Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
04-10-04, 18:58 | #1 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
|
Atkins' diett - farlig eller genial?Schrödinger spesial
04-10-04, 20:40 | #2 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
|
Kjempeflott artikkel
Er det bare meg eller? Jeg blir alltid så matt når jeg leser sånnt...
04-10-04, 21:14 | #3 |
Administrator
Alder: 67
|
*puh* - fin artikkel om programmet, men den inneholder jo fremdeles flere fundamentale feil da..... som ble påpekt etter programmet også. Orker ikke kommentere mer jeg.....
04-10-04, 21:26 | #4 |
Klar for nytt år!
|
da er det ikke bare meg da...
05-10-04, 14:37 | #5 |
Seniormedlem
Hvor: Nordland
Alder: 55
|
Mulig jeg banner i kirka, men ovenstående er faktisk hovedgrunnen til at jeg lykkes med å gå ned i vekt på Atkins dietten.
05-10-04, 15:24 | #6 |
Administrator
|
Du har helt rett Begod ! Dvs. Jeg er overbevist om at det er riktig jeg. Og er du i tillegg i ketose ..... ja, da blir matlysten ihvertfall nedsatt !
05-10-04, 16:11 | #7 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
|
Det er jo sant det med apetitten, men hva med blodsukkeret, da? DET glemte de helt i programmet. Satt der og ropte "bloooodsukker, for f..." |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt |
05-10-04, 17:20 | #8 |
Klar for nytt år!
|
Selvsagt er det en bit av det store bildet.
05-10-04, 17:56 | #9 |
Administrator
|
Du har rett du også Lise.
05-10-04, 18:11 | #10 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
|
Det er selvfølgelig kombinasjonen av faktorer som gjør at Atkins virker. Det er jeg også helt enig i! Det er så rart at de som lager slike studier ikke greier å forstå det. |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt |
23-01-06, 14:01 | #11 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2005
|
Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?
Hei Nille, leste dette omigjen id ag, håpe du kan orke å kommentere dette litt snart, Hva var det slags fundamentale feil som ble påpekt? Takk for svar |
Min kostholdsfilosofi: L |
23-01-06, 19:58 | #12 |
Administrator
|
Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?Ehhhh..... det er snart to år siden jeg så det programmet. Jeg husker ikke engang hva som ble sagt der i forhold til andre program jeg har sett.
23-01-06, 20:35 | #13 |
Klar for nytt år!
|
Litt gammel tråd.
23-01-06, 23:22 | #14 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2005
|
Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?Ok. Takk Nille. Skal ikke plage deg med det mer. Skal prøve å forholde meg til at det er fettet som øker forbrenningen.... |
Min kostholdsfilosofi: L |
24-01-06, 04:03 | #15 |
Seniormedlem
Hvor: M & R
Alder: 57
|
Man trenger faktisk ikke å trene for å gå ned i vekt på lavkarbodietter. Se bare på Sten Sture som var for stor til å trene. Men det er helt klart en fordel å trene. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten |
24-01-06, 08:15 | #16 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
|
Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?Jag menar att det är fett som är lösningen. Tyvärr görs det ingen forskning alls på högfettdieter. Antingen innehåller dieterna för mycket karbohydrater, eller för mycket protein. Eller för mycket av bägge. |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman |
24-01-06, 12:02 | #17 |
Administrator
|
Det var de feilaktige påstandene i programmet i forhold til Atkins boka (som de også viftet med men ikke hadde lest) jeg kommenterte altså ! Det var ikke meningen å starte en diskusjon om hva som metter eller hva som forbrenner mest
24-01-06, 12:48 | #18 |
Klar for nytt år!
|
Det er riktig, men jeg må bare få kommentere likevel. Å gå ned i vekt håper jeg ikke er eneste motivasjonen til folk. Å trene vil være godt for helsen også, og vil være med på å stramme opp kroppen, noe som i seg selv gir et slankere utseende. Man kan vinne veldig mye på litt trening. Min mage har en differanse på ca 7 cm på trente og utrente muskler. (Da er fett ikke tatt med i beregningen siden den mengden ikke beveger seg så veldig mye på min kropp. )
25-01-06, 05:59 | #19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
|
Hear, hear!
