Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Betyr store mengder ketoner i blodet at kroppens energibehov i øyeblikket er dekket?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-09, 15:34   #1
Herb
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 1
Herb er på en erverdig vei
Question

Betyr store mengder ketoner i blodet at kroppens energibehov i øyeblikket er dekket?

Et spørsmål...
Betyr store mengder ketoner i urinen at kroppens energibehov i øyeblikket er dekket?

Herb


Sist redigert av Herb : 04-11-09 kl 17:45.
Herb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:00   #2
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Betyr store mengder ketoner i blodet at kroppens energibehov i øyeblikket er dekk

Opprinnelig lagt inn av Herb, her.

Et spørsmål...
Betyr store mengder ketoner i urinen at kroppens energibehov i øyeblikket er dekket?


Om du er stødig i engelsk kan du lese mye om det her http://en.wikipedia.org/wiki/Ketonuria

Sitat:

Ketones are metabolic end-products of fatty acid metabolism. In healthy individuals, ketones are formed in the liver and are completely metabolized so that only negligible amounts appear in the urine. However, when carbohydrates are unavailable or unable to be used as an energy source, fat becomes the predominant body fuel instead of carbohydrates and excessive amounts of ketones are formed as a metabolic byproduct. Higher levels of ketones in the urine indicate that the body is using fat as the major source of energy.

Så svaret er vel, ja - og jeg har selv erfart at etter en treningsøkt hadde jeg ikke utslag på ketostix i det hele tatt, men ca. to timer etter trening hadde jeg mørkelilla utslag, på tross av at jeg hadde drukket mye vann både før, under og etter trening.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Svar

Emneord
energi, energibehov, ketoner, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og energibehov Hapylady Spørsmål og svar 0 05-08-09 08:48
Ketoner i kveldsurin, men ikke ketoner i morgenurin? Afrodithe Ketolysekuren 3 24-03-09 09:28
Kolestrol og for mye jern i blodet (hematomakrose)? Trinelise Ketolysekuren 14 03-11-08 11:42
Kan man ødelegge kroppens toleranse for carb. Ullabulla Generell ernæringsdebatt 4 18-05-07 11:37
Paprika-dekket Laksefilet Marianne Middag 0 09-10-04 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no