Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ferdige lavkarbobrød til barn

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-11, 20:12   #1
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Ferdige lavkarbobrød til barn

Mann og barn tviholder på brødvanene sine, og vil helst ikke spise annet enn landbrød fra bakeren Jeg har nå tenkt å plante foten hardt ned i bakken (særlig i forhold til barna) for å få redusert på all stivelsen de får i seg. Forsøker å være kreativ på matpakkene, men føler at dette lyse landbrødet ødelegger en ellers sunn og god matpakke. Selvsagt får de smake på alt jeg baker av lavkarborundstykker/-brød/-knekkebrød, men hittil har lite falt i smak. Derfor tenkte jeg at jeg skulle ty til det nest beste - ferdigkjøpte lavkarbobrød. Har hørt at Meny skulle ha noen typer, men hva heter disse og hvor lavkarbo er de EGENTLIG? ALT er jo bedre enn landbrødene

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 20:40   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Hva med Fedonbrødet? Det selger de på Rema.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 20:51   #3
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hva med Fedonbrødet? Det selger de på Rema.

Takk for svar - det der var jo slettes ikke galt! Sammenlignet med vanlig kneip er det jo supert! Er litt engstelig for at Kristian kommer til å nekte siden det har endel hele frø (noen unger er jo litt sære på sånt), men det skal definitivt prøves

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:34   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk for svar - det der var jo slettes ikke galt! Sammenlignet med vanlig kneip er det jo supert! Er litt engstelig for at Kristian kommer til å nekte siden det har endel hele frø (noen unger er jo litt sære på sånt), men det skal definitivt prøves

Hva med å prøve dette:

Skjær to brødskiver i terninger.
Brun terningene på stekepanna.
Pisk sammen 2-4 egg.
Hell røra over brødterningene.
Surr sammen.
Server!

Ungene mine elsker denne omelettvarianten!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:35   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Jeg har også sansen for spisdegslank sin brødmix... den er etter min mening den jeg liker best. Bare bland med vann og stek i ovn

Sjekk ut hamburgerbrødene marjusen postet - de er KJEMPEGODE spesielt til burger (kan lage pølsebrød av de også - bare form de annerledes)! Smaker godt og kan brukes til frokostbrød/"rundstykke".

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:08   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Spis deg slank sin brødmix har jeg sett at flere skryter av - kanskje jeg skal bestille en pakke og prøve

Marjusens hamburgerbrød høres nammers ut, men er litt engstelig for at jeg får samme reaksjon som på den andre lavkarbobaksten jeg har forsøkt å prakke på dem Det smaker jo ikke MEL av det, så jeg må nok kompromisse litt, iallefall i en overgangsperiode. Har laget grove tekaker endel, og disse synes jeg smaker veldig brødaktig - men falt ikke i smak hos ungene Kommer nok ikke helt utenom gjærdeigen, og sånn sett hadde det vært flott å få kjøpt ferdige brød.

Brødomelett høres snadder ut - skal prøves

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:14   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Spis deg slank sin brødmix har jeg sett at flere skryter av - kanskje jeg skal bestille en pakke og prøve

Marjusens hamburgerbrød høres nammers ut, men er litt engstelig for at jeg får samme reaksjon som på den andre lavkarbobaksten jeg har forsøkt å prakke på dem Det smaker jo ikke MEL av det, så jeg må nok kompromisse litt, iallefall i en overgangsperiode. Har laget grove tekaker endel, og disse synes jeg smaker veldig brødaktig - men falt ikke i smak hos ungene Kommer nok ikke helt utenom gjærdeigen, og sånn sett hadde det vært flott å få kjøpt ferdige brød.

Brødomelett høres snadder ut - skal prøves

Bestiller du brødmixen - lag DOBBEL porsjon i vanlig brødform og stek dobbelt så lenge! Ellers blir det litt små skiver Bare så jeg husket og si det så du slipper og finne det ut selv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:19   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Hjemme hos oss spiser alle Fedonbrødet. Snuppa på 19 måneder synes det er knall Det er jo tusen reiser bedre enn vanlig grovbrød i sammensetningen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:26   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Bare et spørsmål angående de Spis-deg-slank brødene: Inneholder de mye soyaprotein? Jeg mener å huske at det var en relativt distink soyaproteinettersmak av de da jeg prøvde dem for drøye 2 år siden, og det er vel ikke bra med for mye soya til barn spesielt ikke små gutter?

