Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 01:16   #5576
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40170 om jeg har gjort dette riktig så finner du februartråden her

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 03-02-11, 01:24   #5577
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk Anarko. Fant den visst Ikke så god å se ting. Tror kanskje det er på tide å lalle??

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-02-11, 08:55   #5578
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Da blir den alt for lys på meg! SKikkelig fluoriserende. Men jeg har en ekstremt god mineralfoundation, og den dekker akkurat passe utenpå, uten at det blir lysende.

Da har du nok fått feil concealer eller feil farge til din hud. Kan også være at foundation ikke matcher concealer. Fargen på concealer skal være litt lysere enn resten, men det er viktig å blende godt. Min erfaring her i landet er at svært mange av disse snuppene som selger makeup ikke har noe særlig peiling og det reflekterer seg i deres egen makeup ofte. Jeg får svært ofte feil farge på foundation (for mørk eller for gul) for de ikke kan det. Her i landet henger desverre "brunkrem"-begrepet igjen ennå. Dessverre kan disse selgerne heller ikke så mye om å legge produktene riktig og klarer dermed ikke å opplyse kundene om riktig måte og gjøre ting på.

HVilken mineralfoundation har du? Du bør sjekke hva som er i den for i mange slike blir det brukt Bismuth oksid som er et veldig billig fyllmateriale, det er et tungmetall (riktig nok ikke giftig) og det kan irritere både hud og slimhinner. Gir i tillegg en diskokuleeffekt eller det som selgerne kaller en naturlig glød. Det finnes mineralsminke uten bismuth.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-02-11, 11:42   #5579
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når det er snakk om sminke, så vil jeg anbefale å ta en tur til en Make Up Store-butikk. Jeg har alltid fått super service der og har alltid blitt fornøyd med produktene. De viser hvordan man skal legge sminken og gir tips. En gang skulle jeg ha noe til å dekke over de blå ringene mine, og så ble jeg anbefalt en foundation i stedet. Den dekker så bra at jeg kan bruke den under øynene.

Make Up Store holder sminkekurs også. Ring butikken, eller stikk innom. De har både gruppekurs og privattimer. Nærmeste butikk for meg er 120 km unna, så jeg har ikke vært på noe sminkekurs. Men jeg har lyst.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 03-02-11, 16:19   #5580
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Når det er snakk om sminke, så vil jeg anbefale å ta en tur til en Make Up Store-butikk. Jeg har alltid fått super service der og har alltid blitt fornøyd med produktene. De viser hvordan man skal legge sminken og gir tips. En gang skulle jeg ha noe til å dekke over de blå ringene mine, og så ble jeg anbefalt en foundation i stedet. Den dekker så bra at jeg kan bruke den under øynene.

Make Up Store holder sminkekurs også. Ring butikken, eller stikk innom. De har både gruppekurs og privattimer. Nærmeste butikk for meg er 120 km unna, så jeg har ikke vært på noe sminkekurs. Men jeg har lyst.

Hehehe spørs nok hvilken butikk det er og hvem som jobber der, anbefaler ikke den her i Stavanger i hvertfall. Ble sminka der er en gang, for å få sota øyne. Jeg så f... meg ikke ut, hadde i tillegg til alt rundt øynene, øyenskygge langt nedover kinna. men det varierer selvfølgelig og man må bare prøve seg frem.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-02-11, 20:46   #5581
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

I posen med strikketyet du brukte sist.

Jeg trodde det, men de var bare str3

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Da har du nok fått feil concealer eller feil farge til din hud.

Touche Eclait finnes vel bare i en farge såvidt meg bekjent? Gjorde hvertfall det da jeg kjøpte den (bruker den visst litt for sjelden...)
Foundationen min er helt safe. Jeg er veldig sensitiv på produkter og har tidligere nesten bare kunnet bruke Max Factor, siden den ikke inneholder noen tilsetninger. Men så oppdaget jeg MAC mineralsminken, og den er genial. Er superfornøyd. Og fargen er riktig. Jeg kan triksene med å teste det, og slipper ikke de damene innpå engang før jeg vet sjøl hva jeg skal ha.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-02-11, 20:55   #5582
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en venninne som sliter med det motsatte av meg, hun klarer ikke å legge på seg. Hvordan stiller det seg med lavkarbo i forhold til dette? Hun spiser mye sukker, og det er vel ikke helt bra uansett om man vil gå opp eller ned.

Noen ideer og forslag?

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-02-11, 20:56   #5583
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Jeg har en venninne som sliter med det motsatte av meg, hun klarer ikke å legge på seg. Hvordan stiller det seg med lavkarbo i forhold til dette? Hun spiser mye sukker, og det er vel ikke helt bra uansett om man vil gå opp eller ned.

