Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For lite karber?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-08, 23:00   #1
ettena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 36
Innlegg: 6
ettena er på en erverdig vei

For lite karber?

Så vidt jeg har forstått, skal man ikke havne under 15g karb per dag, Men hva om man gjør det alikavell? Skadelig i lengden?

ettena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 23:15   #2
ettena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 36
Innlegg: 6
ettena er på en erverdig vei

Sv: For lite karber?

fannt ikke noen lignende tårder i sta, men fikk svar på det jeg lurte på

ettena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 23:46   #3
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: For lite karber?

Det er vel ikke skadelig, men man bør ikke ligge under 15 karber om dagen på ketolyse. Mellom 15 og 20 er helt perfekt.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:50   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: For lite karber?

Men hvorfor skal man spise mellom 15 og 20 når man er kvinne, i boka står det jo at er man kvinne skal man spise15 g og menn 20. Blir forvirra av dette kjenner eg. Eg har som regel problemer med å komme opp i 15 gr.
Help me

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 14:09   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For lite karber?

I ketolyseboka står det 15 for kvinner og 20 for menn, riktig det.
Mesteparten av karbene skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Vi trenger de vitaminer og mineraler grønnsaker gir for at kroppen skal fungere og forbrenne optimalt.

For de aller aller fleste er det bedre å ligge mellom 15-20 karber dagen enn under 15. Noen trenger mer enn 15 karber dagen for at vekta skal rikke seg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 14:42   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite karber?

Jeg tror jeg leste en plass i boken til Torkil (eller her inne et sted) at hvis man lå under 15 karber (over en viss tid så klart) så vil kroppen settes i sparemodus og nekte å miste fett. Forbrenningen senkes og man vil ikke gå ned i vekt.

Jeg har også dager hvor jeg ikke klarer å få i meg nok karber, men da spiser jeg litt valnøtter/mandler eller pinjekjerner. Får masse sunt fett i samme slengen .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
15 karber daglig ... emma1 Spørsmål og svar 13 17-05-08 02:30
For få karb'er? karbolia Ketolysekuren 13 29-04-08 10:32
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no