Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-10, 13:55   #1
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Jeg ser nå at jeg nesten ikke klarer fler enn to måltider pr dag lenger, for jeg er mett i evigheter!! det er frokost, og dersom jeg spiser lunsj, så orker jeg ikke middag, men middagen er viktig med tanke på sønnen min!! Jeg har prøvd å spise bare litt lunsj, men uansett mengde er jeg like mett til middagstid!

Men vet jo at noen trenger få, og andre mange måltider på denne kuren. Men så kommer spm mitt ; man skal vel ha i seg en viss mengde fett pr dag (hvor mange gram vil dere si?? )
Men når jeg da spiser to måltider pr dag, så kan jeg jo ikke få i meg like mye som om jeg spiste f.eks 4 måltider pr dag..
Må jo innrømme at mitt VELDIG økende vanninntak også gjør at jeg er mindre sulten enn før... Sliter nesten med å få i meg 2-3liter pr dag!! men jeg pøser på med vann så godt det lar seg gjøre!

Eggemelka har jeg fått virkelig sansen for, og der har jeg funnet ut at det helt fint går ann å hive oppi en god dæsj cocosa også, uten at det gjør noen forskjell i smak for meg!!

Noen som har noen tanker å dele med meg om dette??

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:23   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Jeg tenker som så at du ikke skal tvinge i deg noe som helst - ikke tenk på antall gram fett nå i begynnelsen. Litt av cluet er at kroppen skal justere inntaket selv, så lenge du klarer å lese signalene riktig - ved å spise når du er sulten og stoppe når du er mett

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 17:47   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Når du ikke spiser sent blir du sikkert sulten til frokosttid og av den grunn spiser mye. Om du synes det er viktig å heller være sulten til middagstid kan du prøve å unngå frokost for å snu det hele rundt, eller spise litt frokost slik at du blir sulten senere på dagen og kvelden.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 17:57   #4
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

etter at jeg begynte å lytte til kroppen min, dvs kjenne etter om jeg virkelig var sulten, så spiser jeg bare to måltider pr. dag.
På formiddagen og til kvelds. Det største måltidet bør alltid inntaes sist - og helst 3-4 timer før en legger seg.
Dette fungerer perfekt for meg og pass bare på at hvert måltid har sin andel av fettkvote, ja så går dette helt greit.

Eggemelk/kaffelatte (fløte i stedet for melk) er bra å spe på med og smaker godt!!

Lykke til

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:06   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Jeg tenker på fettet som en viss prosentmengde av daglig energiinntak, ikke en fastsatt mengde i gram. Man skal jo virkelig ikke dytte i seg mat man ikke vil ha eller trenger.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:47   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

det var det samme jeg lurte på. Og det var flere som har sagt at jeg MÅ bare spise oftere og heller små måltider. Men utifra det dere sier at det er liksom helt ok å ikke spise så mange ganger? det høres bra ut for jeg er liksom ikke sulten jeg heller. Men går ikke kroppen i sparemodus da? Om det går mange timer mellom mat?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:52   #7
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

det var det samme jeg lurte på. Og det var flere som har sagt at jeg MÅ bare spise oftere og heller små måltider. Men utifra det dere sier at det er liksom helt ok å ikke spise så mange ganger? det høres bra ut for jeg er liksom ikke sulten jeg heller. Men går ikke kroppen i sparemodus da? Om det går mange timer mellom mat?

Jeg har drøftet det der med sparemodus begge ganger jeg har vært hos Soffie Hexeberg, for jeg klarer tydeligvis ikke slå meg til ro med at kroppen ikke sparer på energien. Hun er veldig bastant på at så lenge man ligger over 1200 kalorier for kvinner og 1400 for menn, så vil kroppen forbrenne fett helt fint.

Det samme ble bekreftet i septemberutgaven av Vitenskap og fornuft (VOF) der det var et lengre stykke om typiske nybegynnerfeil ved kostomlegging. Disse kalorigrensene ble anbefalt som et absolutt minste minimum for å unngå at kroppen begynner å spare. Og det vil vi jo ikke

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:28   #8
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Tusen takk for mange gode svar!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 09:27   #9
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Jeg har drøftet det der med sparemodus begge ganger jeg har vært hos Soffie Hexeberg, for jeg klarer tydeligvis ikke slå meg til ro med at kroppen ikke sparer på energien. Hun er veldig bastant på at så lenge man ligger over 1200 kalorier for kvinner og 1400 for menn, så vil kroppen forbrenne fett helt fint.

Det samme ble bekreftet i septemberutgaven av Vitenskap og fornuft (VOF) der det var et lengre stykke om typiske nybegynnerfeil ved kostomlegging. Disse kalorigrensene ble anbefalt som et absolutt minste minimum for å unngå at kroppen begynner å spare. Og det vil vi jo ikke

Det høres bra ut! Men det med kaloriene: skal man telle på de også? Jeg går jo på ketolyse og slik jeg har forstått det så skulle man bare telle på karboene og sørge for å ha nok fet. Skal man telle på kaloriene også? egentlig når jeg tenker etter så vil det jo være nok med kaloriene om man får i seg nok fet? eller?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 09:37   #10
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

etter at jeg begynte å lytte til kroppen min, dvs kjenne etter om jeg virkelig var sulten, så spiser jeg bare to måltider pr. dag.
På formiddagen og til kvelds. Det største måltidet bør alltid inntaes sist - og helst 3-4 timer før en legger seg.
Dette fungerer perfekt for meg og pass bare på at hvert måltid har sin andel av fettkvote, ja så går dette helt greit.

Eggemelk/kaffelatte (fløte i stedet for melk) er bra å spe på med og smaker godt!!

Lykke til

Samme her, etter at jeg begynte å lytte til kroppen min, fant jeg ut at 2 måltider er nok, første måltid blir vel i lunsjtid, er ikke sulten før da, så blir det en litt sen middag med barna, viktig å spise sammen dem da synes jeg å
Spiser egg(speilegg, eggerøre, osteomelett) og bacon + salatblad, agurk, tomat og løkskive til frokost stekt i mye meierismør, holder meg mett i mange timer(godt å slippe å tenke så mye på mat)
Prøv deg frem, så finner du ut av det, lytt til kroppen, den vet

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 12:44   #11
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Det høres bra ut! Men det med kaloriene: skal man telle på de også? Jeg går jo på ketolyse og slik jeg har forstått det så skulle man bare telle på karboene og sørge for å ha nok fet. Skal man telle på kaloriene også? egentlig når jeg tenker etter så vil det jo være nok med kaloriene om man får i seg nok fet? eller?

Nei da, Moogie - du skal ikke behøve å telle kalorier. Jeg la inn svaret for å bare si noe om hva man bør holde seg OVER, i og med du lurte på det med sparebluss.

Du som følger ketolyse skal ha kontroll på karbene. Får du i deg nok fett i tillegg, ordner kroppen resten. Da trenger du ikke telle

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:55   #12
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Funderer litt over fett, antall måltider osv..

oki takk, Sjanten! Nå er det bare å klare å få nok fett i meg om dagen. Lettere sagt enn gjort.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Antall måltider torgn Generell diskusjon 8 11-08-10 13:24
Angående antall måltider og matmengde MAR Ketolysekuren 3 01-07-10 12:16
Antall måltider pr dag. Alouis Ketolysekuren 1 27-05-10 21:37
Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider? Panterpia Ketolysekuren 6 13-09-08 01:17
Antall måltider pr dag? chablis Lavkarbo generelt 7 15-07-05 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no