Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Min matboks

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-09, 17:01   #51
Anki1962
Medlem
 
Anki1962 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 64
Anki1962 er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Da er matboks bestilt her også, gleder meg utrolig til å få den. Er allerede i stor planlegging over hva jeg skal ha til lunsj fra uka av. Flott av dere alle sammen med å komme med bilder om forslag til lunsj, alt ser bare så lekkert ut, skal nok legge ut bilder så snart jeg kommer i gang også.

Anki1962 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 13:50   #52
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Min matboks

Ikke de lekreste retter eller bilder, men her er noen av mine frokoster og lunsjer gjennom det siste året. (Spiser som regel cc til frokost)

(OBS: Iblandt spiser jeg pølse, og har med dessert til lunsj. Det gjør også at jeg ikke går så mye ned i vekt i perioder.)


Cottage Cheese med natreen og kanel, en kald pølse, pizza uten deig, agurk i stenger og ketchup i boksen. Ingen av disse boksene er optimale.


Cottage cheese med natreen og kanel, en kokosmuffins, og to-tre biter penøttfudge, Fløtegratinert kjøttdeig og blandet salat


Kässler-skinke og frokostsalat (I boksen) gulasj og nesten-oopsies laget av ost, majones og egg. masse smør på.


Kässlerskinke og frokostsalat, masse agurk, kjøttboller og ost, to nesten-oopsies med smør

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 23:18   #53
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Min matboks

Dette skal jeg ha i morgen, Frokost og lunsj:

Cottage cheese med kanel, natreen og litt kremfløte, fløtegratinert kjøttdeig, blandet salat (Med mais..FYFYYFY) og en muffinsform med Sjokolade Delice. (slengte med en liten boks med partydressing og litt sweetchili saus også)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 12:28   #54
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Heisann

Tenkte jeg skulle sjekke om noen her hadde oppdaget bento-bokser, og det hadde de jammen! Lap-top lunchboksene ser veldig greie ut, men jeg har fått dilla på de japanske boksene. De er så utrolig pene! Her er et bilde jeg har nådeløst stjålet fra Flickr, fra bildene til Bento Business.



Japanske bento-bokser er tilpasset brukeren, så de er tilgjengelige i ulike størrelser. Poenget er at de skal kunne inneholde omtrent så mye mat som en person med en viss høyde skal trenge i løpet av en dag. Siden dette er japanere har jeg kjøpt noen av herre-boksene - jeg er høyere enn de fleste japanske menn!

Disse boksene kan være alt fra utrolig vakre lakkerte antikviteter, til noe som mest ligner en plastikkboks fra Ikea. Jeg gikk til Ebay og kjøpte to veldig pene, som jeg sjekket for om de var mikrobølge-sikre. Det er de, så lenge du ikke putter lokket i mikrobølgeovnen.

Den viktigste fordelen med disse boksene er at jeg gidder å forberede lunchen. Jeg gjør det dagen før, når jeg setter bort matrestene etter dagens middag. Da bruker jeg disse i boksen, og hvis det ikke er nok fyller jeg ut litt med grønnsaker, ost, nøtter, frukt. Det gjør det morsommere å spise, og dermed enklere å holde en sunn, fornuftig diett. Det visuelle gjøre også måltidet mye mer tilfredsstillende, selv om jeg ikke spiser mer.

Muskat - nå med dilla på Japan.

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 23:57   #55
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Min matboks

Areola, og andre som er litt dreven med å bruke laptop lunchbox.
Har dere plast på de boksene som det ikke er lokk til? Jeg har nettopp laget min første lunsj til imorgen og er usikker på om boksen holder luften ute?

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 00:04   #56
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Min matboks

Her er forresten matbok for imorgen:


Eggerøre, røkelaks, salat, paprika, agurk og fetaost. Ganske standard for meg, men godt å ha en egen boks for alt! Har også en liten boks med røme som jeg putta i etterpå.

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 09:47   #57
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Min matboks



Som du ser her, plaster jeg alt, alltid

Det er vel strengt tatt meningen at lokket skal holde det lufttett, men boksen min har vært slarkete fra begynnelsen av, så jeg stoler ikke helt på det.
Jeg varmer også opp mesteparten av lunsjene mine på jobb, og da blir det som regel noe fett liggende igjen etter at jeg har spist. Det vil jeg slippe få i veska mi..

