Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fiberhusk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-17, 16:02   #1
Alette93
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2017
Innlegg: 1
Alette93 er på en erverdig vei

Fiberhusk

Heihei
Jeg og samboeren går på lavkarbo, vi holder oss under 15g karb om dagen.
Men jeg har utrolig lyst til å bake litt, men da står det i alle oppskrifter jeg finner at jeg trenger fiberhusk. Og det er greit, men når vi kom på butikken og såg den prisen så droppet vi det. Er det noen som noe annet en kan bruke, som har en litt vennligere pris? Takker mye for svar

Alette93 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 16:24   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk

Opprinnelig lagt inn av Alette93, her.

Heihei
Jeg og samboeren går på lavkarbo, vi holder oss under 15g karb om dagen.
Men jeg har utrolig lyst til å bake litt, men da står det i alle oppskrifter jeg finner at jeg trenger fiberhusk. Og det er greit, men når vi kom på butikken og såg den prisen så droppet vi det. Er det noen som noe annet en kan bruke, som har en litt vennligere pris? Takker mye for svar

Det er vel ikke de helt store mengdene som går med i en oppskrift vel? Jeg ville kjøpt en pakke og sett om dere synes baksten ble vellykket med det og så vurdert om det er verdt pengene.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 20:52   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk

En eske med Fiberhusk holder i evigheter. Så egentlig så blir det ikke dyrt i det hele tatt.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 01:39   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Fiberhusk

Vennlig pris? F.eks. koster det 130kr for 300g med fiberhusk. De fleste oppskriftene har som regel ikke mer enn 1ss av det og det er ca. 10g. Dvs. at en pakke holder til 30 kaker og du bruker ca. 4kr i fiberhusk per kake. Til sammenlikning bruker jeg mye mer penger på mandler, egg, filadelfiaost, rømme og andre ingredienser.

Ingredienser koster penger, selv for høykarbokaker. Lavkarboting som bakemiks koster muligens litt mer enn mel, men det er ikke så ille med tanke på mengden en skal spise av dette.

Jeg er temmelig sikker på at du kan klare deg uten JBKM og Fiberhusk, men de som oversetter fra høykarbo til lavkarbo bruker dette for å få mindre fuktig deig.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er pålogget nå   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiberhusk glitter80 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 20-08-13 22:10
Hva er Fiberhusk? Trh_1977 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 24 10-04-11 14:41
Fiberhusk oppavsofaen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 07-03-11 20:46
Fiberhusk Marihønemor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 31-08-10 19:07
Fiberhusk Paris Spørsmål og svar 1 20-05-10 18:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no