Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() |
TredemølleHei på dere, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf!
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TredemølleSpørs hva du mener med effekt? Du vil jo forbrenne ekstra så lenge du trener, og utholdenheten blir jo også bedre etterhvert som du øker tida. For vektnedgangen sin skyld vil det nok ikke utgjøre de store greiene, men trening er bra uansett! Men ønsker du bedre kondisjon må du nok ut av komfortsona og få opp pulsen skikkelig. Jeg har også vært en som hata og jogge og syns intervalltrening var grusomme greier, men nå liker jeg det. Og det er vanvittig motiverende å virkelig kjenne at kondisen blir bedre. Tror cluet for å lære seg å like det er å starte forsiktig nok. Få, korte og lette intervaller hvor du bare får opp pulsen litt ekstra og så øker man på etterhvert. Mølla er jo ypperlig sånn sett da du kan styre farta og stigningen lett. Hvis du flytter en av løpeøktene ut vil du også få økt belastning og naturlige intervaller der. Sist redigert av Cyan : 28-11-14 kl 13:50. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2014
Sv: TredemølleDu kan jo starte med Tabata-intervaller kanskje? De er korte, men effektive. Løp så fort du klarer i 20'sekunder, og så ti sekunders hvile (hopp av mølla, det tar for lang tid å stille inn farten). Gjenta 8 ganger. Fort gjort, og du kan øke farten etterhvert. Veldig effektivt! Lykke til |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Sv: TredemølleJeg har aldri likt å jogge eller trene, men de siste årene har dette endret seg og nå elsker jeg mine små joggeturer!
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Sv: Tredemølle
Det er vel kanskje ikke så mye det at det ikke er noe jeg ikke klarer men mer det at jeg faller av mølla når jeg skal hoppe på igjen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf!
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Sv: TredemølleSånn er det for de fleste, det er ikke treningen som tar kiloene, men kostholdet. Fokuser heller på alle de andre fordelene trening gir |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TredemølleSom Cyan sier, med mindre du trener VELDIG hardt og har et VELDIG høyt energiforbruk, så er det ikke lett å gå ned i vekt ved kun å trene- spesielt fordi de fleste, ubevisst, "spiser opp" forskjellen i energiforbruk på grunn av litt økt sultfølelse. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trenger råd angående tredemølle kjøp. | Smelia | Generell diskusjon | 1 | 02-02-12 02:17 |
Tredemølle hjemme? | Yrla | Trening | 5 | 02-02-12 00:23 |
Tredemølle og ellipsemaskin ... | Nike | Trening | 9 | 23-09-09 10:41 |
Tredemølle, noen tips? | Lava | Generell diskusjon | 10 | 06-03-09 11:05 |