Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Nytt år og nye muligheter?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 08:23   #101
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

YES! Ned 1,5 kg i dag tidlig (dag 4 - fase 1). Endelig begynner det å skje ting her

I går laget jeg bønnebrownies og det ble utrolig nok ikke så værst! Smaker såklart ikke helt som vanlig, men ikke langt unna altså. Anbefales! Kan poste oppskriften litt senere. Skal definitivt lage det igjen, men da med et par modifikasjoner. Kanskje ha i litt hakkede nøtter osv... Nam!

Suverene Severina: Jeg har ingen av bøkene... Burde kanskje investere i en? Synes liksom jeg har funnet så mye nyttig info på nettet at jeg ikke har følt behovet for boken...

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:25   #102
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Grattis med nedgang!!!

Her er et mattips:

LAKSEWRAP

Dette ble godt, jeg brukte Nannas pizzasnurre deig:

6 egg
1 boks philadelpiaost naturel (jeg brukte med smak)
2ts bakepulver
1-2 ss fiberhusk.

Jeg kjører alt sammen i kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min
så fiberhusken får tykknet røra.
(denne deigen blir nok til 2 stekeplater)


Fyll:
4 laksefileter stekt i folie m salt, pepper, dill og hvitløk

En boks kesam
mange fedd hakket hvitløk
rød paprika
2 vårløk
en rødløk
salt
pepper
dill

Bland dette sammen med laksen.

Jeg stekte deigen i ca 20-25 min, avhenger av ovnen.
Tok den ut og lot den kjøle seg litt. Så smurte jeg lakserøren utover, og rullet den sammen. Det gikk fint og rulle selv om den var kald, og den holdt seg sammen. Jeg pakket den hardt inn i bakepepiret og lot den ligge en stund i det.

Det har vært frokosten min i to dager nå. Var skeptisk først, men denne er knallgod kald.


Jeg fikk litt mye fyll, så lunchen i dag blir lakserøre og kokte egg...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:08   #103
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hørtes veldig godt ut..
Må prøves! Jeg synes alle sånne wraper er veldig greie å ha med til lunsj og på tur.

Jeg har superstøle lår i dag etter styrketreningen mandag men skal på trening rett etter jobb for å prøve å løse opp litt. Løpe litt intervaller i dag

I morgen skal jeg prøve meg på en spinningtime etterfulgt av en ny type time som heter shape. Noen som har prøvd?? Skal visst være litt core og stram opp variant. Hadde vært fint å få strammet opp innen ferien
I år er det ikke noe Floridatur å se frem til men en langhelg med barn og svigerforeldre til London i begynnelsen av Mai og en trondheimstur for å besøke bestisen. Så noe småttri er det å se frem til I trondheim har de en super butikk som heter Carma som jeg skal besøke også..Så da hadde det vært fint om kroppen var tynnere og kontoen tykkere...ikke omvendt iallefall..

Ha en fin dag..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 22:26   #104
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hmm... er det noen her som vet om disse oopsiene kan spises i fase 1? De ser veldig gode ut, og det skrytes så masse av de Er vel kanskje mengde/type ost som avgjør om de kan spises, men hvor mange kan man evnt. spise om man bruker philadelphia light el. lignende? *sikle sikle*

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 07:35   #105
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei igjen alle sammen! Takk for mange fine matforslag. Supert å hente ideer her inne. Jeg vet desverre ikke hva oopsie er, KarboMamma, men vil gjerne høre mer om det hvis det er noe godt.

anette76: Så flink du er å trene! Jeg trener Zumba og litt styrke og vurderer å trappe opp til 3 dager i uka. Må komme i brudekjoleform og spesielt overarmer er jo veldig blottlagt i en sånn kjole. Her henger det og slenger litt overalt så litt oppstramming er ikke helt feil.

Her går dagene sin vante gang. Jeg er i fase 2 og har innført lavkarbo-brød, all-bran og yoplait. Litt lettere å planlegge dagen nå. Jeg tror ikke jeg har gått så mye ned denne uken i og med at jeg gikk opp litt da jeg innførte karber igjen. Men det kommer nok etterhvert.