Forøvrig syns ikke jeg at SDS brødet var noe godt, egentlig ganske kvalmende. Men det er nok fordi jeg absolutt ikke klarer den soyaproteinsmaken Det er jo mange andre som er fornøyd med det, og kanskje oppskriften og smaken har endret seg i løpet av de siste par årene

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:31   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Nei, for mye soya er vel ikke bra Har bakt noe muffins med soyaprotein (de hadde ikke mandelmel på helsekosten), og disse synes iallefall jeg var gode. Ida (11 år) synes de smakte for mye egg, og Kristian (8 år) synes egentlig glasuren er best på alle typer muffins. Lavkarbo er blitt veldig i vinden, noe som synes godt på vareutvalget på helsekosten i nærheten av oss - stadig utsolgt for et-eller-annet

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:38   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Jeg kommer i hvert fall til å være forsiktig med soya når det gjelder sønnen min, men jeg kommer nok til å gi ham med Fedonbrød etterhvert. Nå takler han ikke korn i det hele tatt, så her går det i Pågen ferdigoppskjært grovbrød. Men så spiser han knapt ei halv brødskive om dagen, så det er ikke så farlig riktig enda

Mandelmel kan du jo lage selv ved å finmale mandler. Blir nesten det samme

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:42   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Bare et spørsmål angående de Spis-deg-slank brødene: Inneholder de mye soyaprotein? Jeg mener å huske at det var en relativt distink soyaproteinettersmak av de da jeg prøvde dem for drøye 2 år siden, og det er vel ikke bra med for mye soya til barn spesielt ikke små gutter?

Forøvrig syns ikke jeg at SDS brødet var noe godt, egentlig ganske kvalmende. Men det er nok fordi jeg absolutt ikke klarer den soyaproteinsmaken Det er jo mange andre som er fornøyd med det, og kanskje oppskriften og smaken har endret seg i løpet av de siste par årene

Finnes ikke soyaprotein, soyaflak er nevnt et stykke ut i ingredienslista

Sitat:

Fiberblanding (loppefrø inngår), Eggepulver, Hampefrø, Solsikkekjerner, Gresskarkjerner, Resistent Stivelse (av mais), Soyaflak, Søtstoff (Erythritol), Linfrø, Sesamfrø, Salt, Bakepulver

Spiste du ferdigbrød - altså frosne ved levering? De liker ikke jeg heller - brødmixen derimot kan jeg steke lengre sånn at brødet ikke blir så bløtt og da synes jeg det er godt - med ordentlig god hard skorpe
Jeg spiste jo de frosne i starten og syntes de var "ok" - men etter brødmixen vil jeg aldri gå tilbake til ferdigbrødene hehe.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:45   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn

Aha, ja da er de jo safe med tanke på soyainnholdet. Jeg smakte bare ferdigbrødet. Jeg fikk av en vennine som gikk på kuren for å vurdere om jeg skulle kjøpe de selv. Det gjorde jeg altså ikke

Men kan det være at de har inneholdt soyaprotein før, for jeg mener bestemt at det var den ettersmaken jeg kjente den gang ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fryse ferdige middager ++ Fruitdrops Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 30-09-10 23:25
Lettvint mat og ferdige produkter for Skaldemans kost Dilly Spis deg ned i vekt med Skaldeman 30 18-07-10 14:21
Ferdige spillelister ? Lava Trening 2 03-05-10 10:42
Flere med som snart er "ferdige"? Ista Ketolysekuren 16 25-10-08 15:00
Jeg skriver denne nå for å få ting litt på det rene, og så er vi ferdige med det. OK? Lollypop! Ketolysekuren 10 16-09-07 21:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no