Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Nytt år og nye muligheter?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-11, 23:43   #126
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Fristerinner! Sjokoladekaker, brownies og muffins! Har jo ikke noe annet valg enn å teste ut alt dette.
Har hørt om de bønnebrowniene, folk flest smaker ikke forskjell på de og vanlige!

Har ingen nøyaktig oppskrift på thaisalaten for alle som skal prøve å vise meg hvordan man lager den, tar det på øyemål og på gefülen.


1 grønn (helst mørk) papaya, skrelt og strimlet (bruker sånn strimleskreller fra tupperware, men rivjern går bra)

1 gulrot, skrelt og strimlet
et par cherrytomater delt i 2

et par aspargesbønner delt i 3-4 biter

et par salatblad grovt oppkuttet (jeg syns hjertesalat passer best)

2-4 fedd hvitløk (etter smak og behag)

2-4 små chili (de minste, også etter smak og behag)

2 lime delt i båter

ca 1 ss fiskesaus (kan bruke salt)

2-3 ts palmesukker (regner med man kan bruke sukrin)

1 neve usalta peanøtter


Ha hvitløk, chili og lime i morter og støt det godt. Tilsett så alt det andre og bland godt.
Det vil legge seg væske i bunnen, er valgfritt om man vil helle det av eller ikke. Jeg gjør det ikke. Lar salaten gjerne "marinere" i det. Jeg syns det er veldig godt med kokt scampi oppi også

Ja, papaya og gulrot er jo ikke noe å ete på nå.. Paprika var lurt! Lurer på om jeg skal teste med reddiker og agurk også. Kanskje bønnespirer og hodekål? Dette blir nok en helg for eksperimenter.

God helg da, folkens!

Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 10:02   #127
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Lang, lat søndag på meg i dag. Mannen på jobb og tenåringen på hyttetur.
Ettersom det er vinter og ganske bra vær burde jeg vel gått på ski - men det er lite snø, og jeg har ikke helt fått foten for skigåing i vinter. I fjor gikk jeg en del (iallfall til å være meg), men ikke i år.

jeg skal dog dra på trening etterpå, selv om verken timen eller instruktøren er min favoritt, så går det greit. Også tenkte jeg å lage nøttemuffins igjen etterpå

Bønnebrownies må jeg absolutt prøve, men er det ikke mye karber i bønner? Jeg har trodd at man skal være forsiktig med det i fase 1, fordi det - selv om det er sunt - altså er mye karber i de.

Et annet spørsmål: søtningsmiddel. Jeg har en pakke splenda i skapet - er det like bra(dårlig) som natreen og andre søtningsmiddler? Ser jo at den (splendaen altså) igrunn er full av karber, men bruker jo ikke akkurat enorme mengder av det hvis jeg søter noe.

ha en fortsatt fin søndag!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:27   #128
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hadde veiedag i dag og det går sakte men sikker nedover.
Forrige helgs utskeielser satte jo sitt preg, men nå har de ekstra 1.3 kg. det utgorde, forsvunnet.
Men, til helgen er det skitur med jobben til mannen min og jeg må si at jeg ikke har lyst til å skeie ut med noen ting, for da er jeg jo tilbake der jeg startet og det begynner jeg å bli lei av

Er jo en utfordring når vi skal bo på hotell fra torsdag til søndag...
Lurer på om jeg skal ringe hotellet og be om en diabetes meny, blir ikke det noe av det samme?
Blir litt dumt å si at jeg ikke skal ha noe som inneholder sukker, det er jo litt mere enn det dietten går ut på..... eller hva synes dere?
Greit å ta litt rødvin, for jeg har tenkt å kose meg litt
Men det er forskjell på å stå stille og å gå opp 2-3 kg. på 4 dager, som jeg fort gjør hvis jeg spiser sånn mat som de serverer der. Argh, what to do

Helgen gikk veldig greit i forhold til mat, jeg hadde pizzasnurrer og mandelkjeks i vesken, var jo i hallen og så på fotball i 3 timer på fredag, 5 timer på lørdag og 3 timer på søndag.

