Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Viste alle dere at linfrøene må ligge i bløt før man bruker dem?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-07, 17:02   #1
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys
Exclamation

Viste alle dere at linfrøene må ligge i bløt før man bruker dem?

linfrøene må ligge i bløt før man bruker dem?
Er det bare jeg som ikke viste det?
Er jeg heeeeelt dum????
Hvorfor står ikke det på pakka da????

I tilfelle det er andre enn meg som ikke viste det:
Kroppen kan ikke fordøye linfrø dersom de ikke har ligget i bløt.
De trenger 2-3 timer i vann før de kan brukes.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 17:11   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Viste alle dere at...

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

linfrøene må ligge i bløt før man bruker dem?
Er det bare jeg som ikke viste det?
Er jeg heeeeelt dum????
Hvorfor står ikke det på pakka da????

I tilfelle det er andre enn meg som ikke viste det:
Kroppen kan ikke fordøye linfrø dersom de ikke har ligget i bløt.
De trenger 2-3 timer i vann før de kan brukes.

Det står ikke på pakka fordi linfrø kan brukes på forksjellige måte. Å bløte dem opp er bare EN av mange bruksmåter. Fordi om vi spiser dem MÅ eller SKAL de ikke nødvendigvis tas opp av kroppen ser du. De er med på å frakte de andre næringsstoffene.

Kroppen kan fordøye linfrø som tygges. Så litt av linfrøene vi har i de andre brødene tas opp. Men JA, du har rett, utygde, ubløtte eller uknuste linfrø går ufordøyd igjennom armen som fiber. Og det er litt av clouet.... Det er derfor vi ikke regner det som karber - nettopp fordi det ikke tas opp av kroppen. Men det er bra for fordøyelsen/transporten av maten vår med fiber i maten.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 17:18   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Viste alle dere at...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det står ikke på pakka fordi linfrø kan brukes på forksjellige måte. Å bløte dem opp er bare EN av mange bruksmåter. Fordi om vi spiser dem MÅ eller SKAL de ikke nødvendigvis tas opp av kroppen ser du. De er med på å frakte de andre næringsstoffene.

Kroppen kan fordøye linfrø som tygges. Så litt av linfrøene vi har i de andre brødene tas opp. Men JA, du har rett, utygde, ubløtte eller uknuste linfrø går ufordøyd igjennom armen som fiber. Og det er litt av clouet.... Det er derfor vi ikke regner det som karber - nettopp fordi det ikke tas opp av kroppen. Men det er bra for fordøyelsen/transporten av maten vår med fiber i maten.

Vil det si at det skal regnes flere karber hvis de har ligget i bløt?


Sist redigert av Distrea : 31-08-07 kl 17:19. Årsak: skriveleif ;)
Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 17:49   #4
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Viste alle dere at...

De kan også knuses for at de skal tas opp i kroppen.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 17:55   #5
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Viste alle dere at...

Hmm. Flott at jeg ikke er SÅ dum da. Men det kunne likevel stått på pakken at de måtte knuses/bløtes for at de skal kunne fordøyes...

NB: Karbo har de ikke i det hele tatt uansett om de er knust/oppblødt.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 01:34   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Viste alle dere at...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Vil det si at det skal regnes flere karber hvis de har ligget i bløt?


Nei - det er ikke det jeg mener. Selv om de ligger i bløt lagres ikke fiber som karber. Men de fordøyes av kroppen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
Mange av dere er på ville veier flap Lavkarbo generelt 75 29-01-06 05:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no