Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Doble ingrediensene

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-16, 12:21   #1
golferolfen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 6
golferolfen er på en erverdig vei

Doble ingrediensene

Hei! Fant en loffoppskrift på nettet som jeg likte veldig vidt. Men det ble et veldig lavt brød. Er det bare å doble ingrediensene tror dere?

4 egg

100 gram smeltet smør

1/2 ts salt

1 ts bakepulver

1 ts fiberhusk

2 ss sukrin

180 gram (ca 3,5 dl) mandelmel

Pisk sammen egg og ha i en bolle sammen med smør. Bland inn alle de tørre ingrediensene.

Deigen blir ganske fast og klissete.

Kle en brødform med bakepapir og ha over deigen i denne. Bruk gjerne en slikkepott dyppet i vann til å bre den utover formen.

Stekes på 180 C grader i ca 40 minutter og avkjøles på rist. Oppbevares i pose i kjøleskapet.

golferolfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 19:08   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Doble ingrediensene

Det kan hende at du har vesentlig større brødformer enn vedkommende som kom med oppskriften så en dobling vil jo ikke gjøre annet enn at du får mere brød. Du må vurdere selv om du trenger å øke steketiden, redusere varmen noe.

Hvis du får for mye brød så kan du gjøre som meg: Skjer opp i tynne skiver, velg 2 og 2 slik at vekten er omtrent likt per par, frys ned med mellomleggspapir imellom. Jeg spiser som regel kun brød i enkelte helger så mitt brøv varer i en måned eller to.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 08:34   #3
golferolfen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 6
golferolfen er på en erverdig vei

Sv: Doble ingrediensene

Den skjønte jeg ikke. Jeg vil ha mer brød, jeg vil ha et dobbelt så høyt brød sin resultatet ble. Og for å få det, er det bare å doble ingrediensene?

golferolfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 08:57   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Doble ingrediensene

Opprinnelig lagt inn av golferolfen, her.

Den skjønte jeg ikke. Jeg vil ha mer brød, jeg vil ha et dobbelt så høyt brød sin resultatet ble. Og for å få det, er det bare å doble ingrediensene?

Ja. Mennmulig øke steketiden litt også.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 17:53   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Doble ingrediensene

Opprinnelig lagt inn av golferolfen, her.

Den skjønte jeg ikke. Jeg vil ha mer brød, jeg vil ha et dobbelt så høyt brød sin resultatet ble. Og for å få det, er det bare å doble ingrediensene?

Du skrev opprinnelig ikke at du ønsker mer, bare at du ønsket høyere brød. Det får jeg til ved å bruke kortere brødform :-)

Dobler du ingrediensene så kan det hende du må øke steketiden for å få det gjennomstekt. Når du øker steketiden kan det hende du må redusere varmen mot slutten, for at brødet ikke skal bli for mørkt. Er det dette du ikke forsto?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man bruke disse ingrediensene på skaldeman? ekenna Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 27-04-11 02:04
Hvor får dere tak i alle i ingrediensene deres? karljohan92 Lavkarbo generelt 6 08-08-10 11:50
Hvor får jeg kjøpt ingrediensene? anca-77 Spørsmål og svar 5 26-08-08 13:12
Hvor får man tak i spesial ingrediensene ? Kokosbolla :o) Ketolysekuren 2 02-07-07 22:27
Hva er ingrediensene? Katrine Lavkarbo generelt 3 17-10-05 17:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no