25-01-06, 09:00 | #20 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 59
|
Helt enig! Jeg har omsider klart å gå ned ca. 1 1/2 kilo (på tre uker) og det er jo ikke mye. MEN... Jeg har gått ned 7 cm rundt hoftene, 3 rundt livet og 4 rundt overarmene! Det er faktisk en klesstørrelse. Da spiller det liten rolle for meg hva vekten er. Skyldes helt sikkert først og fremst kostholdet, men trening spiller nok også en ganske stor rolle. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
25-01-06, 10:14 | #21 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
|
Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?1,5 kilo på tre uker er nok det, gratulerer! Jeg har levd nokså lavkarbo ett år nå og har gått ned bare litt over 2 kilo. Jeg har økt drastisk på fettinntaket i senere tid og kuttet karbohydrater ned ennnå mer og ser ikke vektreduksjon i øyebliket i det hele tatt, men det er kanskje som Sten Sture sier at hans diett er ikke vekt- men fettreduksjonsprogram. Uansett er det for meg for tidlig å si noe om denne siste endringen i kostholdet og dessuten skal jeg bare 2 kilo ned, hvis i det hele tatt. Det kan nemlig godt være at jeg får mer muskler av denne kosten - jeg trener jo styrke og synes å se en plutselig endring på tricepsene mine, for å ta noe som er godt synlig! |
Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman |
25-01-06, 10:25 | #22 |
Klar for nytt år!
|
Det er ikke sikkert du skal lengre ned i vekt da. Kroppen balanserer seg der den vil være. Og når du trener, så vil du nok få større muskler fordi du tilfører kroppen mer byggesteiner (proteiner) gjennom dette kostholdet. Og muskler veier mer enn fett. Så du kan faktisk veie det samme, og likevel oppnå drastiske forandringer på utseendet, og gå ned flere buksestørrelser, bare ved at kroppssammensetningen endrer seg (blir mindre fett og mer muskler, og kansje strammer opp gjennom treningen). Muskler veier mer enn fett.
25-01-06, 10:33 | #23 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 59
|
Enig med deg! Leenam har antagelig nådd idealvekten. Selv bør jeg nok ta av noen kilo, ja... Men det kommer nok bare musklene er bygget opp. Begynner å lure på om 62 kilo (som er målet) kanskje er litt lite for meg, selv om jeg bare er ca. 1,65 høy. Når jeg ser hvor drastisk kroppen er forandret etter bare halvannen kilo vekttap, så kan jeg kanskje sikte meg inn på en vekt mellom 65 og 70, tenker jeg. Men det kommer vel mer eller mindre naturlig, er det ikke slik at vektnedgangen stanser når man når idealvekt på lavkarbokosthold? Har hørt at undervektige legger på seg, så det er vel den naturlige vekten man oppnår. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
25-01-06, 10:36 | #24 |
Klar for nytt år!
|
Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?Ja, kroppen balanserer seg.
25-01-06, 17:18 | #25 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
|
Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?Etter Sten Sture Skaldemans råd skal jeg ikke bry meg om hva vekten viser fra dag til dag (jeg veier meg, men bryr meg ikke om det), men spise trofast slik jeg pleier - og ikke unngå fett. (Tidligere spiste jeg mindre den dagen at vekten viste mer, nå spiser jeg meg mett hver gang jeg spiser.) Kroppen min er stram - har vært det noen år nå.... |
Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy | Nille | Nyheter / media | 7 | 30-07-04 15:27 |
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy | HP | Nyheter / media | 0 | 18-04-04 12:06 |
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! | HP | Induksjonen | 0 | 25-02-04 21:50 |