Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 33
![]() |
Overvektig tenåringJeg følte jeg hadde fått en del gode svar..og bare for å være på den sikre siden at det ikke blir gjenkjent hvem jeg prata om så sletta jeg det(det var "redigert" i første omgang også, men tenkte at det var best å være på den sikren siden) Sist redigert av Estrella : 24-03-10 kl 21:19. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektig tenåringDe er vanskelige, slike saker.. Jeg tror jeg hadde holdt kjeft, men samtidig "snikinnført" informasjon. Latt det ligge framme bøker og hefter når de var på besøk, være åpen med hvordan og hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Uten å "misjonere", svart på alle spørsmål som måtte dukke opp. Vi er alle litt rare sånn, det kan ta tid før man våkner og blir obs, men da har det gjerne ha surret rundt i underbevisstheten en stund, helt til det blir "modent nok". Kjenner følelsen, man vil gjerne misjonere for denne nye levemåten, men tror ikke det funker, gitt! Og en 16-åring bestemmer nok til en stor grad selv hva hun vil spise, eller ikke? Å informere henne, ikke misjonere overfor henne, hvis hun spør, har nok aller størst effekt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektig tenåring
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Sv: Overvektig tenåringHer i "bygda" er det egne slankegrupper for overvektige tenåringer. Rart at legen hennes ikke har henvist henne til en sånn gruppe!
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Sv: Overvektig tenåringDu kan jo sitte og lese på forumet her når hun er på besøk hos deg så lurer hun kanskje på hva det er |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Jeg sitter på lavkarbo.no hver dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Sv: Overvektig tenåringJeg skal også ned ti-femten kg men bruker 40/42 i klær, men det til siden. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektig tenåringEr det ikke noen av dere som er så fortrolig med henne at dere av og til snakker om hvordan hun egentlig har det osv? Hvis man snakker generelt rundt hele livssituasjonen vil vel vektproblemet komme naturlig opp? Da kan man jo nevne at man har hørt om/ lest om en tenåring som har funnet et kosthold som hjelper. Det står jo stadig noen reportasjer i ukeblader om folk som har gått ned på lavkarbo, kanskje dere burde skaffe noene eksemplarer og legge der det passer i leiligheten? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Overvektig tenåringBare lurte på et par ting jeg.. Du er sammen med søstera hennes.. er søstera like stor?? Har ho blitt oppforstra på samme maten som ho du er bekymra for??
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Overvektig tenåringJeg håper du har omskrevet historien for denne jenta sin del, for her var det mengder med detaljer som gjør det lett for oss som leser å skjønne hvem det er snakk om. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen skrev såpass mye og detaljert om meg på nett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Ja, det er omskrevet, men jeg kan kanskje redigere litt til, just to be safe.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Sv: Overvektig tenåringGodt å høre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Som du ser så sletta jeg det like så godt, var som sagt redigert, men ja, følte jeg hadde fått en del gode svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Nå har jeg lest tusenvis av innlegg på denne lavkarbosiden og har ikke snøring i det hele tatt hvem dette er snakk om... Så denne anklagen synes jeg var litt overdrevet...
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Helt enig med deg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Hvor har jeg kommet med anklager? Jeg sa at jeg håpet at hun hadde anonymisert jenta og at jeg synes det kom fram mange detaljer rundt familien slik at familien (dersom den ikke var anonymisert) var svært lett identifiserbar. Når man oppgir kjønn, alder, antall søsken, vektproblematikk, annen type helseproblematikk, detaljer rundt foreldre og oppvekst, flytting fra en oppgitt landsdel til en annen oppgitt landsdel osv. på et forum med ganske mange mennesker så skal det ikke så mye til for at noen vet hvem det er snakk om - og at vedkommede får vite hva som har blitt skrevet. Jeg synes det er etisk ugreit å spekulere samt utlevere såpass mye rundt andre mennesker i nettverket sitt på helt åpent nett. Det er det fullt lovlig å være uenig i. Nå har jo hovedinnlegger sagt at hun anonymiserte, så da er det jo greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Var dette jeg mente som en anklage.... Jeg tror jeg er en av oss, eller er jeg ikke. men uansett har jeg ikke snøring hvem det er snakk om.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
Så fordi du (som en av 18 000 registrerte medlemmer som har tilgang til denne tråden, i tillegg til alle som følger med på forumet som uregistrert) ikke visste hvem det var, så er det usannsynlig at noen andre gjør det? Jeg har frekventert forum i noen år, og jeg har gjenkjent overraskende mange på mindre opplysninger enn det som framkom her. Det var detaljrikdommen jeg ga tilbakemelding på. Ikke at problemstillingen ble tatt opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
I sånne tilfeller sender man heller en pm... og ikke gjør andre på nettet obs om at her er det mye privat snusk å fråtse i!
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() |
Hvis det er en del av forumreglementet så tar jeg det til etterretning. I motsatt fall synes jeg det er overdrevet med en PM for en enkelt setning med en tilbakemelding på at man synes det kom fram mye informasjon som gjør diskusjonsobjektet lett gjenkjennelig. Privat snusk er dine ord og ikke mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Sv: Overvektig tenåringJeg er faktisk helt enig med Heksa, og jeg synes det var veldig bra at hun påpekte noe som vi kanskje ikke har så lett for å tenke over! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
For å si det sånn: Jeg har full tillit til moderatorene av denne siden. Hvis de hadde ment at innlegget var overtramp hadde de gitt tilbakemelding for lenge siden.. Og det har ikke skjedd. Tvert imot føler jeg at du har skapt nysgjerrighet om hvem den overvektige tenåringen er... men det er slik JEG ser det da..
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
![]() |
Ja, og jeg ser det på den måten at jeg og hovedlegger ikke har noen disputt eller noe usnakket. Jeg kom med et spørsmål. Hun kom med et vennlig svar, og fjernet innleggene sine etter en overveielse av saken - med takk for gode tilbakemeldinger. Saken ute av verden, iallefall for min del. Det at hovedinnlegger fjernet innleggene sine skaper eventuell nysgjerrighet, jeg synes det blir spesielt å legge ansvaret i forhold til det kun på mine skuldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
17 og overvektig | lliissa | Generell diskusjon | 15 | 26-06-10 11:23 |
Hjelp - overvektig! | MissZaa | Spørsmål og svar | 2 | 08-11-09 00:15 |
Lei av å være overvektig | Susanne | Mer enn 30 kg overvekt | 12 | 27-03-09 11:45 |
Ikke overvektig - men ... | bodilla | Ketolysekuren | 3 | 03-12-08 20:29 |
Overvektig...jupp. Thats me. | Scorp | Ketolysekuren | 30 | 05-11-06 18:45 |