Eksprimenterte litt på den pizzasnurrerdeigen, lengter etter en skikkelig pizzabunn, synes fortsatt at det meste blir litt for bløtt og "eggete"...
Begynner nå å nærme meg den optimale pizzabunndeigen.
Målte selvfølgelig ikke opp...., men brukte:
2 egg
1 boks First Price smøreost (150 g)
1 ts bakepulver
1 ss fiberhusk
ca. 2 ss bakemiks
ca. 4 ss fibrex
ca. 20 mandler
La mandler og fibrex i blenderen, så det ble som mel og blandet alt sammen. Måtte bruke en slikkepott m olje på for å smøre ut deigen på stekeplaten og for å få den så tynn som mulig. Stekte den deretter som pizzasnurrdeigen, kanskje litt lenger. Det ble en veldig god pizzabunn, ganske fast og litt "grov", synes jeg, den beste jeg har smakt hittil (og jeg har nok prøvd de fleste som finnes innen lavkarbo)

I morgen er det Sverigetur med mamma, skal shoppe inn masse kyllingfilet, karbonadedeig, fibrex, hermesetas, brus osv.

Ha en fin mandag alle sammen og måtte vi få en bra uke i kampen om kiloene som skal bort!

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:47   #129
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Ja da var helgen over og jeg er fornøyd med hvordan den har gått
Fredag hadde vi taco , lørdag tapas og søndag pizza. Vi har vært supersosiale i helgen og det er jo alltid koselig da. Vin , tapas og koselige venner på besøk lørdag resulterte i masse latter og gode historier. Søndag tilbragte vi i slalombakken med en annen venmnefamilie. Moro! Har ikke kjørt slalom på flere år men fy flate så gøy det var. Passe støl i muskulaturen også men vel verdt det.
I dag er det power på programmet , fiskekaker med ratatouille til middag og skikarusell med barna
Føler jeg har masse energi om dagen og det er deilig. Får surfe på den bølgen en stund og trene det jeg kan denne uken. Mannen er litt på reise denne uken men noe skal jeg nok få til.

Ha en strålende mandag alle sammen.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 15:36   #130
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Nok en helg over! Fredag lagde jeg helstekt svinefilet helt på egenhånd for første gang. Den ble perfekt bare for å skryte litt av meg selv. Skikkelig digg med blomkålmos og brokkoli. På lørdag ble det pizza. Og for en overraskelse det var; Lavkarbopizza er jo faktisk mye bedre enn vanlig pizza!

Har det veldig godt i dag, for jeg gikk ned 2 kg forrige uke. DVS 5 kg totalt i fase 1. Da var avgjørelsen om å hoppe på 2. fase var ikke vanskelig i det hele tatt. Så i går bakte jeg en variant av Ingers rugbrød. Hadde ikke fin sammalt hvete, så det ble erstattet med rugmel og grov sammalt hvete. Ikke hadde jeg linfrø heller så da ble det gresskarkjerner og hasselnøtter i stedet. Det ble veldig bra.

I dag blir det "gresk" kylling med couscoussalat før en god runde på treningssenteret. Og til dessert/etter-trening-mat; gele!

Ang. bønner; i følge boka mi kan man spise alle typer bønner. Men nå er den fra 2003 så kan være det er noen forandringer der.
Og søtning; kunstig søtstoff er tillatt men begrenses til 75 kalorier om dagen. Men igjen, så vet jeg ikke om det er noen forandringer der.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 20:31   #131
smurfejente
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
smurfejente er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei alle her inne. Jeg er helt ny her, akkurat kasta meg på dette opplegget. Synes ikke den første dagen har vært altfor ille. Men meker jeg savna skive til frokost, så nå lager jeg oopsier og så har jeg også laga noen grønnsaksquicher.
Det ser ut til at det er en god del tips og idèer man kan få med seg her inne.

smurfejente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 21:12   #132
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei og velkommen! Koselig med enda flere.

Jeg sliter litt med motivasjonen i dag. Er litt sliten og da hadde jeg plutselig lyst på alt jeg ikke kan få. . Pølse ble nesten livsnødvendig og når jeg ikke kunne få det var det hyrdepai som sto på lista. Jeg sto imot fristelsen og endte opp med en kyllingsalat.

Jeg er godt inne i fase 2 og har ikke tenkt å gi meg enda. Nå skal jeg antakelig sovne på sofaen. Sånn at jeg går glipp av Breaking bad. Er super trøtt!

Håper dere andre har en litt mindre trøtt mandag.

  Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 10:03   #133
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei og velkommen til smurfejente
I går fikk jeg unnagjort en god styrkeøkt og det var deilig. Herlig å få en god start på uka synes jeg. Fiskekaker og brokkoligrateng til middag , og osteknekkis til kvelds. Skikkelig snadderdag matmessig.
I dag derimot kjenner jeg meg matlei. ingenting frister..Hmmm finner vel noe å trykke ned etterhvert men egentlig kunne jeg helst krøpet under dyna og blitt der noen timer. Ikke så veldig trøtt men kroppen lystrer ikke helt liksom Venter tante rød denne helgen så det gjør nok sitt vil jeg tro ...

Solen skinner og det blir nok en fin tirsdag

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 12:15   #134
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei hei alle!!!

Her har det også vært en fin helg, også ganske bra matmessig.
Fredag ble det tapas, med masse masse dig! Lørdag var det omelett til lunch, vi hadde også svinefilet, det er bare så super dig!
Og jeg kom meg på ski begge dagene.
I går skulle jeg egentlig lage en ny dose pizzasnurrer, men mandag i kjent stil, så gadd jeg ikke, og frydet meg helle over at jeg fant chilli con carne rester i fryseren. Men i dag er det ingen bønn, og den ene skal få kebabsmak. Er så kjekt og ha liggende!

Kom meg på en liten skitur i går også, så da har uke snartet fint. Utenom at jeg hivde i meg to appelsiner til lunch i dag da.. æsj! Denne gangen har fase 1 gått litt vanskelig for meg. Får bare holde ut litt til, og håpe på litt resulteter til fredag.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 15:20   #135
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei på deg, smurfejente! Grønnsaksquichene er vel det som reddet meg i første fase. Man blir litt mettet på egg og bacon etter hvert. Ellers er de forskjellige fritataene også veldig gode.

Ååå! Chili con carne! Hvorfor har ikke jeg tenkt på det før? Der har vi jo middagen i dag! Godt du nevnte det, Victory. Hadde tenkt til å ha chilisuppe, men hadde det i forrige uke, og da blir maten kjedelig igjen.

Skulle til å lage råsjokolade, men oppdaget at jeg var tom for kakaomasse. Krise! Og jeg som skulle ha jordbær og pærer med sjokotrekk til dessert. Ikke kan jeg lage gele heller, for jeg har ikke gelatin. Da får det bli ricotta selv om det ikke er det som frister aller mest. Demper i det minste søtsuget.

Kjenner jeg tok litt vel mye i på treningen i går, for i dag dunker beinhinnebetennelsen. Skal på badeland i morgen, så da løser deg seg sikkert litt opp. *krysser fingrene for det*

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 21:59   #136
smurfejente
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
smurfejente er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Takk for koselig velkomst :jupp:

Dagen i dag har gått myyye bedre enn i går. Følte meg lysten på noe hele tida da .
Mens i dag har jeg faktisk følt meg mett og fornøyd nesten hele tida.
Har gått tur i 45min og trent 32min med Wii fit. Veide meg i går, for jeg tenkte å ha mandag som min veiedag, i tillegg til at det var greit i og med at jeg begynte på dette i går. Men måtte jo veie meg i dag også, og da hadde jeg jammen meg gått ned 0,5kg Sikkert bare vann, men uansett er jeg veldig fornøyd og enda mer motivert!

I morra venter mer trening og turgåing på meg. Men nå er det Grey's anatomy på TV.

smurfejente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 12:51   #137
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hyggelig å lese at det går bra for så mange - og velkommen smurfejenta!

Selv er jeg iallfall mer optimistisk mht at ting nå løsner, trente både søndag og i går, og skal også avgårde i kveld. Kjenner at det gjør utrolig godt!

Maten går stort sett greit - i går ble det nøttemuffins i stedenfor middag, kom sent hjem og orket ikke sett i gang med noen større prosjekter. Er generelt sett lite glad i å spise sent på kvelden. Er imidlertid litt i tvil hva gjelder nøttemuffins i mengder - blir det kanskje litt for stor nøtterasjon pr dag å spise flere sånne?

Frokosttips til dere som blir lei av egg: skivet røkelaks med smøreost! Jeg spiser gjerne litt over halvparten av en pakke med 100/120 gram røkelaks, og kavli har en supergod ost som heter 4pepper el. Kjappt og enkelt, og definitivt en variasjon over både egg og fritata, og det metter like godt. Ta gjerne litt tomat og agurk ved siden av og - jeg gjør det som regel ikke, har det gjerne litt travelt om morgenen!