I går kveld ble jeg plutselig ekkel i magen og etter det hat jeg hatt diare ved jevne mellomrom. Aner ikke hva det kommer av. Mild omgangssyke?? Prøver meg på jobb så får vi se hva som skjer. I morgen er det veiedag.

Ha en super torsdag! Nå er det snart helg!

  Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 09:19   #106
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Oopsie er en eggebasert "brøddeig". Ser veldig enkelt ut - tror det kun er 4-5 ingredienser - og det brukes til ALT! Pizzabunn, hamburgerbrød, kake, toast...

Mer info og bilder her---> http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 09:26   #107
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei!

Jeg bruker disse pizzasnurrene på fase 1.. de inneholder jo bare egg, philadelphia (jeg bruker light) og finerhusk. Lurer om man kan bruke Cottage Cheese... det kan jeg teste, da sparer man jo litt kalorier kanskje.

I går ble dagen sånn:
Frokost: Laksewrap
Lunch: Pizzasnurrer
Middag: Thaikylling med stekt jukseris (blandet med hakket hvitløk og sjarlottenløk) bambus skudd, babymais og brokkoli

Trening: Step, styrke og høypuls (halvtime av hver)

Fy: 4 brendte mandler... SKJERP DEG!!!!!

Dagen i dag startet med laksewrap igjen.. nå er ukens frokost ferig og jeg må lage ny. Må ha noe som er klart for flere dager. Hva pleier dere ha til frokost? Omelett funker fint for meg..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 09:34   #108
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Oopsier kan helt klart spises i Fase 1. Det har iallefall jeg gjort
Synes det er deilig å ha noe å ha pålegg på av og til liksom.
Skal definitivt prøve meg på laksewrap varianten til Victory i helgen. Jeg er veldig glad i fisk så det må jo være midt i blinken

I dag er det nydelig vær hos meg , sola skinner men det er kaldt. Maratonprogram i dag men så er det snart helg da så da klarer man vel å gi litt ekstra.. he he. Ett barn på skitrening mens det andre er på svømming , så skal jeg bare levere dem hjemme og så blir det trening på mor.
Usikker på hva jeg skal ha til middag???!!!!

Jeg har innført litt bær i kosten denne uken , og det er veldig deilig..

Ha en flott torsdag!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 09:49   #109
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hvordan bær bruker du? Jeg savner blåbær noe helt sinnsykt...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 10:51   #110
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Jeg bruker mest bringebær lite karber i dem , men jeg har spist noen få blåbær også. Sikkert ok det. Står jo i boka at bær er ok i fase 2

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 12:06   #111
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Med det opplegget jeg kjører om dagen er det lang vei til fase 2... hehe... Godt greit hitil i dag da, salat fra kantina akkurat inntatt.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 12:52   #112
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Her er forresten oppskriften på oopsiene:

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"
Stekes på 150 grader i 25-30 min.

Skal lage en dobbel porsjon i kveld tenker jeg. Begynner å bli bittelitt lei egg/omelett til frokost,lunsj OG kvelds!!

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 20:58   #113
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

I dag sprakk jeg littegrann. Spiste 2 biter pommes frites og hadde griljermel på svinefileten. Skulket langspinningen til og med! Men det er jo ikke verdens undergang. Føler ikke at det er verre enn at jeg kan evt. ta en dag ekstra eller to på denne fasen. Frokost og lunsj går jo greit, men med kresen unge og mann blir middagen litt ødelagt.
Men nå er helgen snart her igjen, og godt er det! Litt lettere å lage to middager da.
Tror jeg har lyst til å prøve og lage en SB-vennlig thaisalat for det er så sykt godt! Noen gode råd til hva jeg kan bruke i stedet for gulrot og grønn papaya?
Er forresten grønn papaya tillatt?

Har hverfall store planer om å kjøpe masse reker og ha mitt egne lille rekebord! :

De der oopsiene; Hva smaker de? Er det veldig eggesmak på de? Kan de brukes til taco?

Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:57   #114
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Har du oppskrift på Thaisalat?
Kan jo putte i paprika i diverse farger kanskje? Sukkererter...

