Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-09, 17:39   #1
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Er det 100% sikkert at man er i ketose når ketostixen slår ut på rosa/lilla?...
Og er det noen regel for hvor mange måltider man må ha om dagen for å holde seg der? Jeg er veldig mye mett på denne kuren her, og klarer ikke alltid å få i meg så mange måltider, ofte går det laaang tid imellom... Er det dumt?

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 17:47   #2
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider..

jeg sliter litt med det samme. Pluss det der med regningen, det er jeg jammen ikke sikker på.

Noen som vet om man MÅ ta tablettene til mat? for ikke alltid jeg klarer 4 måltider....

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 18:48   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Får man utslag på sticksen, er man i ketose., men det betyr ikke nødvendigvis at du går ned i vekt, bare at du forbrenner fett.

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!

Tablettene må ikke tas til mat, men mange får problemer med magesmerter og kvalme/oppkast om de tar dem på tom mage!

Det viktigste er å få i seg nok fett og ca 15 karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:10   #4
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Fatter ikke at dere blir mette.....Jeg er sulten nesten hele tiden....*nemlig*

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:16   #5
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Jeg spiser bare tomåltider om dagen nå, har rett og slett ikke lyst på mere.
Spiser lunch i 12 tia (står opp rundt 10) lager da mat på rundt 5-6 karber også lager jeg middag i 5-6 tia og da bruker jeg opp de resterende karbene der.
Jeg er mett hele dagen etter det, og får jeg lyst på noe eller blir sulten så lager jeg bacon og/eller ost litt uttpå kvelden.
Men jeg sliter med og få i meg nok fett så tar ei skjei med cocosa på kvelden, prøver og finne MCT olja men finner ingen apotek i tr.heim som har jo, eller fant et men de var tom, og ene apoteket hadde aldri hørt om det engang.

Jeg tar ikke tabl. med måltid alltid, frokost tabl. tar jeg med bare vann så kun lunch og middags tabl. som blir tatt med måltidet :-)
Mener det står i boka så lenge stixen slår ut da forbrenner du fett..

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:17   #6
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Adelaide, her.

Fatter ikke at dere blir mette.....Jeg er sulten nesten hele tiden....*nemlig*


Har du akkurat starta eller?
Jeg starter på uke 3 i morra og jeg var sulten heeeele tiden første uka, følte jeg spiste og spiste...

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:04   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

Mener det står i boka så lenge stixen slår ut da forbrenner du fett..

Jada, du forbrenne fett så lenge det er utslag på sticksen.

Men det er ikke sikkert det er kroppsfett du forbrenner. Kan jo være det fettet du har spist den dagen!
Ketoner blir det uansett og sticksen vet ikke forskjell!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:08   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Adelaide, her.

Fatter ikke at dere blir mette.....Jeg er sulten nesten hele tiden....*nemlig*

Da spiser du for lite fett og proteiner!
Såpass enkelt!

Det er ikke alltid så lett i begynnelsen, men går seg til etter hvert.
Da jeg hadde første runde i fjor, var jeg kjempesulten en ukes tid og plutselig orket jeg ikke spise opp fokosten min som jo hadde vært ca like stor hele tiden.

Det morsomste er at det "holdt" seg også i de periodene jeg har spist mer høykarbo. Magenmålet mitt har blitt mindre, rett og slett!

Når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:14   #9
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Jeg spiste også masse de første dagene, men nå (på dag fire og fem) har jeg slitt med å få i meg særlig i det hele tatt.

Ang. ketose så måtte jeg bare prøve selv nettop. Har ikke spist siden elleve i dag og da egg og bacon med bittelitt salat. Slo ut på 50 nå da, og jeg har drukket bra med vann i løpet av dagen

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:16   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Husk at utslag er utslag!

Og at noen av oss ikke får utslag ved mens og eggløsning uten at vi har falt ut av ketose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:02   #11
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Så dvs at så lenge man er i ketose og stixen blir rosa, så er man innenfor de karbene man skal ha pr. dag?

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:03   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Smultsmurfen, her.

Så dvs at så lenge man er i ketose og stixen blir rosa, så er man innenfor de karbene man skal ha pr. dag?

JA

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:12   #13
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

JA

Hurra hurra!!!! Har vært redd jeg har fått i meg for mye karber, men stixen er jo på 50/lilla, så da kan jeg jo ta det helt med ro og kose meg videre

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:46   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Smultsmurfen

Så dvs at så lenge man er i ketose og stixen blir rosa, så er man innenfor de karbene man skal ha pr. dag?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

JA

Nei ! Nei ! Nei ! det betyr det IKKE !

Det betyr at man er i ketose, og i snitt går de fleste ut av ketose ved rundt 35 karber pr dag. Noen allerede rundt 25, men mange kan være i ketose når de spiser så mye som 40-50 gram karber eller fler pr dag.