Sola skinner og jeg hadde møte utenfor huset som jeg gikk til og dermed fikk jeg litt sol og dagslys i dag. Det er såååå deilig når det går mot lysere (og forhåpentlig lettere ) tider!

ha en fortsatt fin dag!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:39   #138
smurfejente
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
smurfejente er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

kan man bruke fiber husk i fase1?

smurfejente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 20:28   #139
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Ja det mener jeg. Syns jeg kan huske å ha lest i boka at man kunne blande det i et glass vann før måltid for å senke GI på maten. Det hele gjør fordøyelsen langsommere, man metthetsfølelsen varer lengre.

Nå har jeg lest litt i boka, og sånn som jeg forstår det, anbefales det også.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 20:46   #140
smurfejente
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
smurfejente er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Flott. Da regner jeg med at man kan bruke det i oppskrifter også.
Da skal jeg løpe og kjøpe i morra!

smurfejente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:13   #141
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Snart helg igjen. Herregud så fort dagene går! Så vidt jeg rekker mellommåltidene! So much to do, også det der.
Har til gjengjeld skeiet litt ut på nøttefronten. Har nemlig oppdaget macademianøtter, og har store vansker med å stoppe knaskingen. Huff..

I dag ble det grytestek med løk, blomkålmos og litt byggris. Steika var litt stor så den ble litt for lite stekt etter min smak.. Også var det mye mer trevler enn vanlig Men det var godt på smak lell! Restene gjør seg nok ypperlig som pålegg.

Nå har jeg proppet i meg en liten skål med ricottakrem med mokka! Syns det er litt digg. Var vel fortjent etter 2 timer bak symaskinen. Trollfest i barnehagen i morgen og da må de kreative genene trå til. Gikk glipp av langspinningen, men får heller ta det igjen i morgen før skole. Hvis jeg orker

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 08:01   #142
Hedvig
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei igjen! Blir en liten stund mellom hver gang man er innom her. Koselig å lese om dere. Supert med masse tips om mat.

Jeg har veiedag og etter 2 uker har endelig vekta gått ned 1 kg til. Det virker ikke så uoverkommelig å gå ned lenger. Nå er det jo "bare" 13 kg igjen.

I kveld skal jeg drikke vin og er veldig spent med hva det gjør med vekta. Satser på å ligge unna snacksen.
Hvordan man da kommer gjennom lørdagen uten burger skal vel bli en utfordring. Må nok lage noe krisemat her hjemme.

Ha en super fredag alle sammen!

  Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 08:57   #143
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Da var det fredag og helg igjen da :-)
Deilig med helg og denne helgen skal mannen og jeg på en liten tur , kun vi to..Er deilig å ha noen sånne kjærsteturer i ny og ne. Ungene skal være hos gode venner så de har det nok like topp ;-) he he
Litt nedgang denne uken 400 gram.. ikke all verden men ned er jo ned..Får håpe på mer neste uke.Har slitt litt med magen denne uken så jeg tror nok det virker inn også :-)

I dag blir det korslaget og taco!! Kos med fredag.
Ha en nydelig helg alle south beachere....og jeg savner virkelig south beach i denne kulden i dag..

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:25   #144
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Fredag er fint - men det er ikke fint at vekta pt ikke rikker seg. Det føles som magen har blitt mindre (og det tror jeg den har også ut fra litt slomsete måling), men vekta er ikke det .

Tror jeg skal fortsette å trene + kjøre på med mere fett. Gir det iallfall litt mer tid før jeg evt. må finne på noe annet, dette har jo funket før.....

Prøvde meg med bønnebrownies i dag, men brukte litt stor form, så de ble veldig tynne (hadde vett nok til å forkorte steketiden!). Hadde heller ikke nok vaniljeessens, og brukte rapsolje så smaken var litt rar. Men, men, skal prøve igjen, kanskje tilsette litt nøtter og?

Middagen ble fylt paprika, en slager hos tenåringen. Enkelt og greit - karbonadedeig brunet sammen med løk, hiver over en boks med oppkutta tomater, krydder og i dag 1/2 boks creme fraiche - og så over i halve paprikaer som dekkes med ost og det hele i ovnen i ca 20 minutter. Ofte lager jeg salat til, men i dag gadd jeg ikke, men tenåringen fikk ris.