(her er det cc i boksen, tacograteng, agurk og en sjokolade delice....)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her

Sist redigert av Areola : 16-03-09 kl 09:52.
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 15:38   #58
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Hei!

Håper noen ser denne ganske raskt...

Jeg skal bestille meg en fra Sverige nå, med et ekstra sett innmat. Det kommer på 324 NOK. Hvor mye toll blir det eventuelt i tillegg?

Kan det lønne seg å kjøpe fra Norge heller? Har så lyst på en sånn! Kul sak!

Takk for hjelpen

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:12   #59
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Jeg bare bestillte jeg... Det blir vel ca 500 NOK for en slik en:
Og et ekstra sett med innmat da



Gleder meg til den kommer i posten, ja....

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 23:36   #60
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Min matboks

De har den på alexi.no også: http://www.alexi.no/product_info.php...oducts_id=4725

299,- + porto

__________________
¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.ž ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 00:22   #61
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Satt og lette etter tips tilh va jeg skal ha med meg til lunsj når ferien snart er over!!!'
Denne tråden er nå blant mine favoritter!!!
Legg gjerne igjen flere bilder, folkens!!

Hilsen ei som plutselig ikke er rådvill mht matpakka på jobb!!

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:38   #62
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Her var det mange gode tips, ja.

Matpakken står for meg som det mest utfordrende nå som jeg er tilbake i jobb. Da er det godt med gode tips. Og så lurer jeg på om jeg kanskje må investere i en ny matboks, ja ...

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 17:56   #63
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Hvilken mat er best å lage dagen før?
Med 3 barn som skal ut samtidig blir det ikke tid til å lage seg det helt store på morningen...

Men omeletten klarer seg vel i kjøleskapet fra kvelden før?
Og selvfølgelig middagsrester...
Men hva med ulike spyd av kjøttboller, ostebiter og grønnsaker?
Blir det våte, dvaske saker...?


Til uka skal jeg på jobb igjen etter nesten 1,5 års permisjon hjemme med barn...trenger tips, ja...

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 22:38   #64
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Jeg lager alltid lunsj kvelden før. Salat, omelett, egg i frakk.. Kan ikke huske sist jeg hadde ork og tid til det på morgenen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 00:55   #65
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

egg i frakk..

...hva er det???

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 01:39   #66
brud09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
brud09 er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Tusen takk for alle de inspirerende bildene av matboksene deres! Nå fikk jeg masse ideer til hva jeg kan spise til lunsj også Så takk

brud09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 23:27   #67
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Fy så dyre matbokser da!! Finnes ingen billigere alternativ da? Fikk lyst å ha så lekre lunsjbokser både mannen og jeg nå!

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 00:52   #68
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Ikke helt samme opplegget, og de fleste er vel kanskje i søteste laget for en mann ..., men ta en titt likevel: http://www.alveslottet.no/prodlist.php?id=378

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 15:12   #69
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Min matboks

Nå bruker jeg ikke laptopen lenger. Det blir så mye pes med å forberede den hver kveld - om morgenen har jeg ikke tid. I fjor kjøpte jeg noen Bendit fruktbokser, og de fungerer helt perfekt som lunsjboks. Passer fint til all slags middagsrester eller tre hele egg til omeletten jeg kan lage på jobb.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 01:13   #70
a-m
Medlem
 
a-m sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 70
a-m er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

er det denne jeg skal kjøpe da? http://www.beckyandlolo.co.uk/product/easy_lunch_boxes/

__________________


a-m er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 01:16   #71
a-m
Medlem
 
a-m sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 70
a-m er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Forresten, ta en titt her for inspirasjon

http://www.flickr.com/groups/laptop_lunches/

__________________


a-m er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 22:37   #72
sansha
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 2
sansha er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Hei. Har du oppskriften på den deilige lunsjen din? Så kjempe god ut.

sansha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 23:04   #73
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Min matboks

Hvem er det du spør? Vi er flere som har lagt ut bilder

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:50   #74
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Prøver å pushe litt på den tråden her. Matpakkene deres ser kjempegode ut, men sier ikke nei takk til flere tips

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 13:18   #75
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Laptop lunch boksene: har alle småeskene lokk eller er det bare en av de som har det?

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no