Oopsiene smaker ikke egg akkurat, men litt svampete kanskje..? Skal ikke uttale meg så mye, er lenge siden jeg lagde de, syns det er lettere med lapper, finns masse forskjellige oppskrifter, og bedre også. Og man trenger ikke skille eggehvittene.
Begge funker sikkert glimrende til taco. Vet det finnes en pannekake her et sted som folk har brukt til tortilla, men har desverre ikke link eller oppskrift..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 07:48   #115
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Da har jeg laget oopsie. Det smaker ikke egg... det smaker vel egentlig ingenting!? Jeg brukte naturell philadelphia og krydret ingenting. Neste gang skal jeg ha i en god del urter tenker jeg. Jeg prøvde de både som pizzabunn og "brødskive" i går og må si at å legge pålegg på var det som funket best for meg. Som pizzabunn ble det alt for soggy, for det er som noen nevnte, litt svampete.

MEN oppskriften er jo superenkel og er et kjempebra utgangspunkt for eksprementering. Tenkte jeg skulle prøve å lage en skikkelig sjokoladekake av den (skal i bursdagsselskap i morgen og er så sær at jeg tar med meg egen mat ).

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 08:23   #116
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Da er det endelig helg igjen
Denne uken føler jeg har gått veldig bra , trent 3 ganger og spist fornuftig mat. Stort sett fase 1 ting ispedd litt bær Tror det funker bra for meg jeg. Var i svømmehallen med datteren min på tirsdag (hun går på svømmeskole så jeg slipper å bade) og der møtte jeg ei venninne som jeg ikke har sett på ett halvt år... og hun hadde nesten blitt halv Gått ned 24 kg hadde hun! og hun strålte! Da øynet jeg ett lite håp jeg også..he he
Min vekt viste iallefall ned 1 kg denne uken og det er jeg fornøyd med

Helgen blir rolig for min del tror jeg. I kveld blir det kos med min søte familie. Barnas favoritt er korslaget så vi vitter benken foran og spiser popcorn ( ikke jeg). Lørdag skal vi passe "lillebror" på snart 2 år hele dagen. Kos Lørdag kveld blir det lavkarbo tapas med venner

Ha en fin helg alle sammen.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 09:11   #117
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

God fredag!!

Høres ut som du har planlagt en koselig helg Anette! Og grattis med 1 kg! Neste uke håper jeg det er min tur.
Blir hyttetur her i helgen, og jeg gleder meg skikkelig. Bare slappe av med bok og badstue.... ski er med, så jeg slipper vel ikke unna der.

Maten vet jeg ikke, blir en overaskelse i kveld, og lørdagen er ikke helt planlagt enda. Men det skal være lovlige ting, og denne helgen er det IKKE lov med vin. IKKE lov! Nå bare MÅ jeg komme meg inn i noen gode vaner, så håper jeg klarer og få en akseptabel helg. Jeg sliter med helgene må jeg innrømme altså.

Jeg har laget denne snickerkaken da:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32354
Gleder meg til den.

Jeg byttet ut kjeks med nøtter i bunnen:
100 gram mandler
ca 150 gram peanøtter som hakkes sammen
Og jeg tok mye mindre søtning, her må man bare smake seg til i nøtteblandingen tror jeg, for det avhenger jo av søtningen også. Men splenda er veldig søtt.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:11   #118
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Ser ut som dere har hyggelige helger foran dere Jeg sliter også med lysten på et glass vin i helgen. Det er liksom kosen til mor og far i huset når barna er i seng. Hvor mye ødelegger man egentlig med et lite glass? (Får vel holde meg unna).

Da har jeg laget sjokoladekake i morgentimene. Er i barselpermisjon og har masser av tid til å kokkelere og eksprementere

7 egg - separert
1/2 ts bakepulver
2 dl natreen
2 ts vaniljeessens
3 ts sterk kaffe
1 dl solsikkeolje
1/2 ts havsalt
3 ss kakao
1/2 boks mager kesam

Sett ovnen på 180 C. Pisk hvitene og bakepulver stivt. Bland eggeplommer og de øvrige ingrediensene og bland det godt sammen. Hvelv hvitene forsiktig inn i røren og hell det over i en springform (23 cm). Stekes midt i ovnen ca 45 minutter (ta pinnetesten).