Uten at du teller vet du ikke hvor mye karber du får i deg. Spiser du etter ketolysekuren skal du ligge rundt 15 karber pr dag. Ikke under, men du kan godt ligge litt over uten at det spiller så stor rolle. Erfaringen viser at man bør ligge et sted mellom 15-20 +/- (noe Torkil også sier).

Fargen på stix spiller ingen rolle. Slår den ut er du i ketose.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:50   #15
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Da får jeg ta frem vekta da.....

Takk for oppklaringen Nille!!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:22   #16
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nei ! Nei ! Nei ! det betyr det IKKE !

Det betyr at man er i ketose, og i snitt går de fleste ut av ketose ved rundt 35 karber pr dag. Noen allerede rundt 25, men mange kan være i ketose når de spiser så mye som 40-50 gram karber eller fler pr dag.

Uten at du teller vet du ikke hvor mye karber du får i deg. Spiser du etter ketolysekuren skal du ligge rundt 15 karber pr dag. Ikke under, men du kan godt ligge litt over uten at det spiller så stor rolle. Erfaringen viser at man bør ligge et sted mellom 15-20 +/- (noe Torkil også sier).

Fargen på stix spiller ingen rolle. Slår den ut er du i ketose.

Hva om må får i seg under 15 karber pr dag...? Hva kan det ha å si for kuren?
Enkelte dager sliter jeg max å få i meg mat...er ikke sulten og som om maten vokser i munnen på meg.

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 18:39   #17
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Hva om må får i seg under 15 karber pr dag...? Hva kan det ha å si for kuren?
Enkelte dager sliter jeg max å få i meg mat...er ikke sulten og som om maten vokser i munnen på meg.

Hvis jeg har fått med meg dette, så skal man helst på 15. Ikke under, og ikke over. Noen må litte granne over for å gå ned i vekt. Men et par karber fra eller til er greit. Stemmer dette?

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 20:18   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Hva om må får i seg under 15 karber pr dag...? Hva kan det ha å si for kuren?
Enkelte dager sliter jeg max å få i meg mat...er ikke sulten og som om maten vokser i munnen på meg.

Hvis du spiser for lite kan du risikere at kroppen oppfatter det som at den sulter. Den vil da spare det den kan, den setter ned forbrenningen og samler ofte vann. Den går med andre ord på sparebluss for å klare seg med "lite". Resultatet blir at vekta står stille. Eller i verste fall kan den gå opp. For noen kan det skape problemer med forbrenningen senere også.... Dette er ingen sultekur. Det er viktig å få i seg nok næringsstoffer, spesielt de tusenvis av enzymer, mineraler etc som grønnsakene sørger for.

De fleste går like godt ned på 20 som på 15 karber pr dag. Men Torkil sier han måtte sette en grense et sted og da ble det 15 fordi noen må så langt ned for å komme i ketose.

De som ikke veier og regner nøye med hva de spiser ligger erfaringsmessing mye høyere i karber enn de tror. Dvs. de tror de spiser 15 men ligger høyere. Det er etter min erfaring bedre å ligge høyere enn lavere enn 15

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 20:31   #19
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Takker for svar! Regnet ut her en dag hvor mye karber jeg hadde fått i meg den dagen, da kom jeg til 10...
Kanskje jeg bør spise litt mindre protein og øke på med litt mere karber....og regne oftere ut hvor mye karber jeg spiser per dag.

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:43   #20
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Jeg er på slutten av min uke 2, og er fortsatt sulten.....Men til vanlig er jeg ikke noe frokostmenneske, så mitt første måltid var som regel i ti-elve tiden på formiddagen. Nå er jeg sulten når jeg våkner og sulten når jeg legger meg.....
Men vi er vel forskjellige, og det er egentlig ikke overraskende at jeg er blandt de som IKKE får de positive virkningene....

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:55   #21
tipp
Juniormedlem
 
tipp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hjemme
Alder: 29
Innlegg: 16
tipp er på en erverdig vei

Sv: Å være i ketose, ang ketostix og måltider

Opprinnelig lagt inn av Adelaide, her.

Jeg er på slutten av min uke 2, og er fortsatt sulten.....Men til vanlig er jeg ikke noe frokostmenneske, så mitt første måltid var som regel i ti-elve tiden på formiddagen. Nå er jeg sulten når jeg våkner og sulten når jeg legger meg.....
Men vi er vel forskjellige, og det er egentlig ikke overraskende at jeg er blandt de som IKKE får de positive virkningene....

Vet ikke om det er noe i det, men det virker som at før jeg klarte å få nok fett i maten så holdt sulten seg. Men etter at jeg klarte å øke fettmengden så virker han nesten ikke sulten.

__________________


tipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg fortsatt være i ketose nå? cilemora Lavkarbo generelt 4 20-08-09 17:42
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 13:14
Hva vil det si å være i ketose ? Nille Spørsmål og svar 0 06-09-05 20:14
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no