Noen ideer og forslag?

Lavkarbo er vektregulerende, det vil si at undervektige vil gå opp i vekt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-02-11, 20:57   #5584
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har ingen konkrete forslag men lavkarbo skal jo være vektregulerende, ikke slankende, så det kan vel hende at hun hadde lagt på seg med lavkarbokost.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 03-02-11, 21:21   #5585
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trodde det, men de var bare str3

Touche Eclait finnes vel bare i en farge såvidt meg bekjent? Gjorde hvertfall det da jeg kjøpte den (bruker den visst litt for sjelden...)
Foundationen min er helt safe. Jeg er veldig sensitiv på produkter og har tidligere nesten bare kunnet bruke Max Factor, siden den ikke inneholder noen tilsetninger. Men så oppdaget jeg MAC mineralsminken, og den er genial. Er superfornøyd. Og fargen er riktig. Jeg kan triksene med å teste det, og slipper ikke de damene innpå engang før jeg vet sjøl hva jeg skal ha.

tror jeg skal dra til parfymeri usminket og ta med meg den foundation jeg bruker og kosten min. så må det vel gå ann og finne noe bra. får klæse og styre så skal det bli bra tilslutt(sist gang jeg var i parfymeri hadde jeg med meg bomull og sminkefjerner)

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6)
Gammel 03-02-11, 21:35   #5586
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk takk LineJM og Carisma, da skal jeg bringe dette videre.

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-02-11, 22:33   #5587
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Touche Eclait finnes vel bare i en farge såvidt meg bekjent? Gjorde hvertfall det da jeg kjøpte den (bruker den visst litt for sjelden...)


Touche eclat ble i sin tid lansert i 3 fargenyanser og finnes nå i 6 nyanser så kanskje du bør vurdere om du trenger en annen farge??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-02-11, 22:37   #5588
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Touche eclat ble i sin tid lansert i 3 fargenyanser og finnes nå i 6 nyanser så kanskje du bør vurdere om du trenger en annen farge??

Jeg har aldri sagt jeg er misfornøyd med fargen jeg har. Men den ser mye bedre ut under foundationen, for da slipper man at den reflektere for mye lys som er et velkjent problem med disse. Bare google navnet så ser du at mange diskusjoner handler om at man ikke kan ha denne på og bli fotografert f.eks. Det problemet forsvinner ved å legge den underst. Og den dekker som den skal. Forøvrig lærte jeg å legge den på denne måten av markedskonsulenten for YSL, så da antar jeg at jeg ikke bryter for mange regler ved å gjøre det, selv om noen tydeligvis mener det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-02-11, 22:50   #5589
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har ikke sagt hva du skal gjør og ikke gjøre jeg, kan stå på huet når du sminker deg for min del men jeg synes ikke nødvendigvis at det er en god ide som alle bør gjennomføre. Jeg bare påpekte at den finnes i flere farger og at jeg og mange med meg har på diverse kurs lært at denne skal legges oppå foundation. Syntes bare det måtte nevnes siden det var andre også her inne som spurte om dette, så får jo bare folk prøve seg frem og finne det som passer de best Ingenting å være grinete for det

Jeg har også blitt fotografert (både av profesjonelle fotografer og amatører) uten at jeg har hatt problemer med at jeg blir for lys under øynene, har kanskje ikke hatt på nok jeg da

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 03-02-11 kl 23:00.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-02-11, 22:59   #5590
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

tror jeg skal dra til parfymeri usminket og ta med meg den foundation jeg bruker og kosten min. så må det vel gå ann og finne noe bra. får klæse og styre så skal det bli bra tilslutt(sist gang jeg var i parfymeri hadde jeg med meg bomull og sminkefjerner)

Ikke så dumt det, er enklere å få riktige nyanser da. Touche eclat er ikke den concealeren som dekker mest, jeg trenger heldigvis ikke å dekke så mye under øynene jeg trenger bare å lysne området litt. Så jeg legger foundation på først også bruker jeg denne og dytter på litt rundt øyet. Ei venninne av meg sliter med skikkelig mørke ringer og hun sverger til Glo minerals under eye concealer. Jeg har funnet meg en ny favoritt og det er Armani foundation/concealer, tror det er et parfymeri i Oslo (Bogsatadveien?) som har det merket.