Akkurat nå står den i kjøleskapet og godgjør seg, men jeg tok en liten smakebit og det smakte HIMMELSK! NAM!

Minuset er: Kaken holder ca 2500 kcal og rundt 200 karber (grovt regnet minus eggene).
Plusset er: En deilig kake som kan spises i fase 1!

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:13   #119
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Jeg har laget denne snickerkaken da:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32354
Gleder meg til den.

Jeg byttet ut kjeks med nøtter i bunnen:
100 gram mandler
ca 150 gram peanøtter som hakkes sammen
Og jeg tok mye mindre søtning, her må man bare smake seg til i nøtteblandingen tror jeg, for det avhenger jo av søtningen også. Men splenda er veldig søtt.

Åååh, den skal jeg prøve meg på en dag!

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:21   #120
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Spennende sjokoladekaka de også!

Her er en annen snickersversjon:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38193
Litt mindre smør i toppen, men er erstattet med fløte da, så er vel hips om haps.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:35   #121
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Fredag og helg, det blir deilig

Det er inne KM i fotball i helgen, så da blir det å ta med minstemann og se på storbebrødrene spille, koselig det.
Er mer spent på hvordan det blir med spising da... Får ta med meg pizzasnurrer i vesken

anette76: skal prøve ut de nøttemuffinsene i helge, har ikke laget de enda. Kos deg med venner og tapas i helgen!

Ilderen: jeg ville ikke ha brukt de oopsiene til taco, synes de blir for svampete og for meg fungerer de best som snacks, med vaniljedråper i røra. Men det er jo smak og behag
Ville nok heller ha laget lavkarbo tortillalefser, men vet ikke om disse kan brukes i fase1...

KarboMamma: hva er bønnebrownies? Oppskrift?


Dette skal jeg spise i dag

Meksikansk kyllingsuppe
Dette er verdens aller beste suppe. Har du god tid en dag og skal kose deg er dette en sikker vinner

4 løk
1 chilli (eller pulver)
3 fedd kvitløk
1 l vann
2 buljongterninger
1 glass medium tacosaus
1 boks hakkede tomater
3 kyllingfileter +++

Hakk opp løk, kvitløk og chili. Freses i olje i panna/gryten.
Tilsett vann og buljong. Kok opp og tilsett tacosausen og tomater.
Tilsett så kyllingfilèene og kok alt 1-2 timer.
Denne skal egentlig spises med tacochips, creme fraiche og ost i tallerken deretter suppe. Men kutter du chipsen smaker det minst like godt!
Jeg bruker ekstra lett creme fraiche
Nam nam……


Ha en super helg alle sammen!

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:47   #122
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

c@th68: Det høres nok litt rart ut, men man bruker altså bønner i baksten! Har helt glemt at jeg skulle legge ut oppskriften så da kommer den altså nå - noe forsinket.

Bønnebrownies

- 1 boks sorte bønner (skylles godt)
- 1,6 dl usukret kakaopulver
- 2 ss kaffe
- 3 egg
- 0,4 dl vann
- 2 ss creme fraiche (lett)
- 1 ss solsikkeolje
- 12 ss natreen el. lignende
- 15 dråper vaniljeessens

Finmal bønnene med stavmikser eller lignende. Ha i resten av ingrediensene og bland godt. Hell røren i en liten form (jeg brukte den minste ildfaste formen jeg har) og stek midt i ovnen på 180C i ca 30 minutter. La den hvile en god stund på rist før den deles i 8 stykker. Kan fryses, og er like god opptint


Den kyllingsuppen virket snadder *notere*

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:52   #123
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Kyllingsuppen hørtes HELT nydelig ut!!! Jeg har blitt helt gal etter supper... den skal lages. Man kan jo lage osteknekkis i stedenfor tortillachips.
Ta osteskiver legg de på bakepapir og kjør de på full guffe i micro, ca 1 min pr skive. Godt med disse ferdigskivete Kavli, særlig jalapeno varianten, men også godt med plain lettost også, denne kan man krydre som man vil.... skikkelig dig "potetgull".


