolig ikke noe med kosthold å gjøre. Kan godt være sebore som det heter (nille). Dette har jeg hatt i flere år og mamma har det også. Det er en "sykdom" som du ikke blir kvitt. Noen får mer enn andre. Jeg vet at mamma har det i hodebunn og i ansiktet, mens jeg har det bare i hodebunn og ganske mildt i ansiktet. Jeg får det da i noen områder som er de samma hver eneste gang i hodebunnen. Det er som flass, men det kommer i "klumper" som det er veldig lett å pelle av som flak. Ofte får hvertfall jeg sår etter jeg peller det bort også. Før sleit jeg veldig med tørr hud i t-sonen også. For hodebunnen anbefaler jeg sterkt selukos shampoo som fås kjøpt på apotek, ikke kremformen. Denne koster ca 60 kr om jeg ikke tar feil og varer en stund. Anbefaler da å bruke den 2-3 ganger i uka. Når du bruker den regelmessig så går dette bort etterhvert, men IKKE slutt å bruke den selvom, det kommer bare tilbake. Angående ansiktet ville jeg gått til en hudpleier i en hudpleie salong. IKKE parfymeri altså. Kjenner flere stk som er hudpleiere og som eier salonger så har litt peil! Anbefaler da sterkt å be om dermalogica. Dette er det absolutt beste merke, og ja det er nok litt dyrt, men når du ser forskjellen tror jeg ikke noen noengang vil gå tilbake til noe annet. Du kan også få kjøpt det billigere på sider som strawberrynet.com. Men anbefaler å kjøpe hos hudpleier først da hun ser ann hvilken type du trenger. Jeg bruker special gel cleanser som den heter og en krem som heter active moist om dere vil kjøpe det billig først og satser på det virker. Disse to sammen er suuper mot tørr hud og kremen forhindrer også at du får kviser. Dette er hvertfall noe av det jeg vet! |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egenkomponert |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|