Men ta deg en tur på et parfymeri og få testet litt forskjellig, kan jo være en fordel og prøve om du tåler de forskjellige merkene også (er jo dyre greier). Er mange rare ingredienser i make up. Lykke til, håper du finner noe du kan bruke og blir fornøyd med

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-02-11, 23:34   #5591
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hehehe spørs nok hvilken butikk det er og hvem som jobber der, anbefaler ikke den her i Stavanger i hvertfall. Ble sminka der er en gang, for å få sota øyne. Jeg så f... meg ikke ut, hadde i tillegg til alt rundt øynene, øyenskygge langt nedover kinna. men det varierer selvfølgelig og man må bare prøve seg frem.

Jeg har bare fått god hjelp når jeg har vært på den i Stavanger.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-02-11, 07:50   #5592
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette er sikkert et veldig teit og rart spørsmål, MEN:
Noen som har peiling på symptomene på en blærekatarr? x)
For i det siste har jeg måtte løpe veldig mye frem og tilbake på do, for det har virket som at jeg har drukket kjempemye og må på do, selv om jeg ikke har drukket mye vann/væske den dagen.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 04-02-11, 07:57   #5593
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, det kan jeg fortelle deg! . Det svir gjerne litt nedentil, særlig når man tisser, de gangene man faktisk får det til. Det er ganske typisk at det føles som om man må på do uten at det kommer noe som helst, og så er det heller ikke så uvanlig at man lekker litt ...
Gå til legen, det er en kjapp urinprøve for å påvise blærekatarr, og lett å fikse med antibiotika. Ellers er mye gjort ved å få i seg nok vann, og et meget godt tips om man føler man er på vei til å få en blærekatarr eller urinveisinfeksjon å ta tranebær i en eller annen form. Jeg har tranbærkapsler, f.eks, de funker veldig bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-02-11, 08:04   #5594
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Dette er sikkert et veldig teit og rart spørsmål, MEN:
Noen som har peiling på symptomene på en blærekatarr? x)
For i det siste har jeg måtte løpe veldig mye frem og tilbake på do, for det har virket som at jeg har drukket kjempemye og må på do, selv om jeg ikke har drukket mye vann/væske den dagen.

Høhø, sist jeg hadde blærekatarr var symptomet at jeg trodde jeg skulle dø av tissetrang hvert tredje minutt. Så om det er såpass, kom deg til legen og sjekk.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 04-02-11, 08:04   #5595
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Dette er sikkert et veldig teit og rart spørsmål, MEN:
Noen som har peiling på symptomene på en blærekatarr? x)
For i det siste har jeg måtte løpe veldig mye frem og tilbake på do, for det har virket som at jeg har drukket kjempemye og må på do, selv om jeg ikke har drukket mye vann/væske den dagen.

Det er _ikke_ behagelig å tisse for å si det sånn! Så lenge den ikke er veldig kraftig kan det være bare litt ubehagelig, men hos meg blir det veldig raskt blod i urinen og jeg har flere ganger opplevd å ha så vondt når jeg tisser at jeg slår hodet i veggen for å overdøve smerten så jeg holder ut... Jadda. Når du hører noen si at det føles som å tisse piggtråd så har de helt rett. Men det kan vøre ubehagelig lenge før det går så langt altså.

Har du mistanke om uvi så stikk på legekontoret med en urinprøve (helst morgenurin), om det drøyer for lenge kan det gå til nyrene og det vil du garantert ikke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 04-02-11, 08:24   #5596
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jaaa ... Hehe, jeg glemte å nevne det med at det kan gjøre temmelig vondt å tisse også .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-02-11, 08:34   #5597
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da tror jeg at jeg kanskje har fått det:P
Får ringe og bestille meg legetime til over helgen!

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 04-02-11, 08:39   #5598
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Da tror jeg at jeg kanskje har fått det:P
Får ringe og bestille meg legetime til over helgen!

For sent!
En UVI venter ikke. Den kan bli svært behandlingstrengende i løpet av timer!
Kom deg til legen i dag! Helst NÅ!
Med urinprøve!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-02-11, 09:48   #5599
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og i mellomtiden, drikk MASSE vann! Har du tilfeldigvis tranebærsaft eller kapsler tar du det også.
MASSE VANN!!!!


__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf
Gammel 04-02-11, 09:55   #5600
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

For sent!
En UVI venter ikke. Den kan bli svært behandlingstrengende i løpet av timer!
Kom deg til legen i dag! Helst NÅ!
Med urinprøve!

Jeg har desverre ingen mulighet til å komme meg til legen i dag, pga jeg jobber utenfor byen og ikke har bil.
Men skal ringe og få en hastetime mandag morgen, det er desverre det tidligste jeg kan skaffe meg det :/

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no