Brownines med bønner da! Rareste jeg har hørt! Hehehe... Men ting skal da ikke være uprøvd..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 20:41   #124
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Har ikke vært innom på noen dager - men her var det mange gode oppskrifter!

Jeg lagde nøttemuffins her om dagen - og de var kjempegode, og så lettvint å lage! Brukte riktignok en boks tine kremost naturell, fordi jeg ikke gadd raspe ost , men det ble også godt.
Har brukt de som "brødskiver", spiste tre stk til lunsj i dag med hhv. løvtynn salami og osteskiver på. Namnam.
Tenkte ellers at det må gå an å putte litt søtt i de - og vips er det kaker! Evt og litt vaniljessens el. for smakens skyld.

Er ingen stor suppefan, men den chilisuppen kan man vel bare lage litt tykkere så blir det gryte - og DA snakker vi mat for meg og .

Supert at dere gidder legge ut oppskrifter - blir litt lei av SB-boka, trenger litt ny input.

Har ellers fått trent et par ganger denne uka - veldig godt fornøyd med det. Håper at det gjør susen ifht. vektnedgang. Har forresten ikke vært helt kosher mht fase 1, ettersom jeg har spist appelsin både i går og i dag, og i går tom druer... Men jeg kjenner at jeg trenger det.

Noen nevnte vin og helg.... min store svøpe og. Nå har jeg riktignok bestemt meg for at januar skal være hvit - men iallfall på fase 1 Må jeg holde meg unna. Og den blir åpenbart ganske lang for min del.

Har forresten en suppe (!) oppskrift jeg og - veldig enkelt og lettvint, grei hverdagsmiddag syns jeg.

Brokkolisuppe
I brokkoli (bruker gjerne en sånn plastpakket greie man kjøper i butikken. Kan helt sikkert bruke blomkål likeså godt, jeg har også hivd oppi chili og annet grønt i kjøleskapet som begynner å bli litt for guffent til å spise som det er).
vann + melk
1-3 buljongterninger av kylling
1 pk tine kremost m pepper (eller sånn ost som er rullet i pepper)
evt en rømmeskvett/youghurt/matfløte/kesam, man tager hva man haver.

Grønnsaker kokes møre i vann (drøy halvliter). Knuses med stavmikser, så tilsettes buljongterninger, osten, evt. melk. Kokes opp og smakes evt. til med pepper/en dash tabasco ol. Til slutt rømme/kesam whatever, kjappt oppkok og voila - ferdig!

I morgen blir det mc-donalds - skal innløse en julegave for to småttiser . Får vel holde meg til salat, tenker jeg, vet av erfaring at en diger burger etter nokså rigid lavkarbo kun resulterer i full mage og kvalme.

håper dere alle får en fin helg - og at kiloene fortsetter å forsvinne!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 21:10   #125
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

KarboMamma: Takk for oppskrift, høres merkelig ut med bønner i "brownies", hehe, men jeg skal absolutt teste det ut Bare lurer på en ting, sorte bønner, hva slag bønner er det? Kan ikke si jeg har lagt merke til det i butikken, jeg bruker Kidney- eller salat/grytebønner.
Kyllingsuppen er virkelig god!

Victory: osteknekkis i er nok ikke dumt i suppen, det må jeg prøve

Suverene Severina: Det går fint ann å bruke mindre vann i suppen, har gjort det selv et par ganger. Men den blir jo også ganske fyldig når du har i raspet ost og cf
Den er skikkelig god, både mann og de to største barna elsker den. bare minsten som får noe annet, den blir for sterk for han, da jeg bruker hotsaus i.
Brokkolisuppen skal definitivt testes! Blir nok litt blomkål i også, da jeg elsker brokkoli og blomkål

Supert at dere legger ut oppskrifter! Man har lett for å lage det samme om og om igjen....

Så må jeg bare si at jeg synes virkelig dere er flinke til å trene!!
Jeg har kun gått noen turer med hunden og burde sparkes ut av sofaen snart

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no