Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-08, 08:36   #1
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte

Jeg har nå gått på ketolysekuren i 9 uker og har tilsammen gått ned 5,2 kg. Ikke noe kongetall, men så lenge det går nedover er jeg fornøyd

Jeg startet kuren sammen med sambo, han har i løpet av disse ukene gått ned over 10 kg. (urettferdig.....hehe) Nå har han hoppet av kuren, noe som betyr at jeg vandrer alene på veien mot målet. Kjenner det var litt demotiverende, for det var SÅ godt å gjøre dette sammen med noen.

Forleden hadde jeg en sprekk der jeg puttet litt for mye karbo i munnen, og nå er utslaget på sticksen borte. Var ikke så lett å "holde seg" når det plutselig kom masse fristelser inn i huset - før det har det egentlig gått veldig greit. I og for seg var det greit å karbe litt, for jeg ble faktisk skikkelig dårlig etter å ha spist, så det frister ikke til gjentakelse.....

Men - nå frykter jeg litt for fortsettelsen. Jeg savner fellesskapet her hjemme. Vi har også en cøliaker i huset, slik at det blir litt tundvindt med matlagingen, men det går jo. Vi er også definitivt ofre for tidsklemma slik at det rett og slett ikke er tid til å prioritere maten slik vi burde. (vi er begge fulltidsstudenter, har 3 barn hvorav en baby på 5 mnd og vi bor 125 mil unna alt av familie)

Ja....vet ikke helt hvor jeg vil med det jeg skriver, jeg trenger bare litt backup tror jeg

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:30   #2
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte...

Denne Panterpia er litt kjent ja

Men du har vært flink, håper du klarer å fortsette, tiltross for litt bratte bakker på veien

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 10:39   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte...

Dette klarer du! Stå på!

Det er flere her som er den eneste i familien som spiser ketogent og de lager ikke noe ekstra til resten av familien - unntatt det at de serverer ris/pasta/poteter til de andre og har på litt mer fett til seg selv.

Planlegging er alfa og omega og jeg skjønner godt at det kan bli mye stress med flere barn og en cøliakier.
Jeg leste et godt råd en gang, og det var å lage ferdig middagen for neste dag på ettermiddagen/kvelden. Da er det bare å varme opp maten neste dag og det er ikke noe stress.
Selv om ikke mannen din spiser ketogent mer, så håper jeg at han støtter deg og backer deg opp.

Lykke til, dette går bra

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 15:03   #4
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte ...

Jupp. Det gikk den veien høna sparket det - jeg ramla av kuren. Jaja.

Men: Jeg starta opp igjen for 3 uker siden, 3 kg. tyngre enn da jeg ramla av, og i skrivende stund har jeg 1 kg. igjen før jeg er nede på det jeg var da jeg sluttet. Håper jeg denne gangen holder helt i mål.

På sett og vis er det godt å være på lavkarbo igjen, kjenner kroppen er mer i gir og humøret bedre

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 15:17   #5
Nybegynneren
Juniormedlem
 
Nybegynneren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Nybegynneren er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte ...

Jeg synes du har vært veldig flink Jeg er også alene på kuren i heimen, det går seint nedover men som du skrev tidligere - bare det går nedover så er det bra

Lykke til med ny omgang

__________________


Nybegynneren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketosekuren. Start 5 november 2008. Ny start 9 november 2009. Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 16:02   #6
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte ...

Hei og velkommen tilbake

Vet hvordan det er å være den eneste på lavkarbo i familien. Men som nevnt over lager jeg også ofte det samme til alle. Ungene og gubben får tilbehør som jeg ikke spiser i form av ris og pasta osv.

Det å ha en med cøliaki i familien trenger ikke bety mer arbeid hvis du likevel lager mat til deg selv fra bunnen. Vi spiser jo heller ikke mel. Du kan heller berike dette barnets kost med mye mer enn det de fleste andre barn får, i og med at svært mange ferdigprodukter inneholder gluten.

I sauser og supper o.l og ellers over alt hvor du trenger et fortykkende middel (istedenfor hvetemeljevning) kan du bruke johannesbrødkjernemel (inneholder ikke gluten). Det er masse spennende oppskrifter på forumet her som du kan teste ut.

LYKKE TIL VIDERE!!

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 17:45   #7
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte ...

Støtter meg til dere andre her, er i samme situasjon selv..
Men jeg har det vel mer som i ditt første innlegg nå, Panterpia.... Redd for å falle av lasset her.. Ser stadig mer lengtende på andre løsninger som å spise "sunt" og trene mer.... Noe jeg vet av erfaring at bare ikke funker...
Prøver å henge i det... Skulle ønske det bare ikke gjorde såå mye å skeie ut litt (og da mener jeg litt!) da inbiller jeg meg at det hadde gått så mye bedre...

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 17:46   #8
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte ...

Ps. Du har vært kjempeflink som har kommet deg på igjen!!!!!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt hjelp her... cathrine Lavkarbo generelt 2 26-02-08 16:36
Trenger litt hjelp tuttelure Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-11-07 19:04
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 09:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no