Selv om det er fredagskveld så får jeg være flink å ta en runde med klesvask - heller nå enn i morgen formiddag! (for da må jeg jo trene...)

god helg til dere alle - måtte kiloene fortsette (eller for min del: begynne) å rase av!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 21:51   #145
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

God kveld i stuen, med-diettere!
Her har influensaen gjort sitt inntog. Skulle legge ut på en liten joggetur i regnet, men det tror jeg at jeg kan droppe. Jaja, det blir uansett zumba og spinning i morgen. Har ikke trent siden onsdag, så føler meg helt muggen i kroppen.

Skulle lage noe fristende for de uten matlyst, og endte opp med pizza. Det var mislykket, det! Endte opp med å spise bare fyllet. I morgen blir det moussaka hvis jeg finner noen fine auberginer. Evt ta et par skiver med søtpoteter. Yummy! Også skal jeg lage gele av min nye favorittsaft; funlight med granateple. Blitt helt avhengig av den (håper ingen kommer med noe negativ info om den så jeg må kutte ut, evt slutte å drikke den ).

Fylt paprika har jeg ikke laget på flere år! Jeg brukte av og til kikerter eller byggryn i også. Tror jeg skal prøve meg på det igjen. Billig, godt og sunt, og det er jo bra.

Suverene severina, du skal ikke se bort i fra at du har blitt mindre. Det er ikke alltid det viser på vekta. Første gang jeg gikk på kuren var det nesten ingen endring i vekta de to første ukene i fase 2, men buksene ble mer og mer romslige. Fikk masse kommentarer fra folk også. Den siste uken har jeg "bare" gått med 500 g, men jeg ser tydelig forskjell. Musklene begynner å bli synlige. Herlig, rett og slett.
Så bare hold motet oppe, det går den rette veien! Heier på deg, og alle dere andre også

Ha en skikkelig god helg!

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 14:52   #146
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Heihei folkens

Jeg har heller ikke gått ned nevneverdig etter starten på fase 2. Men jeg har ikke trent på en god stund, så det kan jo ha noe med saken å gjøre.

I morgen blir det en tur på treningssenteret igjen

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:52   #147
smurfejente
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
smurfejente er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Håper alle har hatt (og fortsatt har) en fin helg.
Kom over dette her, noen som har prøvd disse??

Her har jeg hatt en aktiv helg. Har også laget meg lavkarbo brød som var godt, men jeg tørr nesten ikke spise av det...

__________________

smurfejente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:05   #148
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hmmm, innlegget kom visst to ganger ;-)

__________________





Sist redigert av c@th68 : 31-01-11 kl 14:27. Årsak: Dobbel posting...
c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:24   #149
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hei alle sammen og vel overstått helg.

Er superfornøyd etter skiturhelgen, har ikke gått opp noe, selv om jeg har drukket rødvin og spist litt frukt
Bestillte diabetes middager og det ser ut som det funket bra.

Kjører vel fase 1 ut denne uken også, før jeg forsiktig går over på Fase 2
.Eneste som jeg fortsatt er skikkelig dårlig på er trening, får liksom ikke motivert meg der enda

smurfejente: jeg har ikke prøvd de "barene", men de så veldig gode ut, kanskje jeg skal bestille noen

Jeg bruker å ha disse mandelkakene/kjeks i vesken, så tar jeg de som mellommåltid når jeg ikke har tilgang til annet:

Himmelske gode mandelkaker
13 små mandel Kaker

320 gr mandler
2 dl splenda
2 eggehvitter
5 dråper mandelessens og litt vaniljeessens

Lages slik :

Mal mandler med skall en gang i kvern,legg dette og splenda i kjøkkenmaskin eller bland for hånd, tilsett eggehvitter og rør alt GODT sammen (enkelt med maskin)

Lag en pølse ala den man får kjøpt med kransekake masse i butikken. Skjær rullen i skiver (jeg fikk 13 stk)

Stek på brett ,180 grader i ca 8-10 minutter (kommer ann på hvor stekte du vil ha dem)

Dersom du er på Fase 2 kan du jo pynte med litt sukkerfri sjokolade på toppen:
Når du tar dem ut av ovnen legger du på 1 bit sjokolade på hver og lar det smelte,så strør du på litt hakkede mandler.

Ha en fortsatt fin uke

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:09   #150
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Opprinnelig lagt inn av smurfejente, her.

Håper alle har hatt (og fortsatt har) en fin helg.
Kom over dette her, noen som har prøvd disse??


Så litt digg ut. Prøvde å bestille, men fikk opp at de ikke sendte til Norge

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no